Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Selv om man skur av Ice Armor så proccer frostbite på blizzard.

 

Så hvordan AOE-grinder du hvis du ikke bruker blizzard?

Bare AE?

7579577[/snapback]

Bruker AE, blastwave, CoC, PoM flamestrike.

 

Men uansett så AoE-grinder jeg lite. Foretrekker å ta en og en mob i tyr's hand, noe som er minst like effektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurte på en ting..

Jeg har nå rollet en mage etter mye om og men, om hvilken klasse jeg skal spille.

 

Jeg skal specce frost, men skal jeg specce Frostbite eller Permafrost for best mulig crowd control?

7576753[/snapback]

Frostbite, deffinitivt.

7577252[/snapback]

 

Frostbite for crowd control, lol!

Med frostbite blir det så og si umulig å AOE-grinde/farme, da den kommer til å procce i hytt og pine på en/noen av mobsene du angriper. Da blir "feltet" spredd og du får ikke noen effektivitet ut av Blizzard eller CoC.

 

Frostbite er derimot et utmerket valg i singletarget grinding. Mobs kommer aldri eller sjeldent fram til deg før de er død.

Så, permafrost for AOE, frostbite for singletarget.

7579295[/snapback]

 

 

Jeg bare lurte på en ting..

Jeg har nå rollet en mage etter mye om og men, om hvilken klasse jeg skal spille.

 

Jeg skal specce frost, men skal jeg specce Frostbite eller Permafrost for best mulig crowd control?

7576753[/snapback]

Frostbite, deffinitivt.

7577252[/snapback]

Så, permafrost for AOE, frostbite for singletarget.

7579295[/snapback]

Jeg regner da med at han skal bruke specet til litt mer enn bare crowdcontroll. Og overall, så er det frostbite som hjelper mest. Og hvis han skal AoE-grinde, så er det ikke vanskligere enn å skru av buffen.

 

Med 3 points på frostbite blir man så godt som udødelig mot warriors og rogues <3

 

Permafrost er for folk med for mange talentpoints O.o

7579470[/snapback]

 

sindrelol, er du blind? les første post som han skriver! Best mulig specc for Crowd control! Ja, hva er det? det er ikke single target, men crowd control,, right? Såå frostbite suger big time da. Dermed Permafrost.. Sier du noe imot dette da.. Burde du spille mage litt lenger..

Lenke til kommentar

Det er jo faen i meg ikke bare en ting frostbite er bra til. Det er bra mot alle melee classer, når de slår på deg. Eller til grinding, hvor frostbolt procer frostbite, og på den måten dreper moben før den kommer inntil deg.

 

Hver frostbolt, har en stor sjanse til å fucke til fienden din så hardt, at man er nesten garantert seier. Og hva er mer deilig, enn når roguen ambusher deg, for så å brått sitte fast i en frostnova, som du ikke en gang trengte å bruke selv.

Eller når warriorn charger deg, eller når hunteren bruker wingclip på deg, og samtidig setter seg selv i frostnova.

 

I BG er det ikke et spørsmål en gang, hva som er best. ( Hvis ikke du bruker blizzard der også da? /lol) Også Til grinding er frostbite best. Men, til AoE-grinding med blizzard, er permafrost best.

 

Hva man gjør med magen sin er opp til enhver selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Da er vel frostbite bra til en ting da, å froste enemy.

 

I BG er det ikke et spørsmål en gang, hva som er best. ( Hvis ikke du bruker blizzard der også da? /lol)

Hvor har du fått det for deg at jeg bruker blizzard når jeg skal ta én mob?

Hvor har jeg sagt det?

 

Til grinding er frostbite best. Men, til AoE-grinding med blizzard, er permafrost best.

Der kom det ja, akkurat det jeg ville frem til.

Frostbite er ubrukelig hvis man skal AOE-grinde, fordi det ødelegger rytmen din når mobsene uavhenging av hverandre blir frostet. De vil tilslutt bli så spredd at det ikke er mulig å dra AOE-spells på dem.

Speccer man frost for å AOE-grinde, holder man seg langt unna frostbite.

Speccer man frost uten at man skal AOE-grinde, speccer man uten unntak frostbite.

Lenke til kommentar

Du får det til å høres veldig lite ut, "froste enemy" men det er tross alt magens største forsvar, frostnova. Selv om det er en funksjon, så er det bedre enn litt slow.

 

Angående blizzard vs 1 mob. Du er vel enig i at permafrost kun er bra når man AoE-grinder flere mobs med blizzard? Mens mot en mob bruker man frostbolt, og da er det en stor fordel å ha frostbite. Men du snakker om et spec med kun hovedfokus på AoE-grinding med blizzard.

 

Og ja, det er bedre med permafrost hvis man bare bruker magen sin til å AoE-grinde med. Men for meg er ikke det nok.

Lenke til kommentar
Angående blizzard vs 1 mob. Du er vel enig i at permafrost kun er bra når man AoE-grinder flere mobs med blizzard?

7580505[/snapback]

Kan du vennligst svare på spørsmålet jeg stiller?

