Gå til innhold

20D Firmware 1.1.0 og RAW+JPEG


Anbefalte innlegg

Q: What has been changed in version 2.0.2 of the firmware?

 

A: It includes the following additions/improvements:

 

Fixes a bug that prevented the EOS Capture application from operating correctly when the camera's image quality setting is RAW+JPEG. This phenomenon only occurs in the Version 2.0.0 firmware.

 

Mulig jeg har et annet problem enn det som de nevner blir løst med denne oppgraderingen, men hvis jeg stiller inn kamera på RAW+L finner ikke maskinen RAW filene!?

 

Hvis jeg setter brikka i 350D og henter bildene fra det kamera til maskinen, fungerer det som det skal. Med andre ord så ligger RAW filene på brikka, men 20D klarer ikke å få overført annet enn JPEG formatet.

 

Canon mener tydligvis at dette ikke skal være noe problem i andre ver. enn 2.0.0, men jeg har altså 1.1.0.

Har noen lignende erfaringer?

 

Jeg har enda ikke fått oppgradert fordi jeg ikke har kortleser :cry:

.....må vel se om jeg kan få lånt meg, eller kjøpt en snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg har et annet problem enn det som de nevner blir løst med denne oppgraderingen, men hvis jeg stiller inn kamera på RAW+L finner ikke maskinen RAW filene!?
Det er et vanlig problem på alle kameraer, diverse programvare kjenner bare igjen JPEG filer og lar resten ligge igjen på kortet. Det er ikke et problem med kameraet men med programvaren du bruker for å laste bildene inn på maskinen. Hvis du går inn på "Min Datamaskin" så kan du legge bilden manuelt der du vil ha de.

 

Jeg har enda ikke fått oppgradert fordi jeg ikke har kortleser
Det fungerer vanligvis fint uten kortleser.
Lenke til kommentar
Det er ikke et problem med kameraet men med programvaren du bruker for å laste bildene inn på maskinen.

 

Oki? Men det er jo samme programvaren, men to forskjellige kamera som benyttes?

 

Veit jeg kan gå inn på mappa i kamera herfra, men gjør jeg det til 20D, så er mappa tom

 

 

Går det ann å laste inn oppgraderingen via usb-kabelen?

Endret av xo.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...