Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel.. da er jeg blitt lei av all vente tiden!

 

jeg skal bestille en N70 om et par timers tid... hvorfor?

 

-den er allerede i butikkene

-like bra kamera, kanskje bedre?

-symbian! et veldig stort pluss

-jeg liker designe

 

det er vel hovedgrunnene

 

men får håpe at dere 6280 ventere får mobilen deres snart :)

 

kommer vel ikke før i april :p

Lenke til kommentar
om man må vente et par sekunder gjør vel ingeting ;)

5678651[/snapback]

 

Nja, ikke si det. Det er grusomt irriterende å gå fra en rask telefon til en treg. Min 6230 har så godt som null i reaksjonstid mens min mors 6101 bruker for eksempel oppimot to sek å hente fram et bilde og den er ikke veldig rask i menyene heller. Jeg synes bare det er irriterende. Aldri i livet om jeg skal kjøpe en ny telefon som er treig...

Lenke til kommentar

jeg har oxo bestilt nokia 6280 fra commit.. :D jeg ringte opp ditt. De fortalte meg at telefonen kom i mars en gang... Med de var ikke sikre på når.. De trodde at den kom i slutten av mars, en gang :hmm::hrm:

venter spent :dribble:

det er vel tilfeldig vis ingen som vet om en test av denne mobilen?? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått beskjed om at det internasjonale firmaet "Tre" har bestilt en million eksemplarer av mobilen og at shippingen til andre teleleverandører vil skje når "Tre" har fått sine 1 000 000 eksemplarer. Jeg fikk dog ikke no estimat over når "Tre" forventer å ha fått alle sine eksemplarer, men nå vet vi hvertfall hvorfor det går så tregt! :)

 

p.s

Jeg garanterer ikke at dette er til å stole på, men jeg ser ingen grunn til å tvile da jeg vet Nokia setter større pris på et enkeltsalg av 1 million mobiler fremfor 234234 små leveranser på 10-100 mobiler ;)

Endret av elfkin
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp fått beskjed om at det internasjonale firmaet "Tre" har bestilt en million eksemplarer av mobilen og at shippingen til andre teleleverandører vil skje når "Tre" har fått sine 1 000 000 eksemplarer. Jeg fikk dog ikke no estimat over når "Tre" forventer å ha fått alle sine eksemplarer, men nå vet vi hvertfall hvorfor det går så tregt! :)

 

p.s

Jeg garanterer ikke at dette er til å stole på, men jeg ser ingen grunn til å tvile da jeg vet Nokia setter større pris på et enkeltsalg av 1 million mobiler fremfor 234234 små leveranser på 10-100 mobiler ;)

5681444[/snapback]

 

Men det har vi vel visst en stund?

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på tråden en stund og bare sett at "Tre" har fått inn mobiler, ikke no om hvor mange de skulle ha eller hvor lang tid det tar, men jeg har heller tid til å lese gjennom 74 sider for å sjekke om det har vært nevnt før så jeg beklager om det er gammelt nytt. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt med på tråden en stund og bare sett at "Tre" har fått inn mobiler, ikke no om hvor mange de skulle ha eller hvor lang tid det tar, men jeg har heller tid til å lese gjennom 74 sider for å sjekke om det har vært nevnt før så jeg beklager om det er gammelt nytt.  :blush:

5681491[/snapback]

Hehe, ikke no problem. Har vel ikke hørt det tallet du sier, men hadde vi visst hvor lang tid det tar, hadde det vel egentlig ikke vært noen diskusjon om når den kommer ;)

Lenke til kommentar

Har hatt 6270 en måned, har hatt den inn til software oppgradering, men remdeles er det en del feil på telefonen:

-Øretelefonene ustabil, veksler mellom mono og stereo. Mister av og til kontakten helt slik at radioen ikke fungerer i det hele tatt.

- Synkroniseringen mellom outlook og telefon fungerer dårlig ved at telefonen kun fanger opp deler av informasjonen. Blant annet så blir nesten ingen kontakter registrert og ingen heldagsavtaler blir registrert. Dette fungerte som det skulle før softwareoppgraderingen.

- Glippe mellom deksel over batteri og telefonen. Støv kommer inn i telefonen.

- Videoaspilleren hakker ved filmavspilling av 3gpp, og avspilleren greier ikke formatene H.263-video, MPEG-4 og AMR. Hakker selv om en spillefilm på 1,5 timer er komprimert ned til 30mb!

- Etter oppgraderingen leser telefonen minnekortet på 1gb betydelig senere enn før oppgraderingen.

 

Nå skal den inn til reperasjon igjen, dessverre reagerte jeg for sent til at jeg kan benytte angreretten...

 

Noen som har opplevd noen lignende? Er det andre feil på 6270 som jeg enda ikke har oppdaget og som bør sjekkes ut før jeg leverer den inn?

Lenke til kommentar
Syntes 1 million hørtes mye ut, veldig mye. Vet at 3 pusher denne og sikkert har laget noen avtaler som gjør at mobilen blir forsinket i alle land hvor 3 ikke finnes, men 1 million!?! Link noen?

5682172[/snapback]

Jeg har ikke link. Det var moren min som fortalte meg det etter å ha ringt en forhandler i Oslo. Får den i bursdagsgave av henne :D

 

- Videoaspilleren hakker ved filmavspilling av 3gpp, og avspilleren greier ikke formatene H.263-video, MPEG-4 og AMR. Hakker selv om en spillefilm på 1,5 timer er komprimert ned til 30mb!

5682426[/snapback]

Dette kan skyldes at høyere komprimering ofte krever mer prosessorkraft for å spilles av enn lavere komprimering. Hakker den også dersom du ikke komprimerer no særlig?

Lenke til kommentar

Ja, den hakker uansett. Har også prøvd med filstørrelse på 700mb, samme hakkingen da og...

Men lærte noe nytt, trodde at jo mindre fil jo enklere for mobilen å håndtere den. Det betyr at det ikke er noe vits i å komprimere fila så mye som mulig for å gjøre den mer letthåndterlig... :thumbup:

Lenke til kommentar
- Videoaspilleren hakker ved filmavspilling av 3gpp, og avspilleren greier ikke formatene H.263-video, MPEG-4 og AMR. Hakker selv om en spillefilm på 1,5 timer er komprimert ned til 30mb!

5682426[/snapback]

Dette kan skyldes at høyere komprimering ofte krever mer prosessorkraft for å spilles av enn lavere komprimering. Hakker den også dersom du ikke komprimerer no særlig?

5683529[/snapback]

 

Nokia 6270 er kjent for at man ikke klarer å lage videofiler som spilles av uten å hakke i mediespilleren, har lest en god del om det blant annet på Howardforums.com.. gjelder mest sannsynlig Nokia 6280 også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...