Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe anlegg. Hva burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg to subwoofere og en forsterker nå snart, men jeg har bare rundt 5000 å legge inn i det kjøpet. Så da tenkte jeg at dere som har litt mer peiling enn meg på det området her kunne hjelpe til litt. Vil gjerne høre bassen selv :p Alle forslag mottas med takk og blir sett på :) Spør gjerne om dere lurer på noen ting!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er fan av pioneer så vist du skal legge i 5000 uten kabler, men kabler får du til 500kr på biltema da har du det du trenger ville jeg tro.

 

pioneer 12" 1000watt(TS-W306C) litt under 1000kr st og pioneer forsterker.(GM-7100M)

 

står mer om de på pineer`s side http://www.pioneer.no/no/deskpage.jsp?taxonomy_id=430

 

monterte dette i en sierra å det spilte sinnsykt bra

!!

 

vist du legger i 700kr ekstra så har du noe som er bra i stede for det "billig" anlegget du fant på boomboom.

 

parralellkoblet subbene og putta de på forsterkern(monoblokk den pioneer forsterkeren) funka f**n! dette ble kjøpt på torshov bilrekvisita til under 5000kr.

Lenke til kommentar

OT:

Vil rette en advarende pekefinger mot å handkle inn UScarvor sakene som pushes på QXL. uscarvor.no virker kun å være et skalkeskjul av en nettbutikk som er der kun for å innbille folk at de gjør et kupp på qxl når de handler inn møkka.

 

Så litt mer topicrelatert.

BoomBoom har ok produkter, men en kan helt klart få mer for pengene andre steder. Alt avhenger av personlig smak og behov.

 

Pioneer er ok saker det, men det finnes nok bedre for prisen.

Hert, Morel og Focal f.eks er nok mye bedre alternativer.

Forsterkermessig så vil jeg anbefale en titt på f.eks TRU, ARC, Sinfoni, Audison, Zapco, og JL Audio.

 

Alt kommer an på hva du er ute etter, men en kombinasjon av noen av disse vil uansett dekke ethvert behov.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Nå er det ikke sikkert at dine krav er forenlige med mine, men jeg ville satset på èn god sub og en god forsterker til å drive denne og heller venta med å kjøpt en til om jeg skulle føle behov for det senere.

 

Ut fra dette ville jeg gått for følgende:

Forsterker:

Audison Srx 2s om du strekker deg litt på pris er dette en knakende god forsterker!

Hvis ikke er Helix Dark Blue 4 et ok valg.

Sub:

morel Elate 10" som du får tak i her.

Skulle du få behov for to senere er det bare å koble på da foresterkeren er forberedt for dette.

 

Ellers mener jeg å tro at Hertz har noe i det samme prisleiet i ES - serien, men finner ikke link til annet enn elementene som du finner her.

 

Du har splittblokk for å dele strømmen til forsterkerne?

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Har nå sett litt rundt på Slette's Auto Hifi, og sett ut et element og en forsterker. Tenkte jeg kunne spørre Jalla og dere andre som har peiling på det her om det kan funke:

2xHelix Deep Blue 12"

+

1xAudison forsterker

Klarer forsterkeren å dra de to sub'ene der bra?

**EDIT** Jeg har da gått 300 over det antatte budsjettet, men det får bare gå :)

Endret av wunderbaum
Lenke til kommentar

Audisonen funker knallfint den, men personlig hadde jeg satsa på èn sub som er bedre enn to som kanskje ikke er såpass. Ikke at Helix er dårlige saker men jeg er nå engang tilhenger av å leve etter regler som "less is more" og "kvalitet over kvantitet" :)

 

Det å ha forsterker for komponentene foran er vel så viktig så om du skulle ha noe ville jeg heller satsa på en SRx3 og en singel Deep Blue eller en som er bedre.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...