Gå til innhold

Proxy-server som stopper


TormodK

Anbefalte innlegg

Er med på å arrangere LAN med alt fra 50-100 brukere, som en total-løsning har jeg valgt å bruke èn server til hele gateway, proxy og dns hostinga, operativsystemet er ClarkConnect 3.1, basert på RedHat/Fedora kjærnen. Sist LAN hadde jeg problemer med at serveren til tider gikk helt i stå, og at manuell reboot måtte til, ved mye trafikk døde serveren relativt fort, men i nattetider da det var lite trafikk ut mot nettet varte den lengre. litt irriterende dette! Har falt meg inn at det kanskje er cachinga av filer som kverker serveren, men dette virker også litt ulogisk i og med at det gikk strykende med en p3 700mhz med 512mb sdram før, hvorfor skal det ikke gå med en AMD sempron 2500 med raskere disker og 512mb ddr sdram? prøvde å finne måter å slå av cachen på, men neo slik instilling fant jeg ikke. Vi har 20mbit linje, og da trenger vi ikke caching av filer, det er loggføringa som er viktig!

 

Har noen idèer om hva som kan være grunnen? virker det jeg har beskrevet fornuftig? Noen som har forslag til utbdring?

 

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...