Gå til innhold

Minne til MSI K8N Neo2 Platinum 939


Soligard

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Sitter her med MSI K8N Neo2 Platinum 939 og Amd 64 3500+@ 2,2Ghz(Newcastle)..

Var litt for snar da jeg bygde maskina for 8.mnd siden ( off så fort tida går!!)

Valgte bare det billigste alt. Veritech 512 x 2....

 

Nå skal disse ut & inn med ny guffe!!

Noen som vil komme med forslag og en forklaring på hvorfor + evt. erfaringer?!

 

PS: har tenkt å klokke endel, men ikke noe i extrem segmentet!!

 

Mvh

Ø.S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter i samme bf2/RAM-underskudds-helvetet med samme hovedkort og prosessor som Soligard.

 

Mitt problem er the almighty $$$$, og derfor gjerne vil beholde mine 2x512mb RAM brikker, og heller oppdradere. Har ikke to høvdinger tilgjengelig til å handle 2x1gb RAM brikker, har bare tusen spenn å bruke. 4x512mb RAM er den billigste løsningen. Må jeg bare starte en avisrute og spare til jeg kan handle 2x1gb brikker?

 

Har rotet litt rundt på RAM tråder i diverse forum og alle sier det samme, 2x1024mb er mere stabilt/raskere enn 4x512mb. Er det sååå rævva med 4x512mb ?

 

Noen glupe huer som kan hjelpe???

 

Her er mitt utg pkt.

 

-K8N NEO2 PLATINUM (MSI Mainboard S-939 nForce3 250GB)

-AMD CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed

-2x512MB PC-400 APACER Memory 512MB PC-400 DDR PC3200

-Geforce 6800GT 256MB

- SB Audigy 2 ZS EAX 7.1 Dolby Digital EX - DTS ES THX 1 DWL-G520+

-WD Harddisk 200.0GB 7200RPM SATA

-MSI DVD-ROM 16X/48X ATAPI Internal Bulk W/SW

-PLEXTOR 12X/4X/16X DVD+R/RW & 8X/4X/16X DVD-R/RW w/8MB

-AOPEN PSU 350W ATX Super Low Noise

Lenke til kommentar

Vi har jo nesten samme specs´en..:thumbup:

 

Eneste forskjell er at jeg har et X800pro vivo som er softmoddet til XT PE med XT PE hastighet og WD Raptor HD.

 

Selv kjører jeg BF2 veldig bra på "maks" oppløsning ( 2048 x 1536), men det er jo ikke noe vits i å kjøre det så høyt!!

Ikke høyere enn 1600 x 1200, med maks detaljer osv..

 

Personlig og jeg tror jeg snakker for de fleste så er det ikke så mange som kjører spill i så høy oppløsning ikke på nett hvertfall.. 1024 x768, pluss er mest brukt tror jeg ihvertfall

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Kjører med 1024x768. Joda, BF2 kjører nå relativt greit med 1 GB RAM, men det hakker en del på 32/62 player servere, selv med 4MB ADSL linje....jeg har forstått at loadingtida reduseres og den ennerverende hakkingen det første minuttet etter nytt kart er lasta forsvinner med 2GB RAM. Gidder lissom ikke denne forbanna end-tasking'en får å tyne krefter......

Fant et diagram over kombinasjons mulighetene :

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=607

 

Dersom alle slottene fylles klokkes minnet ned til DDR 333 dersom man har enkeltsidig, men med dobbeltsidig går det med DDR400 ? Stemmer dette?

Skal du bare skrote de to 512MB brikkene dine Soligard? Du mener det ikke har noe for seg å bare plusse på 2x512MB til ?

 

Virker som tråden er litt for spesifikk på hovedkortet vårt Soligard til at andre gidder å bry seg

 

hm......

Lenke til kommentar

Hehe.. nei har ikke fått så mange andre tilbakemeldinger nei.. :)

 

For å være ærlig så er jeg usikker på det med "Double side & Single side moduler", må nesten få sjekket det jeg oxo!!

 

Des mere ram des bedre, ja! men vet ikke om marginene er så store i forhold til pris.... hmm.. tenker egentlig å kjøpe OZC PL rev.2 512 x 2, eller noe liggnende! Lurer på hvordan det er å kjøre de sammens med de billige Veritech brikkene jeg har :/

 

Noen forslag?

 

;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...