Gå til innhold

SAK LØST - Norek/Komplett serviceinnstilling!


Anbefalte innlegg

Så, det vil da havne under vesentlig mangel som ikke vil gjøre produktet i fungerende stand, da det er noe som trengs for å bruke det. Har jeg rett i det?

 

Isåfall vil det være opp til komplett.no å ordne opp i det.

Står tydelig på komplett.no sin side at demo produkter skal være i fungerende stand.

 

 

Jepp ! Du har rett...

Rett og slett feil av Komplett å legge ut slike produkter som ikke kan brukes til noe

som helst...

Det kan da brukes uten brakett!?

Vi snakker ikke om brakett men selve festeordningen til HK/CPUkjøler..

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, det vil da havne under vesentlig mangel som ikke vil gjøre produktet i fungerende stand, da det er noe som trengs for å bruke det. Har jeg rett i det?

 

Isåfall vil det være opp til komplett.no å ordne opp i det.

Står tydelig på komplett.no sin side at demo produkter skal være i fungerende stand.

 

 

Jepp ! Du har rett...

Rett og slett feil av Komplett å legge ut slike produkter som ikke kan brukes til noe

som helst...

Det kan da brukes uten brakett!?

Vi snakker ikke om brakett men selve festeordningen til HK/CPUkjøler..

Vi snakker vel om flere deler som mangler.

 

Men det er ikke selve delene som er problemet, men den manglende viljen til å hjelpe kunden med å skaffe disse til veie.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta.

 

Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig.

 

Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på.

Etter tre forsøk på å få bestilt dette fra Norek, gadd jeg ikke å leke snill forhandler lengre. Hvorfor skal jeg dikkedare etter hva Norek sier, når det ikke er svaret jeg trenger? Jeg har pratet med tre forskjellige avdelinger, og når ingen gir noe annet svar enn at dette er UMULIG (jeg har sjekket med ASUS; det ER IKKE umulig å skaffe disse delene), da gir jeg opp å forsøke å få ett bedre svar...

 

Kunne du gitt meg en annen oppskrift? Skulle jeg sendt ett klagebrev til Norek? som trolig hadde tatt evigheter?

 

Selv om jeg kjøper produkter fra Norek, finnes de aller fleste produkter (eller tilsvarende) Norek selger, også hos andre grossister jeg har forhandlerstatus hos. Derfor vil jeg ikke behandle Norek som om de har monopol! Det har de ikke, og er avhengige av og behandle sine kunder med respekt; det har ikke jeg som forholdsvis stor kunde opplevd i dette tilfellet.

 

Håper du skjønner hvorfor denne kanalen er valgt nå.

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar

Dette må jo bare ordne seg, Norek får sikkert ofte varer fra Asus, så de kan jo bare kaste festeanordningen/brakketten på pallen. Dette vil ja kanskje ikke veie mer enn max 500g eller no.

Og det kan da umilig ta lang tid å bestille denne sammen med en annen ordre, de har tilogmed fått art.nr

 

Her tar nok komplett til fornuft etterhvert, er jo bare å selge varen med fortjeneste + frakt.

Lenke til kommentar

Så, det vil da havne under vesentlig mangel som ikke vil gjøre produktet i fungerende stand, da det er noe som trengs for å bruke det. Har jeg rett i det?

 

Isåfall vil det være opp til komplett.no å ordne opp i det.

Står tydelig på komplett.no sin side at demo produkter skal være i fungerende stand.

 

 

Jepp ! Du har rett...

Rett og slett feil av Komplett å legge ut slike produkter som ikke kan brukes til noe

som helst...

Det kan da brukes uten brakett!?

Vi snakker ikke om brakett men selve festeordningen til HK/CPUkjøler..

Vi snakker vel om flere deler som mangler.

 

Men det er ikke selve delene som er problemet, men den manglende viljen til å hjelpe kunden med å skaffe disse til veie.

HK kan brukes uten I/O-shield, kablene får man tak i hvor som helst men mangler man selve festeanordningen til CPUvifte så blir det straks verre...

