Gå til innhold

SAK LØST - Norek/Komplett serviceinnstilling!


Anbefalte innlegg

Fint innlegg av Komplett.no.

 

Men hvor mange ganger må trådstarter påpeke at det IKKE er I/O-shielden det er snakk om. Men P R I N S I P P E T??!

 

Her snakker vi om en relativt stor kunde av Norek, som har fått en mangelfull vare og ber om hjelp til å få tak i nødvendige deler.

Greit nok at ASUS normalt sett ikke tar imot bestillinger på noe mindre enn f.eks 200 stk, men jeg går ut ifra at de også vil være behjelpelige om de blir informert om hvorfor det blir bestilt bare et par festebraketter til cpu-viften. Eller hur?

 

Når det er sagt, det er en velkjent sak at norske bedrifter er paragrafryttere og relativt tverr når det kommer til det meste, sett i forhold til sine utenlandske motparter. Dette gir jo seg utslag når det en dag kommer en kunde med en spesiell forespørsel ;)

 

Edit: Hvis norek gir trådstarter frekvenskanalen han kan nå dem på via walkie-talkie, så tar han nok kontakt, men så lenge de setter seg på bakbena når det gjelder en sånn fillesak, så er det bare et tidsspørsmål før noen får nok og tar det opp på et allment forum. Man kan si mye om slike personer, men nå er det sånn at vi lever i et tilsynelatende demokrati, og etterstreber ytringsfrihet. Synes det er fint at noen sier ifra når noe er galt. :)

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uhm.. det forekommer meg at kunden egentlig ikke trenger et ioshield, men en brakett for å få festet kjøleribba til cpu'en..

 

stemmer dette pb?

 

MrM

korrekt :) egentlig dreier hele greia seg om at det ikke skal måtte være nødvendig å krangle for å få ordnet en slik fillesak! Men jeg føler også det at saken er publisert litt nå, så jeg tror problemstillingen er oppfattet av de rette instanser, og jeg tror også det skal bli lettere å få en slik sak ut av verden på null komma niks senere. Eneste grunnen til å gå hit, var at kommunikasjonen stagnerte.

 

Jeg har personlig mottatt epost fra ASUS om at enkeltvarer av suppleringstypen ikke går under minstebestillings krav, MEN at de må bestilles av grossisten. Dette fjerner problemstillinger som også andre kunder kan støte på. Det er ikke noe problem å få tak i erstatningsdeler, men selvfølgelig er det umulig å kjøpe ett og ett komplett hovedkort! Det sier seg jo selv! Derfor kommer heller ikke enkeltdeler til å koste uhensiktsmessig mye! :cool:

 

Uansett, jeg vil som det foreslås ta direkte kontakt med rette personen i morra, så ser vi hvordan ting løser seg. Jeg kommer uansett til å gi en tilbakemelding her på hvordan ting løser seg!

 

For fremtiden; Selvfølgelig må det kunne gå an å kjøpe enkeltdeler til ett hovedkort! Tenk situasjonen som oppstår om en person kjøper ett hoverdkort til 1500-2000 kroner og ved ett uhell brekker f.eks. (s604) festeanordningen for CPU. Er det da meningen at man må kjøpe ett helt komplett nytt hovedkort?

 

Det er heldigvis mange her som virkelig har forstått poenget, og jeg registrerer at dette må være noe flere er interessert i, med tanke på den aktiviteten det har vært på akkurat denne tråden.

 

Hvitt flagg for fredstid!

 

 

EDIT: Når det gjelder f.eks. ABIT, har de hatt praksisen med supplering av alle småting og dilldall i lengre tid! FLOTT ABIT!

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar

Jeg har vært ute for nesten det samme som trådstarter.

 

Kjøpte for en stund siden et MSI hovedkort fra Norek, demobrukt. Var heller ikke kjent med det faktum at man kun fikk kortet og ingenting av det andre som vanligvis følger med. Sendte derfor en mail til kundeservicen til Norek bare for å høre om de hadde noen av delene på lur som de kunne sende meg, men det hadde de ikke på det tidspunktet.

 

Jaja, tenkte jeg, jeg får sende en mail til MSI i Taiwan da, og høre om de hadde noe. Håpet om svar var vel heller labert da jeg trykte send, men etter noen timer hadde jeg fått svar, der de forklarte at det var vanskelig for dem å gjøre noe med dette da de befant seg på andre siden av jorda. Jo'a greit nok det, tenkte jeg, og lenger ned i mailen ber de meg sende mail til kontorene i Europa, og jeg videresender mailen... ikke noe svar.

 

Dette var i september i fjor, og jeg hadde egentlig glemt hele greia da jeg i juni i år, under opprydding i innboksen min, kommer over maildialogen jeg hadde med Taiwankontoret til MSI.

 

Sender da en mail hvor jeg sier det som det er, at jeg ikke har fått noe svar fra de europeiske kontorene hvorpå de beklager og sender meg noen adresser ved kontoret i Nederland som jeg kan forsøke, sender så mailen på ny til Nederland.....ikke noe svar..til å begynne med iallefall.

 

Så 11. juli i år får jeg svar fra kontoret i Nederland. De beklager at de ikke har svart før man mail'en fra meg hadde havnet i ders SPAM inbox, hehe.

De ber meg sende dem adressen min så skal de se hva de klarer.

 

En drøy uke etterpå kommer det en pakke i posten med alt utstyret bl.a kabler, i/o shield, ekstra USB porter mm. :w00t:

 

Selv om det tok "litt" tid så må jeg berømme MSI for at de gadd og hjelpe en enslig stakkar i Noreg! Syntes det var ekstremt bra gjort av dem! Hadde bare flere vist samme vilje til å prøve og hjelpe...

Lenke til kommentar

For det første: Det er noe forbanna tull at de driver å selger disse demo HK uten bakplater, kabler etc. Hvorfor skal vi godta dette ? Hvem ville ha en demo prosjektør uten pære bare fordi det var demo ?

 

Når det gjelder service har jeg opplevd det samme hos Netshop. Da NB vifta på mitt Abit kort begynte å bråke etter kort tid, ba jeg om nye hos Netshop. Svaret til bake var uff og æsh og dette hadde de ikke på lager etc. Sendte da en mail til Abit i Nederland og fikk ny vifte på et par dager - No problem.

 

Regner med at trådstarter får det han trenger hvis han sender en hyggelig mail til HK produsentens representant i Europa og ikke Norge ! Det ligger godt begravet i den norske folkesjela å ikke være Service minded !

Lenke til kommentar

Ser for meg at dørhåndtaket på bilen går i stykker, og forhandler sier at han ikke gidder skaffe nytt fordi det er så mye styr for en liten del...

 

I dette tilfellet er det opplyst av selger at delen mangler, men det burde allikevel ikke være noe problem å skaffe ny del mot betaling?

 

Ellers er det rart at hovedkortene selges uten oi shield, brackets o.l. siden det heter seg om retur "Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør" . Sitter de og plukker dette ut før de selger demokortene? :p

Lenke til kommentar
For det første: Det er noe forbanna tull at de driver å selger disse demo HK uten bakplater, kabler etc. Hvorfor skal vi godta dette ? Hvem ville ha en demo prosjektør uten pære bare fordi det var demo ?

 

 

Tull ! ;) Vi som sitter med kassevis av datadeler har stor sett alt vi trenger fra før. Kjøper av og til billige demosaker siden jeg har det jag trenger i huset.

 

Alle webshoppene har vært imøtekommende med slike deler så lenge de har

disse på lager og kan sendes til kunden.

De som ikke kan akseptere betingelser for demovarer kan holde seg vekke fra

slike ting.

 

Dog har denne saken helt andre perspektiver, en viktig ting som gjør at HK kan brukes, mangler !

Har opplevdt selv akkurat det samme som trådstarter og Komplett fixet saken

på nullniks time siden de hadde CPUfester i huset (uten ekstra kostnader)

 

Et par punkter til:

Topicen er noe misvisende og de som bare kommer med skiftlig avføring,

la være å poste ...

 

Mvh

:)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Bestilte selv et Asus A8N SLI Delux Demo uten alt.

Pakket opp, ribbet gamle maskina, også ser jeg en mangel.

Ringer komplett og oppgir bestilings nr, Åja det er mangler der det er jo et demo kort,,

Ja ja jeg vet det, men kan du si meg hvordan jeg skal lodde på de fire ekstra S-ata2 portene på hovedkortet da ;) skal være 8 sata porter på det ikke 4.

 

Oj sender deg retur lapp og så fort vi får det inn sjekker vi de andre og sender nytt omgående, tok ca halv annen uke.

Lenke til kommentar

*** SAKEN LØST ****

 

Hei, vi lovet å ikke legge inn noen flere innlegg om dette, men jaggu bløffet vi igjen ;)

 

I følge Asus kan de kanskje levere reservedeler, men det er avhengig av et minimumskvantum og kan ta opptil 6 måneder. Det virker derfor som om dette ikke er en god løsning og vedkommende som "pb300polar" har pratet med har kanskje lovet litt vel mye... Klager på dette kan rettes til Asus.

 

Den andre distributøren har dessverre heller ikke mulighet til å skaffe den manglende delen og vi har den ikke på lager.

 

Imidlertid var det en av våre ansatte som på eget initiativ tok med seg delene fra sitt private "lager" og tilbyr seg å gi dette bort for å stanse en - etter vår mening - unødvendig og surrete diskusjon. Vi håper dermed at saken er løst og pakken er allerede sendt :)

 

For fremtiden ber vi om at følgende noteres:

 

Spørsmål/tilbakemeldinger til Norek tas direkte med disse og man kan ikke regne med svar på forum. At det skjedde denne gangen skyldes undertegnede som nå har lært at det ikke er noen god ide.

 

Demovarer bør utelukkende kjøpes dersom man er inneforstått med hva dette er og vi anbefaler "normale" varer for de som er usikre. Når det er oppgitt at det er enkelte mangler på demovarer, må man gå ut i fra at dette er korrekt.

 

De som sliter med å skille mellom Norek og Komplett kan gjerne ta kontakt med oss, så skal vi forklare forskjellen (hint: Norek=forhandlersalg, Komplett=sluttbrukersalg).

 

Dersom pb300polar ønsker å si "tusen takk for at dette ble ordnet" så skal vi hilse fra den ansatte hos oss og si "ingen årsak" :p Hvis du i tillegg ber om at tråden stenges og emnefeltet endres, så er det ingen såre følelser herfra og vi ønsker lykke til videre med PC-en.

Lenke til kommentar

Alt ordnet seg til slutt og det er meget bra. Men seriøst. At en stakkar må gå gjennom forumet til hw.no for å få "kontakt" med dere på "riktig" plan er i mine øyne litt for drøyt. Det kan selvsagt ha skjedd en glipp ang. denne "lange" diskusjonen. Først handlet det jo i mine øyne om en IO-plate for senere å handle om vitale festeanordninger til cpu..

 

Men en stor applaus til Norek/Komplett :) Har opplevd god service fra de før. Bare synd dere har sluttet med henteservice :p

Lenke til kommentar

Pøh, forstår trådstarters frustrasjon 100%

 

Og til komplett/norek -

 

Norek er da for svingende ikke en "værna" bedrift som skal unntas offentligheten når den visentligen yter en elendig service som det er gjort i dette tilfellet.

 

Det er helt sikkert mange "fremtidige" forhandlere som har nytte av å få ting som dette belyst.

 

Man skal vel forsvingende forvente bedre servis av en grosssit enn av en vanlig webshop. Tross alt som forhandler / bedrift mister man mange av de rettigheter en valig forbruker har. Og dette for priser 0% - 5% lavere. Og i noen tilfeller må man betale mer for varen hos Norek en hos Komplett.

 

Så at trådstarter forventer god servis , skal da fan bare mangle. !!!

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt i samme gate, men litt :) Manglet noen harddisk-fester til et kabinett jeg kjøpte hos Netshop i vår. Jeg sendte en mail i dag tidlig om det var mulig å få tak i noen slike fester. Siden jeg har rotet dem bort selv var jeg ikke så optimistisk på å få hjelp. Men 1 time etter at jeg sendte mailen til Netshop fikk jeg dette svaret :

 

Fra Netshop :

 

"Hei

 

Sendes i posten i dag.... "

 

:)

 

 

Jeg er så lite komplisert at jeg vektlegger god service og idag fikk Netshop en ny fast kunde! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg holder 100% med Norek. Trådstarter har helt klart bæsjet på leggen her og prøver fanatisk å finne noen å legge skylden på. Det at faktisk en privatperson frivillig gir bort ekstra stash han har liggende for å blidgjøre, etter min mening, en av norges største søppelhuer, så kaller det det utrolig service.

 

En annen ting jeg må si er meget oppsiktsvekkende er at trådstarter starter første posts med bare feil. Han nevner aldri at han kjøpte demovare, ei heller at det var festeanordningen til cpu som var problemet. Fint at folk klarer å være objektive (jaja, jeg kalte duden kanskje et søppelhue:P) i slike diskusjoner.

 

For webshopper som ikke tilfeldigvis har slikt småtteri liggende, så er det så godt som umulig å få tak i. Når skal folk forstå dette?

Lenke til kommentar
Ser for meg at dørhåndtaket på bilen går i stykker, og forhandler sier at han ikke gidder skaffe nytt fordi det er så mye styr for en liten del...

 

I dette tilfellet er det opplyst av selger at delen mangler, men det burde allikevel ikke være noe problem å skaffe ny del mot betaling?

 

Ellers er det rart at hovedkortene selges uten oi shield, brackets o.l. siden det heter seg om retur "Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør" . Sitter de og plukker dette ut før de selger demokortene? :p

H ehe, var nesten ute for det på bilen min. En fjær hadde gått i låsesystemet.Jeg måtte kjøpe hele låsen til 2000kr, noen enslig fjær gadd de ikke skaffe meg. Kjøpte et fjærsett på clasern til litt over 100 kr og det fungerer den dag i dag.

 

Til komplett\ Norek: Hvis ikke kunden får festet kjøleren sin og hovedkortet riktig i kabinettet er det vel mer snakk om at det ikke er normal god vare, dette strider jo med rettspraksis også. Dessuten var det mangler i og med at dere ikke sendte med alle kabler etc, han kunne jo krevd dere for det hvis han hadde vært så vansklig som dere skulle ha det til.

 

Dessuten er det rart at dere tar retur\ angrerett og godkjenenr det på varer som mangler vesentlig ting som riktige fester.

 

Til trådstarter: Supert at du tok det opp i dette forumet. Fint at det ordnet seg for deg. Trodde man fikk litt bedre service når man handlet for en million i året, men tok visst grådig feil der he he..

 

Tror problemet ligger i det at Komplett\ Norek ikke gadd å kontakte Asus om dette før nå, mens trådstarter gjorde dette på egenhånd etter en del negative tilbakemeldinger. Bland dette med litt uvilje, stahet og missforståelser og gryta er klar :D

Lenke til kommentar

Hvis trådstarter virkelig handler datarelatert utstyr fra komplett og norek for ca. 1mill Nkr i året, så vil jeg tro at ordtaket "tid er penger" i den høyeste grad gjør seg gjeldene i denne situasjonen...

Da kostnadene ved et nytt HK, Kr 2197,- (prisguiden 31.08.05) er så liten i forhold til tiden brukt til å krangle om io bracket`en kan jeg virkelig ikke skjønne at trådstarter bare innser at han har gjort et dårlig kjøp, sverger på at han aldrig skal kjøpe demo modell igjen, og casher ut de 2000 kronene for å få serveren sin up and running.

Lenke til kommentar
*** SAKEN LØST ****

 

Hei, vi lovet å ikke legge inn noen flere innlegg om dette, men jaggu bløffet vi igjen  ;)

 

I følge Asus kan de kanskje levere reservedeler, men det er avhengig av et minimumskvantum og kan ta opptil 6 måneder. Det virker derfor som om dette ikke er en god løsning og vedkommende som "pb300polar" har pratet med har kanskje lovet litt vel mye... Klager på dette kan rettes til Asus.

 

Den andre distributøren har dessverre heller ikke mulighet til å skaffe den manglende delen og vi har den ikke på lager.

 

Imidlertid var det en av våre ansatte som på eget initiativ tok med seg delene fra sitt private "lager" og tilbyr seg å gi dette bort for å stanse en - etter vår mening - unødvendig og surrete diskusjon. Vi håper dermed at saken er løst og pakken er allerede sendt :)

 

For fremtiden ber vi om at følgende noteres:

 

Spørsmål/tilbakemeldinger til Norek tas direkte med disse og man kan ikke regne med svar på forum. At det skjedde denne gangen skyldes undertegnede som nå har lært at det ikke er noen god ide.

 

Demovarer bør utelukkende kjøpes dersom man er inneforstått med hva dette er og vi anbefaler "normale" varer for de som er usikre. Når det er oppgitt at det er enkelte mangler på demovarer, må man gå ut i fra at dette er korrekt.

 

De som sliter med å skille mellom Norek og Komplett kan gjerne ta kontakt med oss, så skal vi forklare forskjellen (hint: Norek=forhandlersalg, Komplett=sluttbrukersalg).

 

Dersom pb300polar ønsker å si "tusen takk for at dette ble ordnet" så skal vi hilse fra den ansatte hos oss og si "ingen årsak"  :p Hvis du i tillegg ber om at tråden stenges og emnefeltet endres, så er det ingen såre følelser herfra og vi ønsker lykke til videre med PC-en.

Saken er endelig løst, og jeg tar en telefon til dere umiddelbart! Selvfølgelig er det gledelig at dette endte som det gjorde, og jeg takker for innsideaktiviteten som er satt i sving hos Norek!

 

Jeg håper dette løser senere problemer folk måtte ha med å få tak i deler de trenger, og retter en applaus til Norek etter at de har svingt godfoten til og på ett eller annet vis fått tak i det jeg trenger! Det er dette jeg som forhandler forventer, og når vi prøver sammen, da er det iallefall muligheter for at det skal lykkes!

 

Jeg beklager at jeg måtte ta denne saken helt hit, men som tidligere nevnt, er dette den eneste løsningen jeg til slutt satt igjen med etter å ha fått samme svaret gjentatte ganger!

 

Service var det eneste jeg etterspurte - og det har jeg nå fått! Tusen takk for at dere stod på slik som forventet!

 

HURRA FOR NOREK fra fornøyd forhandler!

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar
Hvis trådstarter virkelig handler datarelatert utstyr fra komplett og norek for ca. 1mill Nkr i året, så vil jeg tro at ordtaket "tid er penger" i den høyeste grad gjør seg gjeldene i denne situasjonen...

Da kostnadene ved et nytt HK, Kr 2197,- (prisguiden 31.08.05) er så liten i forhold til tiden brukt til å krangle om io bracket`en kan jeg virkelig ikke skjønne at trådstarter bare innser at han har gjort et dårlig kjøp, sverger på at han aldrig skal kjøpe demo modell igjen, og casher ut de 2000 kronene for å få serveren sin up and running.

Det er ikke dette det dreier seg om, men prinsippet om at det ikke er mulig å få tak i noe annet enn gjennom de tilgjengelige kanalene.

 

Når det gjelder min arbeidskapasitet og tidsbruk, vil jeg si du er helt på jordet. Selv om dette bare dreier seg om noen skarve småkroner, er det ikke dette som er tilfelle!

 

Multitasking er vel ett velkjent begrep i datamiljøet, og det er noen som klarer å utføre dette i praksis også!

 

End of story: Norek har funnet delene jeg etterspurte, og jeg som kunde er fornøyd! Jeg ser fortsatt ingen betenkeligheter med å bestille/bruke demokort om du lurer, men det må være mulig å komplettere selv demo kort!

 

Jeg er takknemlig for at Norek har funnet en løsning!

Lenke til kommentar

Herregud, kan ikke si at jeg er noe annet enn oppgitt, og det er ikke av Norek, men av trådstarter.

Desverre føyer trådstarter sine innlegg seg inn i rekken av mange innlegg på forumet her den siste tiden av innlegg som gjør at dette forumet råtner. Forumet her virker mer og mer på meg som en sutreplass hvor man går for å få viljen sin.

Når jeg leste trådstarter sine innlegg så tenkte jeg med en gang på en 3 åring som sutret fordi den ikke fikk is av mor rett før middag.

Diskusjoner om kundeservice og andre ting burde selvfølgelig diskuteres, men slik jeg oppfattet innleggene her var de mer av arten sutring enn en konstruktiv diskusjon.

At i det hele tatt en forhandler ikke har såpass innblikk i forretningsetikk at han ikke forsttår at dette kanskje ikke er helt det rette måten å løse et problem på, er for meg hinsides all forstand.

Norek står selvfølgelig fritt til selv å velge hvilke varer de vil ta inn, det er et fritt marked, så trådstarter står da også fritt til å handle av andre, vanskeligere er det ikke. At trådstarter bruker så mye tid på en så liten ting er også ganske utrolig.

 

Kanskje det er på tide for Norek å stille litt høyere krav på forhandlersøknadene?

 

 

Edit: Leif

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...