Gå til innhold

Paladin Vs Warrior


Anbefalte innlegg

Jeg syntes Paladin er gøy, de er ikke "bare" slossing. Paladiner kan healer, buffe og seff sloss. En paladin for etterhvært flere skills som gjør at de enten slår raskere/bedre ol. Det er litt variasjon og en er alltid ettertraktet i grupper.

 

Warrior og paladin i en gruppe kan oppnå mye ;) Det har jeg selv erfaring med siden meg å en kammerat har disse to klassene ;)

Vil nå ikke akkurat si at paladin er så veldig ettertraktet i de gruppene JEG lager i hvertfall... Føler paladin er en backup hvis vi ikke finner noen warriors som kan tanke til gruppen.. Hva er paladin godt for uansett? Vet den kan gi fireresist buff som er greit å ha i MC.. men hva mer?

Blir så sinnsykt provosert av hjernedøde inkjevetta uvitende utalelser!!

 

Selfølgelig har paladins mer å by på en fire aura i MC.

 

*Divine intervention har reddet wipe fra mer grupper enn jeg gidder å telle.

 

*Som støtte gruppe, cleanser, buffer, aura, support tank\heal, er en paladin glimrende.

 

*En paladin kan holde seg lenger i live enn andre classes, foreslår at du tar en titt på warcraft movies siden, og henter ned den videoen når en enslig pally redder total wipe mot en boss i MC. Alle er døde, paladin healer seg selv, og slår 2 slag, bossen dør.

 

*Dersom blizzard gjør noe med talents, samt tuner litt, så kan en rett spekka paladin, med rett gear bli mer attraktiv i groups.

 

Problemet er uvitende idioter som elsker å disse paladins.

 

Hva godt har hunters noen gang gjort oss da, værste ninja looters jeg har vært borti.

(Tenkte også jeg skulle komme med en hjernedød inkjevetta kommentar om en class jeg ikke kan en dritt om)

 

bah!!

 

V :mad:

http://files.filefront.com/Paladin_DPS_is_...;/fileinfo.html

 

ta en titt på denne du :!:

Enda en som liker å disse paladin

 

Jeg driter vel i om paladin sin dps er en vits. Og jeg trenger overhodet ikke høre det 20 ganger til dagen heller. Fortell meg noe jeg ikke vet.

 

Dersom paladins er en så fæl class å ha med seg i group, så synes jeg alle paladins skulle slutte, og heller starte seg en overpowered mage.

 

Tenk så kjedelig for dere, ingen paladins å disse...

 

V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I en duell mot warrior vs paladin vil ikke boblegutten ca alltid vinne da ?

 

Mtp at de bort i mot har samme gear osv. Udødlighet og heals når de tåler like mye er jo et sterkt overtak må en si. Eller er det talent speccinga som vil avgjøre kampen ?

 

Aldri fått sett en en retferdig duell av de to classene ettersom jeg spiller horde.

Paladin vs warrior er nok den mest ubalanserte duellen i spillet ja. Selvfølgelig kan warrior vinne, men det er tvilsomt om de har samme gear.

MS Warrior med PvP-trinketen og bra utstyr (AR++) er ikke noe gøy å ta duell mot, når man er en paladin med middels utstyr... Bruker opp skjoldene ganske fort da..

Lenke til kommentar
I en duell mot warrior vs paladin vil ikke boblegutten ca alltid vinne da ?

 

Mtp at de bort i mot har samme gear osv. Udødlighet og heals når de tåler like mye er jo et sterkt overtak må en si. Eller er det talent speccinga som vil avgjøre kampen ?

 

Aldri fått sett en en retferdig duell av de to classene ettersom jeg spiller horde.

Paladin vs warrior er nok den mest ubalanserte duellen i spillet ja. Selvfølgelig kan warrior vinne, men det er tvilsomt om de har samme gear.

I pre 40's kanskje, men på 60 har jeg ikke hat problemer mot palas.

 

Seneste i går tok jeg 2palas samtidig. De hadde riktig nok ikke like bra gear som meg og jeg var kanskje litt heldig med crits, men jeg har som oftest 40%+ hp igjen etter en 1vs1 mot en gjennomsnitlig paladin

Lenke til kommentar

VS. i forhold til gruppe:

loladins/proladins (avhengig av om man spiller klassen eller ikke), syntes jeg er en viktig del av en gruppe.. de kan heale litt og gjøre litt skade, men de tåler jo også rimelig mye.. :)

Tror rollen deres er en slags "forsikring" tilfelle det skulle hende noe...

 

Warrior sin rolle er å denge løs, eller bli dengt på.. tror dette er en veldig dyr klasse i forhold til reperasjoner..

 

Men som gruppe leder, ville jeg nok satset på to warriors fremfor en warrior og en paladin, iom. at warriors klarer å holde på agresjonen, noe som paladins ikke er så flinke til...

 

VS. i forhold til pvp/duel

Tror en god warrior skal kunne ta en god paladin.. warriors tåler jo en god del mer enn paladins, og med slagkraften til et two-hand våpen, så skal egentlig ikke paladins ha så mye å stille opp med utenom healingen..

Endret av AnVli..p4
Lenke til kommentar
I en duell mot warrior vs paladin vil ikke boblegutten ca alltid vinne da ?

 

Mtp at de bort i mot har samme gear osv. Udødlighet og heals når de tåler like mye er jo et sterkt overtak må en si. Eller er det talent speccinga som vil avgjøre kampen ?

 

Aldri fått sett en en retferdig duell av de to classene ettersom jeg spiller horde.

Paladin vs warrior er nok den mest ubalanserte duellen i spillet ja. Selvfølgelig kan warrior vinne, men det er tvilsomt om de har samme gear.

I pre 40's kanskje, men på 60 har jeg ikke hat problemer mot palas.

 

Seneste i går tok jeg 2palas samtidig. De hadde riktig nok ikke like bra gear som meg og jeg var kanskje litt heldig med crits, men jeg har som oftest 40%+ hp igjen etter en 1vs1 mot en gjennomsnitlig paladin

De var nok bra. :p

Lenke til kommentar
VS. i forhold til pvp/duel

Tror en god warrior skal kunne ta en god paladin.. warriors tåler jo en god del mer enn paladins, og med slagkraften til et two-hand våpen, så skal egentlig ikke paladins ha så mye å stille opp med utenom healingen..

uenig der. jeg som paladin slår alltid warriors, så lenge de har omtrent samme utstyr som meg.

 

rogue og warrior er dog de eneste jeg tar (kanskje også druid).

 

---------

 

ellers er paladin en veldig kjedlig klasse spør du meg. paladinen min var den første jeg startet, valgte han fordi jeg hørte det er lett. og det er det. i grupper er det bare og buffe og cleanse en gang i blant. i battlegrounds/av er det bare å løpe vekk i bobla når du nesten dør.

Endret av N*
Lenke til kommentar
I en duell mot warrior vs paladin vil ikke boblegutten ca alltid vinne da ?

 

Mtp at de bort i mot har samme gear osv. Udødlighet og heals når de tåler like mye er jo et sterkt overtak må en si. Eller er det talent speccinga som vil avgjøre kampen ?

 

Aldri fått sett en en retferdig duell av de to classene ettersom jeg spiller horde.

Paladin vs warrior er nok den mest ubalanserte duellen i spillet ja. Selvfølgelig kan warrior vinne, men det er tvilsomt om de har samme gear.

Som MS-warrior føler jeg at paladins er en ålreit klasse å duellere mot, er nok litt i paladins favør men ikke langt unna 50-50

 

Warrior vs Mage derimot er nok noe av det mest ubalanserte man får tak i.

Lenke til kommentar

For meg med middels crit grear og 31arms/20fury er paladin et mareritt 1vs1 (lvl 60).

Jeg gjør ca dobbelt så mye skade som de virker det som, men de får allti shielda rett før jeg får inn kiling blow (Execute etc) og healer seg, så må jeg begyne på nytt, å da dør jeg enten etter andre skjoldet eller rett etter de har brukt den spellen som gir fullt liv mot mana.

 

Det som alikevel er "best" for meg mot de fleste paladins, de feiltimer hammer of justice xD

Kommer alldri når den skal, så da tar jeg hamstring å løper =p

 

men selvsagt, kommer jo en god del på crits (luck) da, om jeg får nada crits å slår ca. 250-350 per slag og han critter med både vanlig og socom anenhvert eller hvert tredje slag så tar han meg jo før han trenger å boble.. paladins kan jo critte noe sinnsykt de også, de trenger bare mere "flaks" en warriors.

Lenke til kommentar
VS. i forhold til gruppe:

loladins/proladins (avhengig av om man spiller klassen eller ikke), syntes jeg er en viktig del av en gruppe.. de kan heale litt og gjøre litt skade, men de tåler jo også rimelig mye.. :)

Tror rollen deres er en slags "forsikring" tilfelle det skulle hende noe...

 

Warrior sin rolle er å denge løs, eller bli dengt på.. tror dette er en veldig dyr klasse i forhold til reperasjoner..