Lenke til kommentar

Kommunikasjonen har vel neppe vært helt topp her, etter det jeg har lest....endret seg en del ganger om hva det var som manglet...kan jo lure på hva som er blitt kommunisert til komplett av trådstarter :D ...men mindre viktig (det viktige står nederst)

 

Klage på io-shields(brackets etc. er bull når en kjøper DEMO produkter der det er angitt at kan mangle. Heller bruke ett par hundrelapper ekstra så er en sikker på hva en får (var ikke noe mer enn 2-300 som ble spart på demo vs. ny), men det er en annen diskusjon :cool: Å forvente at komplett skal bestille opp deler som er nevnt ikke følger med er latterlig (var da snakk om io-shield, og det som mest sannsynilig ble tatt opp med komplett), bortkastet penger og tid for komplett.

 

Er det en mangel som hindrer at hovedkortet kan brukes, så ta det opp med komplett, fortell NØYAKTIG hva "problemet" er. Benytt angrerett eller en eller annen rett. Returner å få nytt.

 

 

CYAL8R

Lenke til kommentar
Kommunikasjonen har vel neppe vært helt topp her, etter det jeg har lest....endret seg en del ganger om hva det var som manglet...kan jo lure på hva som er blitt kommunisert til komplett  av trådstarter :D ...men mindre viktig (det viktige står nederst)

 

Klage på io-shields(brackets etc. er bull når en kjøper DEMO produkter der det er angitt at kan mangle. Heller bruke ett par hundrelapper ekstra så er en sikker på hva en får (var ikke noe mer enn 2-300 som ble spart på demo vs. ny), men det er en annen diskusjon  :cool:  Å forvente at komplett skal bestille opp deler som er nevnt ikke følger med er latterlig (var da snakk om io-shield, og det som mest sannsynilig ble tatt opp med komplett), bortkastet penger og tid for komplett.

 

Er det en mangel som hindrer at hovedkortet kan brukes, så ta det opp med komplett, fortell NØYAKTIG hva "problemet" er. Benytt angrerett eller en eller annen rett. Returner å få nytt.

 

 

CYAL8R

Nok en gang mener jeg det er feil!

 

Om jeg som kunde ønsker å bestille noe så uvesentlig som et IO shield, så kan da norek/komplett gjøre dette. Det koster dem ingenting, og det det ev. koster dem, pleier dem å være veldig flinke til å fordele videre til kunden.

 

At jeg også trenger det som kalles x-pads eller hva det nå er, er jo en annen sak... Servicen til komplett/norek blir ikke bedre av at jeg ikke får bestilt en del jeg virkelig trenger heller? Eller har du et annet synspunkt på dette?

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar
Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta.

 

Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig.

 

Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på.

Jepp, enig der!

Forhandlere tar ikke det på et offentlig forum, det er meget usæriøst av deg.

 

---

 

Hvis det ligger i Norek sitt sortiment lar det seg sikkert ordne med en _hyggelig_ telefon i morra, har snakket med de utallige ganger om problemer og salg og de er da alltid hyggelige og behjelpelige. Er man høflig yter man gjerne litt ekstra...

Lenke til kommentar

Benytt angrerett eller en eller annen rett. Returner å få nytt.

 

Hovedkortet ble annonsert som at det "er klar til bruk" (noe i den duren), mangler viktige deler kan det ikke brukes, angre :thumbup: så slipper du å jakte på deler som må bestilles fra fabrikk/lager e.l.

Endret av dudsi
Lenke til kommentar

pb300polar: Har du i så mye som et øyeblikk prøvd å finne en alternativ leverandør for festene du mangler? Internett er stort, butikkene er mange og VISA tar de alle sammen. At komplett/norek har en policy om å ikke gjøre slike unntak kan man være så uenig i som man vil, men det betyr ikke automatisk at du sitter med et ubrukelig hovedkort. Vær litt kreativ...

Lenke til kommentar
Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta.

 

Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig.

 

Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på.

Jepp, enig der!

Forhandlere tar ikke det på et offentlig forum, det er meget usæriøst av deg.

 

---

 

Hvis det ligger i Norek sitt sortiment lar det seg sikkert ordne med en _hyggelig_ telefon i morra, har snakket med de utallige ganger om problemer og salg og de er da alltid hyggelige og behjelpelige. Er man høflig yter man gjerne litt ekstra...

Kan du si meg hva jeg skal gjøre når norek ikke vil bestille en vare de skulle forhandlet? er det ikke passe useriøst å utelukke enkelte produkter, og da spesielt å utelukke en bestilling på forespørsel?

 

jeg sier ikke eller tvinger ikke norek til å gjøre noe som helst, men som jeg utallige ganger tidligere har sagt; dette er slett service!

Lenke til kommentar
pb300polar: Har du i så mye som et øyeblikk prøvd å finne en alternativ leverandør for festene du mangler? Internett er stort, butikkene er mange og VISA tar de alle sammen. At komplett/norek har en policy om å ikke gjøre slike unntak kan man være så uenig i som man vil, men det betyr ikke automatisk at du sitter med et ubrukelig hovedkort. Vær litt kreativ...

Jess, ASUS er eneste leverandør av dette. I Norge er grossistene Norek og Hattelco. Hattelco kunne ikke hjelpe meg, men siden jeg har kjøpt produktet av Norek, ser jeg det som en selvfølge at de kan skaffe varene jeg etterspør.

 

Når det gjelder at jeg ikke tar slike henvendelser på internett, så er jeg fullstendig uenig! Norek er på lik linje med alle de andre grossistene i norge på ett slik plan at de konkurrerer. De kan da ikke tillate seg en slik oppførsel at de ikke på oppfordring bestiller en vare jeg etterspør. Dette synes jeg så absolutt jeg kan ta opp på ett webfora!

 

Og til informasjon norek = komplett = norek. Og de kan kalle seg hva de vil for å høres forskjellige ut, men når de har samme forretningsadresse, samme kontorbygg, samme betjening på lageret, og at sjefene sitter i samme kontorstol, da spiller det mindre rolle om jeg tar det opp på ett slik forum. Dette kunne like gjerne skjedd en privatkunde!

Lenke til kommentar
Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta.

 

Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig.

 

Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på.

Jepp, enig der!

Forhandlere tar ikke det på et offentlig forum, det er meget usæriøst av deg.

 

---

 

Hvis det ligger i Norek sitt sortiment lar det seg sikkert ordne med en _hyggelig_ telefon i morra, har snakket med de utallige ganger om problemer og salg og de er da alltid hyggelige og behjelpelige. Er man høflig yter man gjerne litt ekstra...

Kan du si meg hva jeg skal gjøre når norek ikke vil bestille en vare de skulle forhandlet? er det ikke passe useriøst å utelukke enkelte produkter, og da spesielt å utelukke en bestilling på forespørsel?

 

jeg sier ikke eller tvinger ikke norek til å gjøre noe som helst, men som jeg utallige ganger tidligere har sagt; dette er slett service!

Hvis de ikke gjør det så gjør de det ikke, om det er dårlig eller ikke får vel framtiden vise...

 

Les disse betingelsene btw, men det har vel du gjort da du søkte om forhandleravtale?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta.

 

Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig.

 

Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på.

Jepp, enig der!

Forhandlere tar ikke det på et offentlig forum, det er meget usæriøst av deg.

 

---

 

Hvis det ligger i Norek sitt sortiment lar det seg sikkert ordne med en _hyggelig_ telefon i morra, har snakket med de utallige ganger om problemer og salg og de er da alltid hyggelige og behjelpelige. Er man høflig yter man gjerne litt ekstra...

Kan du si meg hva jeg skal gjøre når norek ikke vil bestille en vare de skulle forhandlet? er det ikke passe useriøst å utelukke enkelte produkter, og da spesielt å utelukke en bestilling på forespørsel?

 

jeg sier ikke eller tvinger ikke norek til å gjøre noe som helst, men som jeg utallige ganger tidligere har sagt; dette er slett service!

Hvis de ikke gjør det så gjør de det ikke, om det er dårlig eller ikke får vel framtiden vise...

