Gå til innhold

Hvordan bli über langdistanse løper?


Anbefalte innlegg

4x4-interval på sykkel eller til fots er meget bra for kondis. Man øker visstnok kondisen med 1% hver gang man gjennomfører den øvelsen. :)

4 minutt med sprinting og 4 minutt med pause du meinar? Huskar vi brukte å ha det på A-laget. Sinnsjukt tongt!

Stemmer,. Det er utrolig tungt, går fort å gjennomføre og gir raske resultat.

 

Pulsspin på sykkel med 4x4-interval tok nesten livet av meg. Skal melde meg på det førstkommende mandag. Fantastisk trening. :)

Hvordan i h****** kjlarer man å sprinte i 4 minutter? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk 4x4 intervall 3 ganger i uka presentert som den raskeste måten å øke o2-opptak på i en forelesning i fjor vinter, og prøvde selv to uker, kjente det ble bedre. Problemet er bare at det er så vanvittig hardt mens man holder på. En fordel er dog at selve økten bare tar 16 minutter, så hvis man holder ut det i en måned får man helt klart synlige resultater :)

 

Da blir det min nye treningsmetode. :) (Sykkel + rulle)

 

Regner med dette også gir god fettforbrenning?(om man har et riktig kosthold da seff)

Lenke til kommentar
det beste for å få god kondis er å løpe, sykle o.l.

du kan jo også legge inn intervaller i treningen... Men hvis du skal opp på elite nivå -ikke at jeg tror du skal det, så har det noe med hvordan man er "bygget" også... CO2 inntak osv.

hørtes nyttig ut med Co2 opptak ja (hvist du er en plante ja og lager o2 av det :tease: )

Lenke til kommentar
Fikk 4x4 intervall 3 ganger i uka presentert som den raskeste måten å øke o2-opptak på i en forelesning i fjor vinter, og prøvde selv to uker, kjente det ble bedre. Problemet er bare at det er så vanvittig hardt mens man holder på. En fordel er dog at selve økten bare tar 16 minutter, så hvis man holder ut det i en måned får man helt klart synlige resultater :)

 

Da blir det min nye treningsmetode. :) (Sykkel + rulle)

 

Regner med dette også gir god fettforbrenning?(om man har et riktig kosthold da seff)

Det som gir best fettforbrenning er en fysisk aktivitet som går i et passende tempo over en lengre periode.

 

F.eks en skogstur på et par timer. Når man trener intervaller forbrenner man mer karbohydrater enn fett.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Fikk 4x4 intervall 3 ganger i uka presentert som den raskeste måten å øke o2-opptak på i en forelesning i fjor vinter, og prøvde selv to uker, kjente det ble bedre. Problemet er bare at det er så vanvittig hardt mens man holder på. En fordel er dog at selve økten bare tar 16 minutter, så hvis man holder ut det i en måned får man helt klart synlige resultater :)

Da blir det min nye treningsmetode. :) (Sykkel + rulle)

 

Regner med dette også gir god fettforbrenning?(om man har et riktig kosthold da seff)

Det som gir best fettforbrenning er en fysisk aktivitet som går i et passende tempo over en lengre periode.

 

F.eks en skogstur på et par timer. Når man trener intervaller forbrenner man mer karbohydrater enn fett.

 

ja, du forbrenner mer karbohydrater enn fett i arbeidsperioden under harde intervaller, men ETTERPÅ, i restitusjonen, vil kroppen bruke fett.

under og etter trening vil kroppen prioritere slik:

om du forbrente mye fett under treningsøkten, vil kroppen bruke karbohydrater til restitusjon. om kroppen forbrente mye karbohydrater under treningen, blir fett brukt til restitusjon. det er derfor harde intervaller er best for å ta av seg :D

så fettforbrenningen, den slipper du ikke unna, uansett ;) kroppen klarer alltid å prioritere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...