Gå til innhold

AMD XP overklokket fra fabrikk?


Mister t

Anbefalte innlegg

Jeg har en rar greie som jeg ikke blir helt klok på. Jeg hadde en AMD XP 1800+ CPU som en av hurtigminne brikkene datt av. Ikke spør meg hvorfor, men den gjorde bare det. Jeg sendte den inn som reklamasjon, og fikk tilbake en AMD XP 2000+. Med da jeg skrudde på maskina stod det at det var installert en XP 2600+, og at det gikk på 2075 MHz. Jeg har ikke gjort noe som helst for å få dette til. Jeg har et ASUS a7n8x-x hovedkort, og kjører WIN 2000.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg skjønner iallefall ingenting, men syns det er bare hyggelig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg vil tro "problemet" er at FSBen er satt for høyt."

 

Jeg har satt innstillingen i bios på auto da, så jeg vet ikke helt hva den har stilt seg inn på.

 

 

"Jeg husker ikke hva den skal være satt til, men det finner du fort ut, men hvis den er stabil så er det vel egentlig noe problem vel?"

 

Den har vært stabil frem til i det siste, men det er nok sikkert programvare ustabilitet tenker jeg. Har ikke formatert på en god stund, og programmer blir installert og avinstallert.

Endret av Mister t
Lenke til kommentar

Det der kaller jeg en real overklokk. En XP2000+ skal kjøre på 1250 MHz (100 MHz * 12,5), mens en XP2600+ kjører på 2075 MHz (166 MHz * 12,5).

Du har altså satt FSB'en 66 MHz for høyt, noe som resulterer i 825 MHz overklokk (+66%).

:)

 

Men hvis den er stabil og relativt kjølig, er det ikke noe problem å la den ligge der.

Lenke til kommentar

neida du tok nok ikke feil saken er at det finnes to typer xp prosessorer ute der..noen me høy fsb og lav multipier andre me lav fsb og høy multipier..og i tilleg finnes en salgs semperon/xp utgave må vera noe med den cpun din...hva er jeg ikke sikker

:cry:

der det står xp 2000 står det på en lapp en leser du amd koden da?

fårståt jeg riktig at du leverte en xp 1800+ og fikk igjen en 2000+ som i tillegg virker som en 2600+? :dontgetit:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...