 

Les disse betingelsene btw, men det har vel du gjort da du søkte om forhandleravtale?

Selvfølgelig har jeg lest disse, og det er da også jeg forventer at det følger med hva som trengs for at kortet skal være i funksjonell stand.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta.

 

Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig.

 

Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på.

Jepp, enig der!

Forhandlere tar ikke det på et offentlig forum, det er meget usæriøst av deg.

 

---

 

Hvis det ligger i Norek sitt sortiment lar det seg sikkert ordne med en _hyggelig_ telefon i morra, har snakket med de utallige ganger om problemer og salg og de er da alltid hyggelige og behjelpelige. Er man høflig yter man gjerne litt ekstra...

Kan du si meg hva jeg skal gjøre når norek ikke vil bestille en vare de skulle forhandlet? er det ikke passe useriøst å utelukke enkelte produkter, og da spesielt å utelukke en bestilling på forespørsel?

 

jeg sier ikke eller tvinger ikke norek til å gjøre noe som helst, men som jeg utallige ganger tidligere har sagt; dette er slett service!

Hvis de ikke gjør det så gjør de det ikke, om det er dårlig eller ikke får vel framtiden vise...

 

Les disse betingelsene btw, men det har vel du gjort da du søkte om forhandleravtale?

Selvfølgelig har jeg lest disse, og det er da også jeg forventer at det følger med hva som trengs for at kortet skal være i funksjonell stand.

Såklart, en brakett stod det jo var manglende, men hvis det var flere deler som manglet og ikke stod oppgitt får du bare klage til dem, da er det dems feil helt klart.

Lenke til kommentar
Finnes jo løse brackets som du kan kjøpe til andre socketer, må jo være noen av disse som passer??

 

Kan jo bare måle avstandene mellom hullene og høre med 3dfxcool eller Microplex.

socket 604 er jo socket 604, og når det gjelder slike festeanordninger, (ikke brackets. Brackets er utbyggingskortene man setter i ledige porter bak på maskinen) er dette en helt spesiell greie for dette ASUS kortet....

sorry mente i bracket, men festeplata bak hovedkortet

 

en slik

 

http://www.3dfxcool.no/product_info.php?products_id=667

 

eller noe sånt

 

http://www.3dfxcool.no/product_info.php?products_id=1054

Lenke til kommentar

Huff, en del misforståelser ute og går. Vi kan forsøke å oppklare noen, selv om det kan være vanskelig å skifte standpunkt dersom man har bestemt seg i forkant.

 

1. Norek eller Komplett ?

Saken gjelder ikke Komplett, men vår forhandlersalgsavdeling Norek. Forskjellen er blant annet følgende: Sluttbrukere (som handler via Komplett) har en utvidet beskyttelse i forhold til lovverket (som dere sikkert kjenner til). Forhandlere (som skal selge varer videre) handler på Norek. Disse godtar en del mindre rettigheter for eksempel i forhold til angrefrist og retur, men har mulighet til å kunne få varer noe rimeligere. Vi forutsetter at våre forhandlere både kan lese våre salgsbetingelser og produktinformasjon... Ja, dette var arrogant, men dere forstår poenget.

 

Her har altså kunden fått informasjon skriftlig før kjøpet og muntlig tre - 3 - ganger senere, men fremdeles godtar man det ikke. Hadde dette skjedd en privatkunde på Komplett kunne f.eks. angrefristen blitt benyttet og saken hadde vært ute av verden. Ber derfor om at kommentarer som "Dårlig kundeservice av Komplett.no. Gå og sug dere sjøl!!!! KUNDEN HAR ALLTID RETT!!!! FØKK ÅFF!!!!" droppes da saken faktisk hadde vært løst om produktet hadde vært kjøpt på Komplett....

 

2. Forhandlere

Noreks kunder er forhandlere. Kommunikasjonen med disse foregår en til en (telefon, telefax, MSN, besøk, walkie-talkie+++) og ikke via forum o.l. Det er årsaken til at Norek ikke vil svare på spørsmål, verken her eller i andre forum. At denne brukeren gjør det nå, skyldes utelukkende at begeret var nådd mtp beskyldninger uten en snev av selvinnsikt.

