Jump to content
Sign in to follow this  
A.J Green

Half-Life (1) key betyr ikke uten videre cs key?

Recommended Posts

Jeg var innom EB games idag, og der møtte jeg på en fjott av en butikkarbeider, han repliserte følgende da jeg kommenterte lavt til mine kompiser hvor håpløst det er at de kan selge et snart 7 (SYV!) år gammelt spill til den nette sum av 129 kr.

Han sa: cs funker ikke med hl-keyen. Han mente at hl keyen ikke fungere til cs lenger. Han sa at du trenger cs:cz om du vil ha en ny 1.6 key.

Så jeg spør dere hardcore cs folk, stemmer dette?

Butikkarbeideren var en fjott ja... HL1 CD-key går å bruke til CS så fremst det er snakk om 1.6!

Korrekt. Kjøper man CS:CZ får man CZ-key. Forskjellen på 1.6 og CZ er at noen modeller ser litt annerledes ut (ikke grafisk bedre, bare litt annet utseende) og at CZ har en (ELENDIG) singleplayer-kampanje.

Man kan spille 1.6 på en CZ-hostet server og omvendt.

Kjøper du Half-Life, får du en key som kan brukes til å registrere HL i Steam. Når du har gjort dette, kan du laste ned omtrent alle moddene som finnes til HL, inkludert 1.6 (ikke CZ). :)

Eg veit om spel der nyare versjonar av spelet ikkje har CD-Key som fungerer online, men det ville være å skyte seg sjølv i leggen om Valve gjorde dette med HL1.

Kjøp CZ og få CD-Key til CZ og 1.6, kjøp HL1 og få CD-Key til CS 1.6