Gå til innhold

2000 server & tv ut


Henit

Anbefalte innlegg

Er dette i riktig forum tro?

 

Jeg har en maskin jeg har kjørt tv ut på hele tiden. Den har alltid hatt 2000 pro, men nå har jeg lagt inn 2000 advanced server på den, og plutselig kommer ikke tv ut muligheten (altså multi screens eller hva det heter) opp i nvidia driver innstillingene i windows lengre..

 

Det er et G4 TI 4400 kort med version 77.72 av nvidia display driverene. Annen version enn jeg har kjørt før på 2000 pro, men denne er altså en nyere version, så tviler på at det er derfor..

 

Lar ikke tv ut og 2000 advanced server seg kombinere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lar ikke tv ut og 2000 advanced server seg kombinere?

Jeg regner med at et server-OS ikke akkurat prioriterer multimediastøtte o.l.

 

Hvorfor i all verden kjører du server forøvrig? Er jo tonnevis av prosesser som treger ned maskinen i forhold til andre versjoner, og disse prosessene trenger du ikke så lenge den ikke brukes som server.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg kjører server er at jeg skulle ha med terminal server, og ikke orket å surre med å få det lagt inn i pro.

 

(Nå forventer jeg meg masse svar om at det er kjempeenkelt osv, men det er nå en gang sånn det er ;) )

 

Men skulle ikke disse multimediafunksjonene bare trenge nvidia driverene? Er det noen enkel måte å legge dem til?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Merkelig.. la like godt inn 2000 pro igjen, fortsatt samme problem..

 

Ser ingen antydninger eller meldinger av noe slag som skulle tyde på at det er noe gærent med skjermkortet inne på driverene eller andre steder, men det kommer fortsatt ikke opp. På nvidia oppsettet ser det ut som om det skulle vært et skjermkort uten tv ut rett og slett. Kanskje den delen av skjermkortet er litt fucked? Er 3 år ca det kortet. Men da skulle det vel kommet en melding eller noe annet, ikke bare blitt borte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...