Gå til innhold

TES: Bilder av blod/lemlestelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det kommet noen bilder fra Oblivion der man ser blod?

Ikke for at jeg er blod-fanast, men blod vil ha en stor rolle i spillet.

Blir det nesten som TES3? Blodeksplosjoner? Eller realistiske greier?

Hvordan er det om man svinger sverdet over skuldra og treffer? Vil arma falle av?

Dette er omtrent det eneste jeg ikke har fått noen info om, enlighten me!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett noe blid i Oblivion hittil. Det har blitt sagt at det vil ikke være noen über-gore-greie, men du vil få førelsen av at du faktisk nettopp har truffet fienden din med et sverd.

Det vil ikke bli noen armer eller føtter eller hoder som faller av.

Skrevet

2.jpg

Litt blod på sverdet der.

I traileren kan man se at det spruter blod når en fiende blir truffet, slik som det gjorde i Morrowind.

Det vil heller ikke være mulig å hogge av armer/ben/hode av noen fiender.

Skrevet
Det blir masse blod! Men ikke gore da. Men blodet vil sprute når man treffer noen og det vil legge seg i dammer på bakken osv.

Herlig! :D

Hvor hørte du dette?

Skrevet (endret)

Offisielle forumet. Dessuten sier Gavin Carter og Ashley Chang det på intervjuer osv. Og Mr Smiley Face Dude har nevnt det mange ganger på forumet.

Edit: Noe av det kuleste med dette er at de bruker flere lag texturer på blodet også så det vil være speilbilde i bloddammene og det vil skinne på grunn av specular texturene.

Endret av raziel014
Skrevet
Offisielle forumet. Dessuten sier Gavin Carter og Ashley Chang det på intervjuer osv. Og Mr Smiley Face Dude har nevnt det mange ganger på forumet.

Edit: Noe av det kuleste med dette er at de bruker flere lag texturer på blodet også så det vil være speilbilde i bloddammene og det vil skinne på grunn av specular texturene.

Dette blir jo helt rått! :love:

Skrevet

Mmm vet det! Har du sjekket ut Project Offset da? 3 stykker som lager et spill som ser helt sykt bra ut! På lik linje som Oblivion om ikke bedre grafikk! Seriøst helt sykt!

Sjekk ut denne linken om du ikke har sett det før. Det er to preview filmer der de forklarer litt hvordan grafikk-systemet fungerer.

http://projectoffset.com/downloads.html

Last ned begge filmene. Du vil IKKE angre!

Btw: Det de forklarer om grafikken er det samme som med Oblivion, så Oblivion fungerer på samme måte og vil ha såsi samme grafikk. Bare at Project Offset (som jeg forstår det) bruker motion blur på alle framene du ser så alt ser mer flytende ut. Om Oblivion benytter dette vet jeg ikke, men Oblivion får ihvertfall et mer eventyr middelalder-preg.

Skrevet
Mmm vet det! Har du sjekket ut Project Offset da? 3 stykker som lager et spill som ser helt sykt bra ut! På lik linje som Oblivion om ikke bedre grafikk! Seriøst helt sykt!

Sjekk ut denne linken om du ikke har sett det før. Det er to preview filmer der de forklarer litt hvordan grafikk-systemet fungerer.

http://projectoffset.com/downloads.html

Last ned begge filmene. Du vil IKKE angre!

Btw: Det de forklarer om grafikken er det samme som med Oblivion, så Oblivion fungerer på samme måte og vil ha såsi samme grafikk. Bare at Project Offset (som jeg forstår det) bruker motion blur på alle framene du ser så alt ser mer flytende ut. Om Oblivion benytter dette vet jeg ikke, men Oblivion får ihvertfall et mer eventyr middelalder-preg.

Project Offset har vel litt bedre grafikk enn Oblivion. Ikke så alt for mye, men ut ifra det jeg har sett fra begge spillene virker Project Offset bedre enn Oblivion, rent grafikkmessig.

Skrevet

Du sier det er litt blod...

Hvis du ser på videoen ser du at Golden Saint'en (hvis det er det da..) slår en gang, litt blod, et par ganger til, hele sverdet fullt... ;)

Det kommer nok til å bli litt blod ja!

Skrevet
noen som vet om piler vil stå ut fra kroppen på de man skyter, det hadde vært kult

Etter det jeg har hørt, vil piler sitte fast i folk realistisk ja.

Skrevet

Ja piler vil sitte fast i det de sitter fast i i virkeligheten. Men vil sprette av stein og metall osv. Og dette med Project Offset, så har Kathode (Gavin Carter) fra Bethesda sagt at Project Offset ser veldig bra ut, men det har mye med at det ikke er så mye på skjermen samtidig. Bethesda har også kunnet gjort det samme, men det ville betydd mindre ting generelt i spillet. Noe som IKKE kan skje! ;)

Skrevet (endret)

Tror neppe de går inn for å få Mature eller 18+ rating på spillet over halve verden, da dette reduserer salgsmulighetene DRASTISK. Kan jo bare selges til folk over 18 da.

Mange RPG'ere er unger/ungdommer. Det blir å skyte seg selv i foten å lage spillet super-gory.

Endret av Bitex
Skrevet

OT: Kanskje ikke 18+, nei, men jeg er av den oppfattelsen at folk som spiller ES-serien gjerne ligger litt over andre spillere aldersmessig. Slik jeg oppfatter det gir mange yngre opp før de har kommet godt i gang. Har ikke noe som backer opp uttalelsen, det er kun min personlige mening. Noen som er enige/uenige?

Skrevet

ja, må nesten være 16 for å få full utntytelse, både når det enkelt og greit er drit mye tekst(bøker) og lese. samt at det er vansklige oppgaver, og siste men ikke minst det er drit skummelt noen ganger,

Skrevet

TES er for de mer hardbarka RP-gamerne...det er iallfall min mening. Jeg har digga RPG'er siden jeg prøvde Diablo 2 første året det kom ut (husker ikke helt hvor gammel jeg var, og hvilket år, men tipper 11-12)

Skrevet

Diabo 2 er jo ikke lenge siden det kom ut da! :p Prøv å ha likt RPG siden når folk ventet på Final Fantasy 3 du! Selv spilte jeg aldri Elder Scrolls da jeg var liten og spilte først Morrowind. Men har i senere tid spilt både Arena og Daggerfall. Og når jeg prøvde Daggerfall fant jeg ut at jeg faktisk husker det fra jeg var liten for søskenbarnet mitt hadde det og jeg syntes det var skikkelig tøft, men torde aldri å spille selv! :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...