Gå til innhold

Kupp på 19" flatskjermer (Viewsonic)


Anbefalte innlegg

I natt fant jeg en veldig god pris på følgende skjerm:

 

VIEWSONIC TFT 19¨ VX924 DVI 4MS TCO99 (VX924)

 

Prisen var kun 299,- inkl mva hos advance.no

Jeg bestillte da 4stk til 1270kr inkl frakt/mva :)

 

 

Ser at ordren har fått status "behandlet" i dag så ser ut som jeg får varene for den prisen.

 

Etter litt reserach ang. prisen har jeg kommet fram til dette.

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27856

 

Som dere ser er det flere webshoper som har priset de lav.

Alle webshopene benytter webmerc som har integrert system for oppdatering mot norek. (Da de alle er norek-forhandlere)

 

Så regner med det er Norek som har prisa feil i natt som webshopene igjen har fått feil prising av.

 

Mest trolig retter Norek opp etter seg og betaler for feilen de har gjort.

 

Trur jeg :)

 

*Snart lykkelig 19" flatskjerm eier x 4 stk*

Endret av muttok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldiggris !

 

Du har helt rett angående betalingen. Advance.no kan ikke forandre på summen i en faktura betalt med VISA. Det eneste de kan gjøre er å nekte å godta bestillingen. Jeg er ikke sikker på om de har juridisk grunnlag til det heller.

Jeg prøvde å gjøre det samme som deg, men nå har de satt opp prisen. :cry:

 

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Der prisen er tydeleg feil har selgar lov til å trekke seg fra avtalen (som selfølgeleg å betale tilbake kjøpssummmen viss denne er belasta)

 

Dette har blitt diskutert kvar gong det kjem opp ei slik sak, og konkulsjoen er at selgar står fritt til å gå frå avtalen ved slike tilfeller.

Synd. Jeg håper, tror, allikevel de godtar bestillingen. Advance.no får jo tross alt god reklame ved at det blir fokus på dem som nettbutikk ved en feil som dette.

Lenke til kommentar

I butikker er det gjerne slik at hvis en vare er feilpriset må de som regel selge varen til den prisen.

 

Usikker på hvordan dette omfatter dette men.

 

Iallefall, da har de skulle kanselert ordren med en gang?

De har nå satt ordren som "bekreftet"

 

Er det jo leverandøren som har priset feil og betaler for dette vil jo ikke dette ha noe betydning for Advance.no

Endret av muttok
Lenke til kommentar
I butikker er det gjerne slik at hvis en vare er feilpriset må de som regel selge varen til den prisen.

 

Usikker på hvordan dette omfatter dette men.

 

Iallefall, da har de skulle kanselert ordren med en gang?

De har nå satt ordren som "bekreftet"

 

Er det jo leverandøren som har priset feil og betaler for dette vil jo ikke dette ha noe betydning for Advance.no

 

Ettersom varen har blitt satt til "bekreftet", (noe jeg den ikke var til å begynne med?), regner jeg med at en av de ansatte har vært inne og forandret statusen på bestillingen din. Det betyr jo trolig at de har valgt å godkjenne den. Derfor regner jeg med at du snart får fire flotte skjermer i posten. ;)

 

Edit: Det må være godt å ha "spart" 11 000,- på et så bra produkt. Har selv ønsket meg de skjermene.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Om Advance.no står ved dette kjøpet så skal de ha all ære for det :thumbup:

 

Hva Norek angår, så tviler jeg veldig sterkt på at de dekker eventuelt tap Advance.no måtte lide på grunn av feilprisingen. Det burde ringe en stor BJELLE i hodet på den saksbehandler som har godkjent denne ordren hos Advance.no.

 

Tar det for gitt at det kommer en tilbakemelding, uansett om ordren blir levert eller ikke.

 

Ps: Hadde det vært meg som hadde gjort et slikt "kupp", så hadde jeg klokelig holdt kjeft om det til jeg hadde fått skjermene i hus :!:

Lenke til kommentar

Bare opplyser om at advance.no har full mulighet til nårsomhelst å gå fra avtalen med deg, og nekte å sende deg varene.

 

Dette fordi prisen er så åpenbart feil at du som kunde skjønner at her er det snakk om feilprising. Da kan selger kansellere kjøp selv etter ordrebekreftelse.

 

EDIT: Selv om advance.no får positiv omtale av dette, så taper de fremdeles 2000,- netto på hver eneste skjerm. Bare de du kjøper taper de altså 8000,- på.

 

Når man da legger til at normal inntjening på en slik skjerm kanskje er 100,-, så skal de altså selge 80 flere skjermer, altså må den positive omtalen være så bra at hele 80 nye kunder bestemmer seg for å handle der som følge av dette. Og det er jo igrunn lite trolig.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Bare opplyser om at advance.no har full mulighet til nårsomhelst å gå fra avtalen med deg, og nekte å sende deg varene.

 

Dette fordi prisen er så åpenbart feil at du som kunde skjønner at her er det snakk om feilprising. Da kan selger kansellere kjøp selv etter ordrebekreftelse.

 

EDIT: Selv om advance.no får positiv omtale av dette, så taper de fremdeles 2000,- netto på hver eneste skjerm. Bare de du kjøper taper de altså 8000,- på.

 

Når man da legger til at normal inntjening på en slik skjerm kanskje er 100,-, så skal de altså selge 80 flere skjermer, altså må den positive omtalen være så bra at hele 80 nye kunder bestemmer seg for å handle der som følge av dette. Og det er jo igrunn lite trolig.

 

Jeg tviler meget sterkt på at normal inntjening på et produkt som koster ca 4000,- er 100,-. Det tilsvarer en fortjeneste på 2,5% Jeg har jobbet litt i tilsvarende bransjer selv og der opererte vi med +/- 20-30 % fortjeneste, alt etter hvilket produkt det var snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...