Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Leksenivå på vgs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kor mykje lekser det er på MK, avgjer du nærmast sjølv. Du kan være svært effektiv på skulen, og få lite lekser. Du kan også være effektiv på skulen og gjere svært mykje lekser. Det er utruleg mykje stoff å fordjupe seg i på MK. Likevel er det skulen og lærarane som har det siste ordet med kor mykje arbeid du skal gjere

 

Går no VK1 Medium og Kommnuikasjon i Volda.

Lenke til kommentar
Kor mykje lekser det er på MK, avgjer du nærmast sjølv. Du kan være svært effektiv på skulen, og få lite lekser. Du kan også være effektiv på skulen og gjere svært mykje lekser. Det er utruleg mykje stoff å fordjupe seg i på MK. Likevel er det skulen og lærarane som har det siste ordet med kor mykje arbeid du skal gjere

 

Går no VK1 Medium og Kommnuikasjon i Volda.

Tsk...

 

Gjorde akkurat nok på skolen, gjorde ikke lekser. MK er en drøm (de to første årene) :p

Lenke til kommentar

Påbygget hadde kun innleveringer, eller en del andre lekser og etterhvert?

 

Jeg gikk på grunnkurs Salg og Service og da var det en god del lekser, og fruen som har gått GK Media og Kommikasjon later til å ha hatt en god del å gjøre.

 

Men lekser endrer seg med en gang når vi tross alt får jobbe mer med litt mer interresante ting.. ;)

Lenke til kommentar

I første var det omtrent bare å sette seg inn i programmer og lære seg basis fagterminologi og praktiske ting, i andre var det bare prosjekter omtrent. Klart, det ble noe jobbing noen kvelder og helger i forbindelse med filmprosjekter osv, men utover det var de to første årene som en drøm, som Fredrik sa :)

 

Ueland: Vel, det er litt omvendt i MK, som sagt over her. Det er først på påbygg det kommer lekser, og da er det bare teorifagene kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Er nok fort litt forskjellig der kansje, siden man har:

VKII Media & Kommunikasjon

VKII Allmenn påbygg

VKII Allmenn påbygg 20t.

 

Hvor sistnevnte kun har matte/norsk/historie/naturfag, og er for de som har vært ute i lære og fått fagbrev. Det er den jeg skal løs på så jeg får håpe at det ikke er så alt for mye som skal gjøres hele tiden..

Lenke til kommentar

De som har media går enten Allmenpåbygg på tredjeåret, sammen med alle andre som vil det fra hele vgs, eller VKII Media og kommunikasjon.

 

Ingen Allmenn påbygg linjer har media-fag, eneste forskjellen mellom 20t og vanlig er at 20t kun er 20 timer, mens vanlig påbygg (den som de som ikke har vært i lære kan ta) krever at du har 8t valgfag og for å få nok timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg opplevde M&K som en linje med mye lekser, men de fleste som går på M&K har interesse for lærestoffet og gjør mye av det samme på fritiden som på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...