I BG er det ikke et spørsmål en gang, hva som er best. ( Hvis ikke du bruker blizzard der også da? /lol)

Hvor har du fått det for deg at jeg bruker blizzard når jeg skal ta én mob?

Hvor har jeg sagt det?

7580408[/snapback]

 

 

---------

 

 

 

Og ja, det er bedre med permafrost hvis man bare bruker magen sin til å AoE-grinde med. Men for meg er ikke det nok.

7580505[/snapback]

Så du tror noen levler opp en mage til 60 og bruker den bare til å grinde med?

 

Mens mot en mob bruker man frostbolt, og da er det en stor fordel å ha frostbite. Men du snakker om et spec med kun hovedfokus på AoE-grinding med blizzard.

7580505[/snapback]

Det er så og si umulig å ha en AOE-grinding specc med frostbite. Ja, man kan specce slik, men det vil gjøre det 100x vanskeligere for deg å få drept alle uten å bruke all mana og evt. Mana Ruby, pots osv.

Og hvis man er speccet frost og skal AOE-grinde, hva skal man bruke da om ikke blizzard? Jeg så at du brukte blastwave, men er man speccet frost har man som regel ikke det eller PoM (ref. PoM flamestrike). Da er det beste valget blizzard, og det er veldig sjeldent man AOE-grinder som frost uten å være speccet for det. Og skal man være speccet for AOE-grinding så velger man ikke frostbite, men man trenger ikke å velge permafrost eller imp.blizzard, det finnes folk som AOE-grinder uten det.

 

 

 

Du får det til å høres veldig lite ut, "froste enemy"

7580505[/snapback]

Det er jo lite, det er én ting, en frostnova.

Det er bra mot alle melee classer, når de slår på deg. Eller til grinding, hvor frostbolt procer frostbite, og på den måten dreper moben før den kommer inntil deg.
Her får du det til å høres ut som om frostbite er mange ting, men det er fortsatt bare en ting. Må huske på at alt du har av frostspells og frostbuffs, kan få frostbite til å procce. Endret av Baghera
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før, hvis man skal spece til AoE-grinding så gjør det på din måte!

 

MEN, hvis man liker å pvp'e med magen sin, grinde 1 og 1 mob eller raide( AKA, bruke magen sin -.-), så er det temmelig dumt å bruke alle de talentpointsa på noe unødvendig.

 

Innrøm at man ikke trenger imp blizzard i BG, (Derfor jeg sa i stad;"I BG er det ikke et spørsmål en gang, hva som er best. ( Hvis ikke du bruker blizzard der også da? /lol)"

Og ei trenger man permafrost der, det kan sikkert være litt nyttig mot classer som skal kites, men da er jo uansett frostbite mye mer praktisk.

 

Frostbite-> pvp, sologrinding, raiding.

Permafrost-> Solo AoE-grinding uten healer.

Lenke til kommentar
Det er jo faen i meg ikke bare en ting frostbite er bra til. Det er bra mot alle melee classer, når de slår på deg. Eller til grinding, hvor frostbolt procer frostbite, og på den måten dreper moben før den kommer inntil deg.

 

Hver frostbolt, har en stor sjanse til å fucke til fienden din så hardt, at man er nesten garantert seier. Og hva er mer deilig, enn når roguen ambusher deg, for så å brått sitte fast i en frostnova, som du ikke en gang trengte å bruke selv.

Eller når warriorn charger deg, eller når hunteren bruker wingclip på deg, og samtidig setter seg selv i frostnova.

 

I BG er det ikke et spørsmål en gang, hva som er best. ( Hvis ikke du bruker blizzard der også da? /lol) Også Til grinding er frostbite best. Men, til AoE-grinding med blizzard, er permafrost best.

 

Hva man gjør med magen sin er opp til enhver selvfølgelig.

7580342[/snapback]

 

 

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt.

 

Uansett, det opprinnelige spørsmålet var: Permafrost eller frostbite for crowdcontrol. Svaret er permafrost.

7581129[/snapback]

 

oppsummering! frostbite = PvP / grinding solo! sindrelol krangler så jævlig uten å skjønne vi snakker crowd control!

permafrost = Blizzard AoE alle mobs

 

 

EOD.... Next!

Lenke til kommentar
Jeg skal specce frost, men skal jeg specce Frostbite eller Permafrost for best mulig crowd control?

7576753[/snapback]

Her er hovedspørsmålet det har vært så mye krangling om.

 

Han er en helt ny mage, og som han sier selv, han har akkurat rerollet mage.

Så spør han om hvordan han kan få best mulig crowdcontroll.

 

Jeg svar frostbite, uten å utdype dette noe særlig mer. Det jeg mente da jeg svarte dette var: Ta frostbite fordi det hjelper deg så uendelig mye mer!

Man får mer crowdcontroll av Permafrost, men hva skal du med det uansett?

Du er en mage som levler, og jeg regner med at du bruker ganske mange frostbolter om dagen, hvor 15% av disse kan procce en ekstra frostnova, aka moben dør før han kommer fram til deg.

 

Så nå får alle dere permafrost-anti-mine meninger-folk svare på: Hva tror dere hjelper en lowlevel mage mest?

