Panasony Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Har bestillt meg en Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA harddisk. Kommer de ferdigformatert? Problemstillingen min er at min nåværende harddisk er låst med passord ved oppstart, og en konflikt mellom passordprogrammet og harddisken gjør at maskinen ikke vil boote. Tanken var at ved å installere en ny primary disk med nyinstallasjon av Windows og passordprogrammet, vil jeg kunne deaktivere beskyttelsen på den gamle disken. Jeg er derfor avhengig av at den nye disken er ferdigformatert og klar for bruk! Håper noen forstod dette problemet.. Mvh Panasony
jojo1717 Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det er nok ikke formatert når du får den. Det skyldes det fins mange ulike formater som NTFS, FAT, FAT32, EXT3 osv..
Panasony Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 Hvordan får jeg formatert den da? Må jeg få gjort det fra en annen maskin først?
am3k Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 (endret) Du er da på ingen måte avhengig av at formateringen er unnagjort før du installerer windows da du kan gjøre dette enten under installasjonen eller via egen oppstartsdisk Edit: I windows XP gjøres dette under installasjonen. Men som sagt kan du bruke en boot diskett, og gode gamle dos programmer. Fra dos bruker du "format" kommandoen. Husk derimot at du da må partisjonere opp disken først, dette gjøres ved bruk av "fdisk". Endret 27. august 2005 av am3k
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå