Gå til innhold

Multiplier og FSB for AMD XP2400


Asak

Anbefalte innlegg

Har en gammel hjemmebygget maskin med en AMD XP2400+ prosessor. Hovedkortet røykt her om dagen og jeg fikk kjøpt en nytt kort som støtter mine gamle komponenter som RAM og prosessor. På det gamle kortet ble det meste innstilt i BIOS, men på det nye kortet ASRock K7NF2-RAID så skal FSB og multiplier stilles med jumpere.

 

Noen som kan hjelpe med riktige innstillinger for FSB og multiplier ?

 

Alternativene for FSB er 200, 266, 333, 400

Mener FSB skal være 266.

 

Multiplier kan være fra 5x til 24 normalt i steps på 0.5

Mener at xp2400 går på 2GHz, skal multiplier da være 15 ?

Endret av Asak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en gammel hjemmebygget maskin med en AMD XP2400+ prosessor. Hovedkortet røykt her om dagen og jeg fikk kjøpt en nytt kort som støtter mine gamle komponenter som RAM og prosessor. På det gamle kortet ble det meste innstilt i BIOS, men på det nye kortet ASRock K7NF2-RAID så skal FSB og multiplier stilles med jumpere.

 

Noen som kan hjelpe med riktige innstillinger for FSB og multiplier ?

 

Alternativene for FSB er 200, 266, 333, 400

Mener FSB skal være 266.

 

Multiplier kan være fra 5x til 24 normalt i steps på 0.5

Mener at xp2400 går på 2GHz, skal multiplier da være 15 ?

Det stemmer, FSB skal være 266, og MP skal være 15. :)

Lenke til kommentar
Greit, er visst 2Ghz for standard Athlon XP. Tenkte på Mobile jeg, siden jeg har det selv, og trodde ikke det var noen forskjell i betegnelsene mellom XP/XP-M

Vanlig XP2400+ er den gamle "Thoroughbred"-kjernen med kun 256 kB L2-cache, mens XP-M2400+ er den nyere "Barton"-kjernen med 512 kB L2-cache.

For at disse skal yte likt, må "Barton"-en ha lavere klokkehastighet enn "Thouroughbred"-en siden "Barton" har mer L2-cache.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...