Gå til innhold

vurdere og kjøpe HP iPAQ hw6515 har noen spørsmål


andersr66

Anbefalte innlegg

hei jeg vurderer og kjøpe HP iPAQ hw6515 men jeg lurer på noen ting som kanskje noen av dere kan svare meg på.

er det mulig og legge inn sjøkart på den eller er det bare veikart som funker.

hvordan er den egentlig og bruke er den fryktelig treig og sånn eller er den rimelig kjapp og grei.

er det noen av dere som har testa den og har noe å si om den så spytt ut.

Endret av andersr66
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spesiell kunnskap om denne PDA-telefonen. Men som enhver "Windows-mobil" har den mulighet til å legge inn de programmene du måtte ønske. Det skal finnes flere programmer som kan vise sjøkart og "terreng"-kart, men disse må selvsagt kjøpes utenom, da medfølgende TomTom ikke er istand til å vise noe annet enn veikart.

 

Vedr. PDA-telefonens hurtighet kan jeg ikke uttale meg da jeg ikke har prøvd den. ;) Men virker som en meget spennende telefon, hadde kjøpt den om den hadde hatt 3G og WiFi. ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne "dingsen" på tordag i forrige uke, og må si meg ganske fornøyd. Bortsett fra at det bare følger med et stk bykart(!) til navigasjonsprogrammet (du kan velge selv hvilken by du vil ha), funker den over all forventning. Batterilevetiden er omtrent som forventet, og det eneste virkelige minuset så langt er at for å få norsk æøå må man bruke "skjermtastaturet". Et annet irritasjonsmoment er at man ikke kan bruke mp3-filer som ringetoner, men man må ha .wav-filer som konverteres til et eller annet spes. format (dette gjøres enkelt og greit, men allikevel...)

Som nevnt tidligere legger du enkelt inn valgfri programvare selv.

Skjermen er sinnsykt bra og kameraet helt ok. Du må nok regne med å kjøpe et ekstra minnekort da det interne minnet fylles temmelig raskt opp.

 

Anbefales :thumbup:

Karakter 8 av 10!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skal også kjøpe denne nå, men hvilket trådløst nettverkskort passer?

Trådløst nettverkskort?

 

Må kjøpe et SDIO minnekort med Wi-Fi da. Vet ikke om noen som selger det, men det er i hvert fall på markedet...

 

Teit at denne mangler Wi-Fi, men GPS har skylda for det. ;) Får vente på neste versjon som har både GPS og Wi-Fi. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt HW6515 siden den kom ut og kan komme med litt info.

 

Den har støtte for nordiske taster på tastaturet. Hvis du skal skrive Å så trykker du a, holder inn blå knappen og trykker space. Da scroller du gjennom diverse tegn. Dette kan også gjøre med ø (o) og æ (a)

 

Alle SDIO Wlan kort skal passe på den.

 

Var på seminar med HP for to uker siden og de kunne avsløre at det kommer en ny HW6515 med integrert WLAN Q1 2006

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Var på seminar med HP for to uker siden og de kunne avsløre at det kommern en ny HW6515 med integrert WLAN Q1 2006

Som jeg spådde med andre ord. ;)

 

Hm... tror aldri jeg hadde giddet en telefon med fysisk tastatur uten de norske tegnene. Det blir for strevsomt... Qtek kommer nå med en liknende telefon (uten GPS, men med Wi-Fi) som har et norsk fysisk tastatur. ;)

Lenke til kommentar
Var på seminar med HP for to uker siden og de kunne avsløre at det kommern en ny HW6515 med integrert WLAN Q1 2006

Som jeg spådde med andre ord. ;)

 

Hm... tror aldri jeg hadde giddet en telefon med fysisk tastatur uten de norske tegnene. Det blir for strevsomt... Qtek kommer nå med en liknende telefon (uten GPS, men med Wi-Fi) som har et norsk fysisk tastatur. ;)

Det var nødt til å komme, var for dumt å ikke ha WiFi :!:

 

Det er ikke noe vanskelig at norske tegn ikke har en egen knapp. Er bare å trykke a, holde inn blå knappen og trykke på space til du får "å".