 

Men som gruppe leder, ville jeg nok satset på to warriors fremfor en warrior og en paladin, iom. at warriors klarer å holde på agresjonen, noe som paladins ikke er så flinke til...

ganske uenig me deg der.. har du noen gang vært i scholo, strat, dm me 5 mann? dør healern e det sinnsykt praktisk å bare kunne rezze han me paladinen.. dessuten e paladin nesten et must hvis det e druid som e hovedhealer.

 

Beste e jo selfølgeli å ha me seg en warrior og en paladin, to warriors i en 5 manns e ganske bortkasta. Paladin sine auras og blessings e også veldi nytti å ha me seg..

Lenke til kommentar

sliter en del mot palas ja. men hender oftere enn forventet at de driter seg og ender på under 20% health og tenker *nå skal jeg bare skjolde om noen sekunder* . men så får jeg inn en crit execute så går de ned med 90% mana left :p. men hvis den spiller helt på seigingmåten med skjold, hammer of justice osv blir det værre.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Warriors er jo en av de viktigeste klassene i spillet, så en warrior er ofte et must å ha med seg i instancer. De er designet for å kunne ta i mot store mengder med skade og er fullt kapabel til å disse ut mye skade selv. Er du ute etter DPS så er nok warrioren et førstevalg av disse 2 klassene. Som andre sier så er det en del mer knappetrykking med warrior enn paladins. Begge klasser er ganske gear-avhengig.

 

Som sagt er det litt mindre knappetrykking med paladins, men som alt annet blir det til hva du gjør det til. Det er en support-klasse av rang for å si det slik. Problemet med Paladins er at mange ikke utnytter klassens muligheter skikkelig. F.eks judger aldri, feil seal-bruk, healer aldri andre, dårlige builds osv.

 

I MC og End-game så er paladins også et must for buffing/dispelling/Divine/judging/rezzing etc.

 

BTW, skaff dere denne http://www.thottbot.com/?i=21012 og du vil se at paladinen din blir forvandlet til noe helt imba. :D

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at en paladin kan gjøre skade, bare den har riktig våpen.

 

Jeg har selv http://www.thottbot.com/?i=20827

 

Mine vanlige slag gjør omlag 300dmg, mens vanlig SoC dmg er 450-500.

Disse to sammen utgjør 700-800dmg, noe som hender omlag annenhvert slag.

Så har jeg også Wound fra våpenet som utgjør 350-550dmg.

 

Crit hender også ganske ofte, 600-700dmg og SoC crit er opp till 1100.

 

Jeg synes at paladin gjør mye skade med tanke på at vi kan heale. Reckoning skillen hjelper heller ikke en warrior eller rogue i kamp mot en paladin.

 

Eneste klassene jeg sliter mot i pvp er mage og priest, men hvem gjør ikke det.

 

I MC og BG er det stortsett alltid en paladin i hver gruppe. Backup healer og OOCresser, samt at man bruker cleanse, buffs og aura.

Lenke til kommentar

Proc på Doomsaw skjer ikke så ofte at det gjør noe.

 

Som pala kan du vel få rundt 30% crit om du går for +agi og +crit, men da er du temmelig gimpa på attackpower, hp og mana. Vil ikke kalle det spesielt mye crit. SoC proccer heller ikke så ofte som du vil ha det til.

 

Problemet med paladin, er at skaden de gjør, er alt for tilfeldig. Du kan stå en hel kamp med autoattack og ikke få inn en eneste SoC-proc, og du kan critte på ALT, og pøse ut 4000dmg på noen sekunder.

 

Reckoning er så alt for lett å countre som rogue. Restealth, så forsvinner alle extra attacks som paladinen har fått. Lottodamage kan du få billig av meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så kjappe til å avskrive loladins som tanker?

Er den eneste grunnen at loladinen ikke har noe særlig "holde-på-aggro" egenskaper? De har jo akkurat like mye armour som en warrior pluss at de kan heale seg selv noe som skaper ENDA mere aggro til loladinen.

 

På de lavere instancene så kan det jo ikke være noe problem å la en loladin tanke, det gjelder bare å la han få litt alene-tid med mobsene først...

 

Problemet er nok at de fleste som har valgt loladin er at de er så misfornøyde med dps'en at de sverger til two-handed våpen, og da blir som kjent armouren nesten halvert...

Lenke til kommentar
Proc på Doomsaw skjer ikke så ofte at det gjør noe.

 

Som pala kan du vel få rundt 30% crit om du går for +agi og +crit, men da er du temmelig gimpa på attackpower, hp og mana. Vil ikke kalle det spesielt mye crit. SoC proccer heller ikke så ofte som du vil ha det til.

 

Problemet med paladin, er at skaden de gjør, er alt for tilfeldig. Du kan stå en hel kamp med autoattack og ikke få inn en eneste SoC-proc, og du kan critte på ALT, og pøse ut 4000dmg på noen sekunder.

 

Reckoning er så alt for lett å countre som rogue. Restealth, så forsvinner alle extra attacks som paladinen har fått. Lottodamage kan du få billig av meg.

Bare prøv restealth du. Reckoning kan stacke...så critter du meg 8 ganger uten at jeg slår deg vil jeg slå 9 slag på neste angrep. Ja, det kan tenkes at du vil dodge noen av dem. Men hvert av disse slagene har crit sjangs. Samt etter dette har jeg ikke hatt SoC på 9 slag, noe som gir meg SoC på kanskje 3slag på rad.

 

Jeg tør påstå at jeg i stortsett hver kamp i pvp får inn flere crit på min motstander.

Jeg har ennå til gode å tape en kamp mot rogue...

Lenke til kommentar
Proc på Doomsaw skjer ikke så ofte at det gjør noe.

 

Som pala kan du vel få rundt 30% crit om du går for +agi og +crit, men da er du temmelig gimpa på attackpower, hp og mana. Vil ikke kalle det spesielt mye crit. SoC proccer heller ikke så ofte som du vil ha det til.

 

Problemet med paladin, er at skaden de gjør, er alt for tilfeldig. Du kan stå en hel kamp med autoattack og ikke få inn en eneste SoC-proc, og du kan critte på ALT, og pøse ut 4000dmg på noen sekunder.

 

Reckoning er så alt for lett å countre som rogue. Restealth, så forsvinner alle extra attacks som paladinen har fått. Lottodamage kan du få billig av meg.

Bare prøv restealth du. Reckoning kan stacke...så critter du meg 8 ganger uten at jeg slår deg vil jeg slå 9 slag på neste angrep. Ja, det kan tenkes at du vil dodge noen av dem. Men hvert av disse slagene har crit sjangs. Samt etter dette har jeg ikke hatt SoC på 9 slag, noe som gir meg SoC på kanskje 3slag på rad.

 

Jeg tør påstå at jeg i stortsett hver kamp i pvp får inn flere crit på min motstander.

Jeg har ennå til gode å tape en kamp mot rogue...

Man kan ikke lagre mer enn 4 Reckoning attacks. Så det blir aldri mer enn 1 + 4 reck attacks.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor så mange disser paladins, jeg har selv tanka core hounds helt fint i MC og andre "trash" mobs der.

 

Slet ikke spesielt med aggro heller så lenge jeg fikk "varma" opp mobben med Seal of fury en 10 sec :).

 

Har selv ikke opplevd mye dissing på Kor'gall. Har fått mer fine tilbakemeldinger om at folk syntes jeg gjør en god jobb, altså buffer, cleanser osv når det trengs og ikke prøver å gjøre noe jeg ikke skal i MC og andre instancer.

 

I PvP er jeg også en verdifull del vil jeg si. Ingen kan heale i combat som en paladin kan .

Lenke til kommentar

I dueller mot en guild pally (lightforge gear og litt til, 1h+skjold/2h sverd, fett quest sverd btw, warblade of caer daer eller noe) så gikk det greit, hamstring, disarm, demoshout, så bare full out dps, når han prøver å heale så kjører jeg pummel, når han bobler opp (sjelden i duel) så kjører jeg bandage...

 

har stortsett 30-50% hp da :-)

Bare husk å beveg dere rundt masse, hamstring er jo genialt da :-D

Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så kjappe til å avskrive loladins som tanker?

Er den eneste grunnen at loladinen ikke har noe særlig "holde-på-aggro" egenskaper? De har jo akkurat like mye armour som en warrior pluss at de kan heale seg selv noe som skaper ENDA mere aggro til loladinen.

 

På de lavere instancene så kan det jo ikke være noe problem å la en loladin tanke, det gjelder bare å la han få litt alene-tid med mobsene først...

 

Problemet er nok at de fleste som har valgt loladin er at de er så misfornøyde med dps'en at de sverger til two-handed våpen, og da blir som kjent armouren nesten halvert...

Nå har jeg ikke satt meg inn i talenttreet til Paladin, men warriors Defensive stance = 10% mindre skade noe som jeg kan garantere at enhver healer setter pris på.

 

Atpåtill har warrior forskjellige skills som kan gi dem agro fra moben uansett hvor langt nede på agrolisten de lå fra før av (joda, bare over en viss tid, men man klarer fort bygge agro når man blir slått på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...