Gå til innhold

Enermax 1000W PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er nok riktig at man vil få en større strøm regning hvis man putter denne inn enn en på 500 watt, grunn er at denne har mere tap i seg.

 

Men si at de som kjøper denne, så er det opptil 400w ekstra som skal bort og ut av kassa, det må heve tempen i kabinettet noe veldig. Så produsentene burte vel snart legge inn rør for vannkjøling som standard, slik at folk slipper å modde dem. Burte ikke være den store ekstra kostnaden alikevell.

Lenke til kommentar

Det kjekke er at PSU'n slipper å jobbe opp i mot maks. Ergo vil man mest sannsylig få stabil tilførsel at Volt/Ampere.

Dette igjen medfører at ved litt overklokking og/eller mye utstyr i maskinen vil man kanskje oppleve at alt er stabilt. Noe som tross alt er det viktigste.

 

Liker å ha en maskin som man kan bruke og som man veit vil holde hele natta når man sitter å spiller.

 

Som det er sagt tidligere i posten, med 7800 kortene eller andre SLI løsninger, litt overklokking og noen disker, samt vannkjøling og andre morsomme duppedingser, så går det fort 500W. Har man da en PSU på 500W, så kjøres denne på maks og da holder det ikke lenge og/eller er ustabilt.

 

Mitt problem går heller på 2 andre ting.

1) pris på dri...

2) jeg har i tillegg varmeovn og støvesuger på samme linje.

 

Punkt 2) betyr bare at jeg måtte ha skrudd av pc'n for å støvesuge eller kanskje heller mere sannsynlig ikke ha støvesugd i det hele tatt... :whistle:

 

Fordelen med de 400W som skal bort, er at jeg slipper å ha på den varmeovnen, da kan jeg kanskje ha på maskinen allikevel.

 

Dette og andre lignende PSU'r er bare kjekt, det medfører at andre "mindre" PSU'r blir billigere, da kan jeg letter få kjøpt 2x 680W PSU'r til maskinen min.

 

Det er jo helst kvaliteten på PSU'n som er viktigst, den må kunne lever stabil og støyfri spenning og strøm. Samt ikke bråke som en 6.8L amerikansk dieselbil...

Lenke til kommentar

Å bruke den kraften den leverer er jo ikke noe problem. Bare å ha nok utstyr i maskinen. Selv har jeg en 500w som leverer rundt 610w på peak. Den kneler når strømmen inn ikke er stabil nok. Som feks på TG05. Måtte fjerne en disk for å få startet maskinen.

 

Tror ikke varmen er så ille. Min har en 12cm silent vifte. Og den blåser lite varm luft. Håper ikke støyen blir alt for mye da.

 

Ellers så er det jo viktig med stabilt strømnett når man driver med slike kraftpakker. ;)

Lenke til kommentar
Å bruke den kraften den leverer er jo ikke noe problem. Bare å ha nok utstyr i maskinen. Selv har jeg en 500w som leverer rundt 610w på peak. Den kneler når strømmen inn ikke er stabil nok. Som feks på TG05. Måtte fjerne en disk for å få startet maskinen.

Akkurat det sier nok mer om strømnettet og/eller kvaliteten på PSUen ding og/eller at du har overklokket til helt på grensen til stabilitet slik at en minimal endring i spenning eller lufttermperatur gir deg en ustabil maskin. Hvis du hadde satt et wattmeter på kablene i PCen så tviler jeg på at du hadde vært i nærheten av de 500W du sier maskinen din "brukte".

 

Tror ikke varmen er så ille. Min har en 12cm silent vifte. Og den blåser lite varm luft. Håper ikke støyen blir alt for mye da.

Den blåser nok lite varm luft fordi PCen bruker langt mindre enn 500W. Prøv å ta ut alle kompoentene fra PCen (bortsett fra viftene) og sett inn en 650W panelovn i kabinettet og koble ut termostaten på den. (650W fordi det simulerer 500W levert til PCen pluss tapet i PSUen)

 

Ellers så er det jo viktig med stabilt strømnett når man driver med slike kraftpakker. ;)

Jepp, der sa du det nok ;) (TG05)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...