Gå til innhold

Intel vil støtte SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes nå bare de nye geforce kortene blir bare større å større jeg da..

De har også blitt så raske at det ikke er vits å forbedre dem like raskt som til nå.

I 1999 slet man jo med å få flyt i 800x600 på de beste kortene i den tidens mest krevende spill. I 2001 lå utfordringen på 1024x768 med 2 år nyere spill, i 2003 på 1280x1024 med 2xAA/4xAF og nå på 1600x1200 4xAA/16xAF. Om et par år så blir det vel 1920x1200 med 8xAA/32xAF. Da kan man vel spørre seg om maskinvaren utvikler seg raskere enn programvaren og om det er så mye vits å kjøpe de aller raskeste skjermkortene lengre.

 

Jeg tror i hvertfall at utviklingen vil gå som med utviklingen på CPUer: En dreining fra ren ytelse til ytelse/watt. Integrert grafikk kan til og med vise seg å bli bra nok for spillere med 17-19" LCD-skjermer (1280x1024) innen et par år. (Det begynner å bli brukbart på 1024x768 nå)

Lenke til kommentar
Er det dette med to skjermkort som kommer til å bli brukt i fremtiden?

Feks. 2008?

Det er mer sannsynlig at skjermkort er totalt avskaffet i desktop markedet i 2008 enn at vi har standardisert på to stk, tror jeg. Trenden går mot mindre og mer integrerte systemer.

Ja, og man har jo spådd PCens undergang som spillemaskin i årevis nå, snart må jo noen få rett :)

 

AtW

De to var vel heller lite korrelert... :roll:

Lenke til kommentar
Er det dette med to skjermkort som kommer til å bli brukt i fremtiden?

Feks. 2008?

Det er mer sannsynlig at skjermkort er totalt avskaffet i desktop markedet i 2008 enn at vi har standardisert på to stk, tror jeg. Trenden går mot mindre og mer integrerte systemer.

Ja, og man har jo spådd PCens undergang som spillemaskin i årevis nå, snart må jo noen få rett :)

 

AtW

De to var vel heller lite korrelert... :roll:

Hvis det ikke hadde vært for spilling vill jeg trodd veien mot en total integrasjon av skjermkort hadde gått fortere.

 

AtW

Lenke til kommentar

I 2008 er vel integrert grafikk på høyde med dagens high-end løsninger. Jeg tipper imidlertid vi vil se standalone GPU lodda direkte på HK i fremtiden for å spare produksjonskostnader og for å utnytte plassen i kabinettene bedre. Blir litt det samme som har skjedd med nettverk. Å få GPU på hovedkortet vil gjøre det noe enklere å kjøle brikken godt også, da en kan feste større og tyngre kjølere.

 

Økningen i kvalitet av integrerte grafikkløsninger vil imidlertid gjøre spillere til de eneste kundene av egne grafikk kort. Det betyr mindre volum og dyrere kort.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...