Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc er utrolig ustabil. Hva kan være galt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde en post tideligere her, men den er litt utdatert nå.

Det som er nå, jeg har bygd en pc. Pcen finner alt av hardware. Jeg får installert windows Xp men så begynner problemene. De tingene som har vært problem med er skjermdrivere og installering av brannmur. Når jeg har prøvd å installert disse 2 tinga så har enten pcen blitt helt ustabil og akkurat nå kommer jeg ikke inn i windows i det heletatt. Når det gjelder de skjermdriverne så endte det alltid med halveis under installasjon av de, at det kom grønne streker på skjermen og måtte da restarte. Skjedde om og om igjen. Også når jeg skal oppdatere windows så gikk det utrolig seint. Det jeg da lurer på, er det harddisken som er feilen? eller hva annet kan det være?

 

Takker for alle svar jeg kan få.

 

Abit AN8 Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939

ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939,

1MB, BOXED m/vifte

 

Cooler Master Wave Master Kabinett Sort

Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Kit w/two matched Value Select 1024MB

 

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3

PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

 

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort

HPU-4K580 Dual Fan, Silent, 20/24pin

 

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

8MB 7200RPM NCQ

 

Xerox 19" LCD XA7-192i TCO-03

8ms, DVI, 800:1, 1280x1024

 

Zalman CNPS7700-Cu CPU-Kjøler

Socket 478/775/754/939/940

 

Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse,

USB, PS/2 Grey/Matte Black

 

Keytronic Multimedia Tastatur,

Sort/Sølv, PS/2

 

Liten oppdatering:

 

Hvis pcen har vært av litt og så slår den på igjen. Da kan den funke helt fint en liten periode. Så plutselig henger alt seg igjen.

Endret av Indianern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis pcen har vært av litt og så slår den på igjen. Da kan den funke helt fint en liten periode. Så plutselig henger alt seg igjen.

 

Høres ut som en termisk feil, dvs 'noe' blir varmere etter en stund.

Du må sjekke alt som har med kjøling å gjøre.

 

Og hvis du overklokker kraftig, KAN dette også være endel av problemet.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker skjermkortet ditt, jeg. Siden det kommer grønne striper på skjermen når du installerer skjermkortdrivere.

Får du feil i grafikken også før Windows i det hele tatt kjøres igang? Kommer du inn i Windows i VGA-modus? Kommer du inn i Windows i sikkermodus?

 

Det er ganske sikkert skjermkortet dersom du har problemer i vanlig Windows og VGA-modus dersom skjermkortdriverne ligger inne.

Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for svar, har ikke kjørt noe memtest ennå.

Men det som har skjedd nå, jeg har byttet ut SATA disken med en IDE disk og installert xp der. Til nå så funker alt ganske bra. Null problem å installere skjermkortdriverne nå. Hele greiene virker lissom mer stabilt. Er det noe annet jeg har gjort galt med SATA disken? eller er den bare ødelagt? Gir svar her igjen, hvis systemet blir ustabilt.

 

Ratleto: Nei jeg får ikke noe feil i grafikken før windows kjører igang. Kommer inn i windows på begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...