Gå til innhold

6800ultra eller 7800GT?


kaffelaban

Anbefalte innlegg

Jeg ser at 6800ultra og 7800gt kortene kan du få til ca samme pris. (ca 3100kr)Hva bør jeg velge? Jeg tenker det slikt at jeg med tid og stunder skal kjøre dette i SLI, og om noen mdt. koster vel et 6800ultra omtrent ingenting når gf7 har etablert seg på markedet.

Samtidig så er jo 7 serien nytt og fet. Jeg er usikker..

 

kom med noen gode ord ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe :D Dobbeltinnlegg på grunn av treghet i forumet. Har fjernet det nå ;)

 

Edit: Ja, jeg fikk feilmelding når jeg først prøvde å lage innlegg, leste en artikkel i mellomtida, trykket tilbake og trykket "send" på nytt.

 

Edit2: Når Nazgul siterer meg så blir det feil klokkeslett. Jeg postet innlegget på nytt kl 12.08 og ikke kl 11.08 som det står på sitatet. Nazgul er kanskje en tiddsone øst for oss (finland?) eller har stilt inn vintertid i foruminnstillingene ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg kom riktignok over denne artikkelen nylig, som avdekker en svakhet ved G70-seriens teksturgjengivelse i spill. Jeg vet for lite om dette til å ha en klar formening om hvor viktig det er, men kanskje andre har en idé. Jeg kom over dette hos Tech Report.

Dette vil antagligvis bli fikset i en oppdatering av driverene fra nVidia.

 

Ville uansett gårr for et 7800GT kort, det er bedre enn 6800 Ultra, bruker mindre strøm, og utvikler mindre varme

Lenke til kommentar

Forskjellene er:

  • 20 i stedet for 24 pixel pipelines
  • Effektiv minnefrekvens er 1,0GHz vs. 1,2GHz
  • 7 vs. 8 vertex shaders
  • Kjernefrekvens 400MHz vs. 430MHz
  • Effektforbruk max 85 vs. ?? watt

Om det er verd pengene er opp til deg og dine ytelsekrav på de oppløsningene du kjører. Personlig handler jeg ikke i denne prisklassen uansett.

Lenke til kommentar

Står man på bar bakke, eller har et eldre skjermkort kan man like gjerne kjøpe 7800GT. Har man siste generasjons toppkort kan man like gjerne hoppe over en generasjon.

En annen ting er at med slike kort er det som regel andre flaskehalser i PC'en. Hovedkort, minne og CPU må også være topp om en skal kunne utnytte GFX'et. For ikke å snakke om skjermen. Det er heller ikke mange spill som utnytter nye GFX fult ut.

 

Men det er jo gøy å ha det nyeste, eierglede/rånefaktor skal heller ikke undervurderes :-)

 

Edit: Trkyfeil

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar
Forskjellene er:
  • 20 i stedet for 24 pixel pipelines
  • Effektiv minnefrekvens er 1,0GHz vs. 1,2GHz
  • 7 vs. 8 vertex shaders
  • Kjernefrekvens 400MHz vs. 430MHz
  • Effektforbruk max 85 vs. ?? watt

Om det er verd pengene er opp til deg og dine ytelsekrav på de oppløsningene du kjører. Personlig handler jeg ikke i denne prisklassen uansett.

Leste en plass at 7800GTX dro ca. 100W! Er ikke sikkert det er riktig, så det i en annonse. Så ut som infomasjonen var hentet direkte fra siden til produsenten.

Lenke til kommentar
Forskjellene er:

  •  
  • 20 i stedet for 24 pixel pipelines
     
  • Effektiv minnefrekvens er 1,0GHz vs. 1,2GHz
     
  • 7 vs. 8 vertex shaders
     
  • Kjernefrekvens 400MHz vs. 430MHz
     
  • Effektforbruk max 85 vs. ?? watt
     

Om det er verd pengene er opp til deg og dine ytelsekrav på de oppløsningene du kjører. Personlig handler jeg ikke i denne prisklassen uansett.

Leste en plass at 7800GTX dro ca. 100W! Er ikke sikkert det er riktig, så det i en annonse. Så ut som infomasjonen var hentet direkte fra siden til produsenten.

Kan vel stemme det? Og 6800Ultra gav 120W? Mener det var tallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...