 

3. Kundeservice

Noreks kundeservice har flere ganger blitt målt av IT-bransjens eget blad og er flere år på rad kåret til å være blant Norges beste. Vi forsøker kontinuerlig å bli bedre, men tydeligvis er i hvert fall noen fornøyde (please, ikke start noen videre diskusjon om dette).

 

4. Distributør

Norek er sammen med Hattelco (som heller ikke hadde varen) distributør for Asus. Dette innebærer noen plikter, ansvar og muligheter. For eksempel har vi mulighet til å kjøpe de fleste varene til Asus, men det er naturligvis krav til minimumsbestilling. En "normal" bestilling fra oss er f.eks. minimum på 200 hovedkort av hver type og sannsynligvis er det minst det samme på I/O-shield. Hvis kunden virkelig mener at vi skal bestille 200 I/O-shield som vi ikke har behov for, så gjør vi gjerne det. Vi kan legge inn bestilling på 200 stk av dette i morgen, men da regner vi med at han kjøper alle sammen ;)Det er altså ikke vekt, tid eller generelt gnienhet som gjør at vi er vanskelig, men vil kunden virkelig betale flere tusen kroner for et I/O-shield ?

 

5. Løse problemet.

Det viktigste for oss er naturligvis å løse problemet, ikke bruke masse tid på forum å diskutere. Det vi fremdeles ikke forstår er hva kunden vil at vi skal gjøre dersom ikke I/O-shieldet kan skaffes til en rimelig pris. Vil du returnere det eller er det noe annet som kan fikse problemet ? Vi foreslår at du tar direkte kontakt med oss i morgen for å se om problemet kan løses. Hvis du heller har lyst til å fortsette diskusjonen her står du fritt til det, men vi avslutter vårt svar her og nå (det kommer altså ikke noen flere svar fra oss i denne tråden).

 

Ellers: La oss ta ned temperaturen noen hakk og se om ikke saken kan løses uten at alle kanonene dras frem.

Lenke til kommentar

Bra av komplett.no å komme med ei god og saklig begrunna forklaring på situasjonen og hvordan det fungerer.

Og at dem (Norek) viser seg fortsatt åpen for dialog for å fortsette å se etter ei løsning på problemet.

 

Så gjenstår det å se om ASUS ser seg villig for å la dem bestille en enkelt del, når dem tar kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Her har altså kunden fått informasjon skriftlig før kjøpet og muntlig tre - 3 - ganger senere, men fremdeles godtar man det ikke. Hadde dette skjedd en privatkunde på Komplett kunne f.eks. angrefristen blitt benyttet og saken hadde vært ute av verden. Ber derfor om at kommentarer som "Dårlig kundeservice av Komplett.no. Gå og sug dere sjøl!!!! KUNDEN HAR ALLTID RETT!!!! FØKK ÅFF!!!!" droppes da saken faktisk hadde vært løst om produktet hadde vært kjøpt på Komplett....

Og da er akkurat det innlegget fjernet fra tråden. Reglene om å vise alminnelig høflighet og folkeskikk gjelder i denne tråden som på resten av forumet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hadde dette skjedd en privatkunde på Komplett kunne f.eks. angrefristen blitt benyttet og saken hadde vært ute av verden. Ber derfor om at kommentarer som "Dårlig kundeservice av Komplett.no. Gå og sug dere sjøl!!!! KUNDEN HAR ALLTID RETT!!!! FØKK ÅFF!!!!" droppes da saken faktisk hadde vært løst om produktet hadde vært kjøpt på Komplett....
DØH, jeg bare tulla! Riktignok endårlig spøk siden folk ikke skjønte den, men allikevel! Jeg prøvde jo å ironisere det ved "...alvorlig talt!..." Faktisk tror jeg nok det var en veldig veldig veldig dårlig spøk, så ha meg unnskyldt. Bah, jeg orker ikke forklare. :blush:
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...