kristoffer1989 Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Om jeg kjøper meg dette lydkortet.. vil det kunne drive vst'ene mine i cubase uten merkbar latency eller delay?? med andre ord at jeg kan bruke de vst'ene som vanlig keyboard lyder i realtime? live osv...
riktig Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Litt latency vil det uansett bli pga signalveien, men du blir fort vant til det. Det er bare såvidt det merkes.
kristoffer1989 Skrevet 30. august 2005 Forfatter Skrevet 30. august 2005 det forum stedet viwste jeg ikke om en gang:P men hvor mye latency mener du det blir da?? blir det mer en om jeg gjør slik jeg gjør nå, kobler mitt oxygen 8 midi keyboarx inn i pcen også fra pcen og inn i mitt vanlig yamaha keyboard? blir det mer eller mindere latency i forhold til den koblingen?
riktig Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jo lengre signalvei, jo mer latency. Kjører du midi rett inn i lydkortet blir det nesten ikke merkbart, men om det er flere ledd imellom kan det merkes.
kristoffer1989 Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Jo lengre signalvei, jo mer latency. Kjører du midi rett inn i lydkortet blir det nesten ikke merkbart, men om det er flere ledd imellom kan det merkes. men funker det å kjøre rett i kortet her da? med det kortet jeg plukket ut? altså å ha en clean pianolyd å ta opp med ihvertfall? uten noe merkbar latency, slik at jeg kan ta opp uten at det blir en forsinkelse med et kvbart sekund?? Og vil det funke å kjøre gitar direkte gjennom pcen med såkalt "monitor" instilling i cubase, altså at du bruker det som en amp på en måte, sånn som det er nå kommer lyden ganske nøyaktig 1 helt sekund etter jeg har spilt på gitaren..
radiated Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Med det lydkortet, eller andre kort med ASIO-støtte vil du ikke være plaget med forsinket lyd i det hele tatt. Latencyen er ofte 10 millisekunder (0,01 sek) og lavere, det kommer litt an på hvor rask maskin du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå