Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Skal du benytte deg av garantien må du senede telefonen inn hvis ikke noe annet er avtalt me din forhandler.

5706602[/snapback]

 

Hva foreslår dere? Bestill på nettet eller vent til den i salg i nærområdet?

 

Tenker først og fremst siden man er litt usikker på 6280 om den trenger litt justeringer før den blir helt bra....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva foreslår dere? Bestill på nettet eller vent til den i salg i nærområdet?

 

Tenker først og fremst siden man er litt usikker på 6280 om den trenger litt justeringer før den blir helt bra....

Personlig kjøper jeg alle telefonene hos lokale forhandlere. Sjekker du litt rundt er det ikke store forskjellen på nettleveranse og butikk med tanke på tid. Selvfølgelig er det flere fordeler med å kjøpe på nettet f.eks. pris, men når det er snakk om en så "ustabil" telefon kan det nok svare seg å kjøpe den hos en lokal forhandler. Men selvfølgelig er og blir dette en smakssak..

Lenke til kommentar

på tide ! :D

 

noen som har et bilde av 6280 ved siden av N70 ?

 

litt spent å se forskjell...

 

håper den som motar den først kan legge inn litt info etc om den, gjerne finne ut av om en kan deaktivere utboksen/sendte meldinger på den.

 

og gjerne om tastene er mindre enn på N90, for de var altfor store for meg! sleit som bara det!

Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom utallige sider av denne posten nå, men ikke orket/klart å lese gjennom hele...

 

Har et spørsmål til dere her inne som har peiling på Nokia 6270'en:

 

1. Kan en sette lagringsminne til minnekortet for sms? Altså slik som på Series 60 der en kan lagre meldingene på minnekortet istedenfor telefonen.

 

Hvor mange meldinger kan eventuelt lagres på det interne minnet før mobilen sier takk for seg/nekter å lagre mer?

 

2. Finnes det notisblokk applikasjon i telefonen som er enkelt synkroniserbar med Outlook?

 

3. Er kalenderen også enkelt synkroniserbar med Outlook?

 

4. Kontakter - også enkelt å synke til Outlook?

 

5. Og et siste; finnes det backup program til mobilen - slik at en kan ta sikkerhetskopi av dens innhold? Et integrert program eller ved synking mot pc?

 

Bøyer meg i støvet til dem som tar seg bryet med å svare meg... :D

Lenke til kommentar
Jeg har lest gjennom utallige sider av denne posten nå, men ikke orket/klart å lese gjennom hele...

Har et spørsmål til dere her inne som har peiling på Nokia 6270'en:

1. Kan en sette lagringsminne til minnekortet for sms? Altså slik som på Series 60 der en kan lagre meldingene på minnekortet istedenfor telefonen.

Hvor mange meldinger kan eventuelt lagres på det interne minnet før mobilen sier takk for seg/nekter å lagre mer?

2. Finnes det notisblokk applikasjon i telefonen som er enkelt synkroniserbar med Outlook?

3. Er kalenderen også enkelt synkroniserbar med Outlook?

4. Kontakter - også enkelt å synke til Outlook?

5. Og et siste; finnes det backup program til mobilen - slik at en kan ta sikkerhetskopi av dens innhold? Et integrert program eller ved synking mot pc?

Bøyer meg i støvet til dem som tar seg bryet med å svare meg...  :D

5721844[/snapback]

1. Litt usikker der *lete* men, meldingene regnes i størrelse ikke antall

2. Ja, gjenom notater

3. Ja

4. Ja

5. Ja sync via pc, Telenor har også et nytt produkt innen backup (GPRS)

 

Edit: Brukerhåndbok 6270

Endret av Dolce_vita
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for svar :love:

 

En liten ting til; støttes multitasking - a'la Series 60? Kjøre flere programmer samtidig og er det i såfall enkelt å multitaske?

 

Hadde vært helt topp hvis noen med 6270 kunne gi et bastant svar på det med meldinger - lagring - fant ikke noe konkret i brukermanualen....

 

Har i dag en Nokia 6681 og har tidligere skiftet mobiler i hytt og gevær - men blitt så forelsket i Series 60 at jeg liksom nesten må ha det.... men Series 40 har jo virkelig kommet seg....

 

Takk igjen for de svar som kommer, HW forum eier!

Lenke til kommentar

Og en ørliten ting til;

 

er det kun musikk en kan lagre på minnekortet?

 

Typisk; at alt som er "inni telefonen" så som bilder etc. lagres kun i telefonminnet - og lagring til minnekortet skjer kun ved å adde ting til minnekortet ved hjelp av pc?

 

Takker for svar som dumjper inn :thumbup:

Lenke til kommentar
En liten ting til; støttes multitasking - a'la Series 60?
Det nærmeste du kommer er vel at du kan spille av musikk og radio samtidig som du betjener telefonens øvrige funksjoner. Andre former for multitasking har vel aldri vert mulig på Series 40-telefoner.

 

er det kun musikk en kan lagre på minnekortet?
Regner med at alt mulig kan lagres på minnekortet. F.eks. en ZIP-fil dersom du skal overføre den fra en PC til en annne og vil bruke telefonen som mellomledd.
Lenke til kommentar
En liten ting til; støttes multitasking - a'la Series 60?
Det nærmeste du kommer er vel at du kan spille av musikk og radio samtidig som du betjener telefonens øvrige funksjoner. Andre former for multitasking har vel aldri vert mulig på Series 40-telefoner.

5724033[/snapback]

Så SE-telefoner kan du minimalisere java-spill for å bruke telefonen til noe annet, og så gå tilbake til spillet etterpå. Vet ikke om man kan noe tilsvarende på 6270/80? :hmm:

Lenke til kommentar
noen som har bestilt fra commit.no? min 6280 kostet 2524; inkl frakt...

Stress å kjøpe en operatørlåst mobil. Er ikke så veldig kult med den Entry-menyen fra Telenor...

 

PS! Går ann å bruke rediger-knappen når du skal legge til info i en post, så slipper du å dobbelposte;)

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...