Gå til innhold

AMD og DDR2 hovedkort!

Zederics

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om hvilken produsent som produserer

hovedkort til AMD prosessor med støtte for DDR2 ram brikker?

Vil ha meg en PC med AMD Cpu og DDR2 rambrikke.

Sist gang jeg følgte med så var nforce2 den beste på markedet %)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øøøh... hvorfor det? en AMD cpu vil fremdeles nytte bedre av de lave DDR1 forsinkelsene enn den høye frekvensen på DDR2. det er jo den totale hastigheten i systemet som teller, er jo ikke noe vits i å velge intel "bare for å ha DDR2-minne". og si at du er en fyr som oppgraderer ofte, så tviler jeg på at du da er typen som beholder gamle minnebrikker og setter dem over i nye systemer. er du typen som liker å beholde et system lenge så tviler jeg på at de minnebrikkene du kjøper i dag uansett er noe særlig å ha i et nytt system om 2-3 år...

Skrevet

Enig med siste innlegg her. Sats på høyest mulig total ytelse innenfor ditt budsjett fremfor å blindt gå for et system med DDR2. DDR2 er nemlig ikke nødvendigvsi noe bedre.

Overgangen fra DDR til DDR2 kan på ingen måte sammenlignes ytelsemessig med overgangen fra SDR til DDR. (sist du fulgte med på slikt i følge første innlegg)

Kombinasjonen AMD + DDR2 forventes å komme ca i midten av 2006. (uten at jeg tror det gir noen store ytelsehopp)

Skrevet
Enig med siste innlegg her. Sats på høyest mulig total ytelse innenfor ditt budsjett fremfor å blindt gå for et system med DDR2. DDR2 er nemlig ikke nødvendigvsi noe bedre.

Overgangen fra DDR til DDR2 kan på ingen måte sammenlignes ytelsemessig med overgangen fra SDR til DDR. (sist du fulgte med på slikt i følge første innlegg)

Kombinasjonen AMD + DDR2 forventes å komme ca i midten av 2006. (uten at jeg tror det gir noen store ytelsehopp)

Selvfølgelig er overgangen sammenlignbar...

De første chipsettene som brukte ddr sdram hadde såvidt bedre ytelse enn sdram...

Skrevet

det er hvertfall ingen tvil om hvis du skal game så trenger jeg G7 skjermkort

og en Creative Sound Blaster X-Fi, 10 000Rpm disk..... for litt effekt=) ( 1gbit ) evt lan

mene jeg er begynner å bli litt for gammel for det 22år og det fleste som er på LAN er mellom 14 - 19 år.....%)

Skrevet
det er hvertfall ingen tvil om hvis du skal game så trenger jeg G7 skjermkort

og en Creative Sound Blaster X-Fi, 10 000Rpm disk..... for litt effekt=) ( 1gbit ) evt lan

Nå må du bestemme deg. Skal du spille spill eller bruke altfor mye penger på ting du ikke trenger?

Skrevet

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic 993,- Lyd

GeIL Value DDR400 1024 MB 950,- Ram

ASUS EN7800GTX/2DHTV/256M 4250,-

hmm.. 6500,- ack blir en dyr affære til slutt =/

Er det noen som kjører 500gig som system disk,

i så fall hvordan er ytelsen?

Pågrunn når jeg hadde installert win XP på en 80gig disk så lagget det som fy...

Skrevet

ytelsen på en 500 GB disk er veeeldig lik en disk med "bare" 250 GB, så lenge det er samme merke og model vell og merke.

og kjøp heller et 7800 GT da det ikke finnes noen prosessor som klarer og utnytte det en gang i da, og så koster ca 1000 kr mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...