 

Uansett hva dere svarer så bryr jeg meg ikke. Det er deres character, dere velger hva dere vil gjøre med den. Og jeg synes dette begynner å bli en temmelig tåpelig krangel, så jeg kommer ikke til å svare noe mer.

 

After all, det er bare et spill! Så la oss heller være venner :love:

Lenke til kommentar

Har én mob plutselig blitt en crowd?

 

Det finnes egentlig ikke et talent som gir merkbart bedre crowdcontrol(CC), men hadde det fantes ville det sikkert vært noe slik som imp.polymorph ( :p ).

Uansett som lowbie mage (og som mage uansett lvl) har du lite bruk for den CC'en både permafrost og imp.blizzard gir, hvis du ikke skal AOE-grinde deg til lvl 60.

Men når det kommer til spørsmålet: Hva gir best CC av frostbite og permafrost? Så er svaret permafrost, fordi permafrost vil påvirke hele crowden, mens frostbite kan påvirke en random mob i den crowden du holder på å ta ned.

 

Så for å koke det ned, skal du AOE-grinde deg til 60, velg både permafrost og imp.blizzard og styr unna frostbite. Gir du faen i AOE-grinding, frostbite ftw!

Lenke til kommentar

Prøver meg på et litt morsomt build nå for tiden:

http://www.wowhead.com/?talent-bc=RixVz0bzxuuwZZVV0z

 

Tør ikke engang drømme om hvilken dps man kan få med Arcane missiles om man har normalt gear (og ikke blues/greens som meg selv)

Critta nettopp for 1101 med arcane missiles i AV, med mine usle 250 spelldmg.

 

Bygger videre på det buildet, mot lvl 70, skal bli slik:

http://www.wowhead.com/?talent-bc=oixVz0bzxuuwZZVVzcof0o

Lenke til kommentar
Prøver meg på et litt morsomt build nå for tiden:

http://www.wowhead.com/?talent-bc=RixVz0bzxuuwZZVV0z

 

Tør ikke engang drømme om hvilken dps man kan få med Arcane missiles om man har normalt gear (og ikke blues/greens som meg selv)

Critta nettopp for 1101 med arcane missiles i AV, med mine usle 250 spelldmg.

 

Bygger videre på det buildet, mot lvl 70, skal bli slik:

http://www.wowhead.com/?talent-bc=oixVz0bzxuuwZZVVzcof0o

7588349[/snapback]

 

Slow er megabuffet as per 2.0.3, til noe idiotisk som 200mana cost.

 

Ellers er 40/0/11 ganske så morsomt i dag.

 

AP, PoM, Pyro ^^

Lenke til kommentar

Tør ikke engang drømme om hvilken dps man kan få med Arcane missiles om man har normalt gear (og ikke blues/greens som meg selv)

 

Til blues/greens så må +250 dmg sies å være veldig bra. På mitt gear (blues/epix) så har jeg +334 dmg hvorav ren frost utgjør +54 dmg. Da har jeg 2 enchantments på gearet som gir meg +50 dmg (frost +20dmg). Hva du legger i normalt gear vet jeg ikke, men for meg så synes det som om din +dmg alt ligger på normalt nivå.

 

Critta nettopp for 1101 med arcane missiles i AV, med mine usle 250 spelldmg.

 

 

Regner med at det var den ene av 5 missiles som crittet så mye. Crittet du kun 1 gang i så måte? Eller var det flere av de missilene som crittet?

Lenke til kommentar
Til blues/greens så må +250 dmg sies å være veldig bra. På mitt gear (blues/epix) så har jeg +334 dmg hvorav ren frost utgjør +54 dmg. Da har jeg 2 enchantments på gearet som gir meg +50 dmg (frost +20dmg). Hva du legger i normalt gear vet jeg ikke, men for meg så synes det som om din +dmg alt ligger på normalt nivå.

 

http://wow.allakhazam.com/profile.html?352916

Her er profilen min, ganske usselt gear, og ikke en eneste enchant. Har gått kun for spelldmg, og mine fattinge 2400hp gjør at jeg lider ganske stort i PvP, men moro er det. Overleve kan jeg alltids gjøre på paladin min :)

 

Regner med at det var den ene av 5 missiles som crittet så mye. Crittet du kun 1 gang i så måte? Eller var det flere av de missilene som crittet?

7592253[/snapback]

 

1 som critta for 1101 ja, resten hadde hits for rundt 600.

Vet ikke hvilke buffs det var... iallefall arcane power, og curse of shadow på drekthar, har jo allerede 40% mer dmg der.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Ja.. Jeg har nå nettopp plukket opp AoE (money) gridnding. Funka egentlig ganske fett. Er en 41 human mage. Hadde fire specc, prøvde min første Aoe grinding. Det var i DM da. så det jeg var ute etter var penger.. klarte meg fint halveis uti, når jeg kommer til den svære forgen døde jeg og gadd ikke mere. Tenkte jeg skulle prøve frost. som jeg har hørt er mye mer stabilt for AoE grinding. Har dere noen fine steder og anbefalle hvis jeg skal AoE grinde for level?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...