Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Har HS foreløpig i Thousand Needles grunnet leveling av mining/jewlecrafting og har Bloodsail Admiral tittelen, så i Gadgetzan blir jeg bare angrepet av NPCs!

 

Hva slags talent tree kommer folk til å gå for i Cataclysm med nåværende informasjon?

 

Selv tror jeg fire kommer til å bli utrolig gøy. Molten armor gjør det mulig å spamme scorch mens man løper. Virker som en god endring for fire kiting ihvertfall! :thumbup:

 

Selv tror jeg arcane ikke blir helt topp etter hva jeg har lest, mens frost blir vel fortsatt topp PVP spec.

 

Blir det nok en mix av frost PVP/fire PVP build jeg kommer til å gå for :)

 

 

Er synd det ikke er mulig for tre talent tree's i dual spec. Savner virkelig arcane PVP nå som jeg går frost PVP/arcane PVE

Endret av Beneath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal starte å raide litt på magen min som er en alt.

Vi er en gjeng i guildet som allerede har skaffet oss mounten fra icc10 som nå skal inn med alts.

 

Siden vi trengte litt ranged joiner jeg med en mage jeg har liggende.

Jeg har så vidt vært innom med denne magen, så jeg er litt ute etter tips og triks.

 

F.eks.

- Er det arcane som fremdeles er greia? Ser en del har gått fire, men er litt usikker på om det vil lønne seg for meg.

- Er det noen figths jeg har spessielle abilities jeg burde tenkte på å bruke?

- Går jeg kun sp etter å ha blitt hitcappet eller vil jeg ha opp haste til et vist nivå først?

- osv..

 

Link til armory:

Despera, min mage.

 

Takker og bukker for alle innspill.

Endret av Skullbanger
Lenke til kommentar

Du har iallefall aaaaaltfor masse hit. Her kan du prioritere heilt om når det renner inn litt gear. Du klarer deg finfint med 11% hit, og gjerne enda mindre om du raider med sp/oomkin.

 

gem aldri sp+stam, men sp+spirit om du må ha socketbonus. Når det lønner seg kan eg ikkje i haue når det gjelder matte'n.

Du er på god vei når det gjelder haste, men prøv gjerne å komme opp i 900+.

Trink fra rot/fester (han til høgre ved veiskille), dropper finfin trink på 25m. Muradin fra lootship (10/10hc) burde vere grei skuring som trink 2.

 

sp+haste gems er generelt ok når du er litt i manko på haste.

men ellers er det som du sa. prio på sp og haste. Føler du deg fornøgd med haste'n, så stack sp til du blir grønn.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen Mage guru, men dette er det jeg tror stemmer:

- Arcane er bedre enn Fire inntil et visst gear nivå. Tror Fire er bedre fra fullt item lvl 264 gear.

- Stack haste som arcane. Tror man skal ha rundt 1200 haste som Arcane og 8-900 haste som Fire.

- Angående abilities, bruk alltid Icy Veins og Arcane Power samtidig, og på fights der du kommer til å få Bloodlust/Heroism, vær sikker på at du har dem klare til da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Doh, jeg wastet såklart 2 points på Frostfire orb talentet som jeg ikke kan få før 81 uansett..

Ble 5/0/31 frost på meg.

 

DPS har jo blitt boostet en del med Mastery-skillen som gir 20% ekstra dps, og 2,5% ekstra per point etter det. Kan jo booste items med Mastery hos reforger i hovedbyene nå. Det funker sånn at man velger en stat på item som skal senkes, så får du øke en annen stat (eller legge til en helt ny).

 

Eks. sette -20 spirit på bracer, og legge til +20 mastery eller +20 spellpower istedet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Arcane Mage overpowered? Ja!

 

 

Kan du utdype dette litt?

 

Har ikke selv en mage på 80 men har fulgt med litt på det som har vært postet på EJ om klassen og Cata, og der har det såvisst ikke blitt påstått at det er arcane som er saligheten. Men, kanskje det har seg sånn at arcane ER op, bare at frost og fire er enda mer op? Eller...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...