Lenke til kommentar
Det er ikke noe vanskelig at norske tegn ikke har en egen knapp. Er bare å trykke a, holde inn blå knappen og trykke på space til du får "å".

Usj, høres helt for jævli ut. ;) Det hadde jeg aldri orket. :)

 

Da er det genialt med de mobilene som spesialiseres/tilpasses ulike marked, slik Qtek gjør. ;) (Med utvalgte mobiler that is...)

Lenke til kommentar
Det er ikke noe vanskelig at norske tegn ikke har en egen knapp. Er bare å trykke a, holde inn blå knappen og trykke på space til du får "å".

Usj, høres helt for jævli ut. ;) Det hadde jeg aldri orket. :)

 

Da er det genialt med de mobilene som spesialiseres/tilpasses ulike marked, slik Qtek gjør. ;) (Med utvalgte mobiler that is...)

Da antar jeg at du har en mobil med fullverdig qwerty tastatur?

 

På en mobil telefon er du jo nødt til å trykke flere ganger på samme tast for å få riktig bokstav, er det ikke slitsomt da?

Lenke til kommentar
Da antar jeg at du har en mobil med fullverdig qwerty tastatur?

 

På en mobil telefon er du jo nødt til å trykke flere ganger på samme tast for å få riktig bokstav, er det ikke slitsomt da?

Hehe, nei, har bare vanlig mobil jeg, men har brukt PDA-telefoner med QWERTY-tastatur som mangler de norske tegnene. Og det var slitsomt. :p

 

Og nei, på en mobiltelefon trykker jeg jo bare én gang på hver tast. Har jo T9-ordlisten. ;)

 

Om du kan bruke T9 overalt på den PDA-telefonen din, så er det jo ikke like slitsomt at det mangler norske tegn da, men...

Lenke til kommentar

Dette er ikke et direkte svar på det du lurte på, men jeg må bare si det.

Jeg kjøpte en HP iPAQ 6365 for en 9 måneder siden. Jeg må si meg fornøyd med den, men SERVICEN hos HP var så laber når den gikk i stykker at det ikke hadde blitt mindre ved at den ble halvert. Fikk den fikset til slutt, men...

Iallefall: av den grunn skal iallefall jeg vurdere konkurrentenes tilbud nærmere neste gang...

hp har mye bra for seg de, men kundeservice fikk ikke jeg denne gangen :no:

Lenke til kommentar
Dette er ikke et direkte svar på det du lurte på, men jeg må bare si det.

Jeg kjøpte en HP iPAQ 6365 for en 9 måneder siden. Jeg må si meg fornøyd med den, men SERVICEN hos HP var så laber når den gikk i stykker at det ikke hadde blitt mindre ved at den ble halvert. Fikk den fikset til slutt, men...

Iallefall: av den grunn skal iallefall jeg vurdere konkurrentenes tilbud nærmere neste gang...

hp har mye bra for seg de, men kundeservice fikk ikke jeg denne gangen :no:

hvorfor leverte du den ikke i butikken der du kjøpte den?

Lenke til kommentar

Hvor var du på service med PDA'en? Når vi får inn HP produkter som er defekt blir de som regel levert tilbake til kunde innen 7-9 dager. Når vi får inn det defekte produktet feilsøker vi det og bestiller deler. Delene har vi stortsett etter 4-5 dager fra HP har fått bestillingen vår.

 

Er det for stor feil til at vi klarer å reparere det får vi et erstattningsprodukt, som da blir levert til kunde, dette tar heller ikke mer enn 7-9 dager.

 

Så min mening er at HP har ganske god service ordning. Jeg tror du må ha vært ganske uheldig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...