Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Strømpistoler, lovlig i Norge?


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er lov å skrive men det er faktisk 100% lovlig å kjøpe et stun gun byggesett..

Så lenge man ikke får alt i samme pakken..

Butikker i f.eks usa sender ikke ferdig stun gun til norge pga det er ulovlig, men de sender byggesett i to pakker, en med innmat og en med kapslingen..

Det blir først ulovlig om man setter det sammen..

Link?

Alså, jeg skal jo ikke sette den sammen! Men kjekt og skryte til alle vennene sine.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kommentar angående elgjakt med .50. Store kalibre er ikke synonymt med mye kjøttødeleggelser, selv om de stopper en lastebil. Mye verre med .30 som er speeda opp på hastigheten. Faktisk så er det slik at .458, 375H&H ofte ødelegger _mye_ mindre enn et raskt mindre kaliber :)

 

Anyway, ja vi skulle hatt strømpistoler osv i Norge for politiet. Ordenspolitiet hadde fått det lettere med fulle folk :)

Selv bor jeg i et land der strømpistoler, pepperspray, kastekniver og andre ulumskheter florerer og blir solgt lovlig. Jeg tror fortsatt jeg har til gode å se en politikonstabel uten skuddsikker vest.

Med dette mener jeg at miljøet kanskje hardner av slike virkemidler.

Som med alt slikt er det jo en fare for at en stakkar tar kvelden. Det er vel dette de er redd for tenker jeg..

 

Til informasjon har jeg både pepperspray og strømpistol liggende på lur.. når får jeg brukt strømmen.. aldri tror jeg... men kjekt å ha i tilfelle rottefelle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...