Gå til innhold

hva betyr alle cs ord..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Cyber-språk" eller hva man nå vil kalle det er jo en del

av gamer-kulturen, akkurat som i fotball det (mange rare ord der).

Men det jeg ikke liker er måten enkelte vrir på de allerede

vridde "cyber-ordene", Eks: noob blir til nabb, lol til låll merkeli og

idiotisk nok. Ellers er dette å skrive med tall helt teit, språk

er ord, tall brukes verken i ord eller språk. Tall er nummer,

brukes i matte etc, som de fleste lærer i førsteklasse.

n00b = noob? Nei. n00b = N- null - null - b.

Lenke til kommentar
Herlig når folk prøver å leke så forbanna smarte.

 

Ja, jeg snakker om deg Destructionz.

Eg støtter Destructionz i denne saken. Det at gamermiljøer har ein eigen form for kommunikasjon har eg akseptert, men det er gått frå litt småmorro til barnslighet og tragedie. Det skal godt gjerast å finne ein chat, irc, ingame chat eller liknande på nettet der du ikkje finner dette såkalla "1337-språket".

 

Eg kan ikkje ta sånne folk seriøst, skyt meg gjerne, men det skal eg heller tolerere. Lall, nabb, tbh, liek, r0xzro00sr, roffle...kjenner eg blir dårlig av sånt.

Lenke til kommentar
Herlig når folk prøver å leke så forbanna smarte.

 

Ja, jeg snakker om deg Destructionz.

Eg støtter Destructionz i denne saken. Det at gamermiljøer har ein eigen form for kommunikasjon har eg akseptert, men det er gått frå litt småmorro til barnslighet og tragedie. Det skal godt gjerast å finne ein chat, irc, ingame chat eller liknande på nettet der du ikkje finner dette såkalla "1337-språket".

 

Eg kan ikkje ta sånne folk seriøst, skyt meg gjerne, men det skal eg heller tolerere. Lall, nabb, tbh, liek, r0xzro00sr, roffle...kjenner eg blir dårlig av sånt.

Jeg er så absolutt ikke uenig med dere. Jeg liker ikke ordene selv, spesielt ikke nabb og lal. Den typen ord. Når det gjelder bruk av 0, som en erstatning for o, så legger jeg i grunn ikke merke til det. Å skrive n00b er ikke det jeg reagerer mest på. Nabb er 10 ganger verre, og som du sier, man blir rett og slett dårlig av å lese det.

 

Det som virkelig plager meg er bruken av ordet careface, noe de aller fleste tydeligvis finner veldig underholdene. Man prøver å få igang en seriøst samtale eller diskusjon, så kommer det en tulling med "Haha, careface -_-". Kjenner at jeg får lyst til å oppsøke personen og skambanke han/hun/det.

 

Min konklusjon blir da som følgende:

n00b - helt okey. Ikke noe stort problem, fortsatt fullt forståelig.

nabb, careface, lal og lignende - dø, seriøst, bare dø.

 

(Disclamer: Jeg er trøtt, så se bort ifra eventuelle logiske feil som måtte være her.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...