Gå til innhold

Konverterer DDR til DDR2


Anbefalte innlegg

Det verste av alt er at BH-5 er forbigått av Micron -5B D, ihvertfall om man sammenligner 2x1GB Micron mot 4x512MB BH-5 med Venice. Om jeg hadde fritt valg fra øverste hylle, ville jeg valgt 2GB Crucial Ballistix Tracer.

 

SuperPi 32M-stabilt på inntil 300 @ 3-3-3-8-1T er sinnsvakt.

 

2x1GB OC-database

Dette var virkerlig lovende brikker må jeg si. Det beste er jo at de opererer på så lite volt. Bh5 må jo ha sykt mye volt for å få god ytelse, og da blir de steike varme og fører til at man må ha aktiv kjøling på de for å få de stabile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du om man klarer å kjøre 4 stk. Crucial PC4000 BallistiX Tracer 1GB minnebrikker, altså 4GB RAM, med DDR500-hastighet stabilt på "San Diego" og/eller "Toledo" ?

Hmm, med 2T command rate og under optimale omstendigheter vil jeg ikke utelukke det. En dobling i antallet banker ser faktisk ut til å innebære en betydelig større belastning enn en dobling av mengden (isolert sett), slik at 4x1GB ikke behøver bli så veldig forskjellig fra 4x512MB. Brikker av begge størrelser er jo uansett dobbeltsidige, og 4x512 krever 2T, mens 2x1GB kjører uproblematisk på 1T.

 

Derfor kan det kanskje tenkes, men det vil nok kreve mye av både hovedkort (strømstabilitet), BIOS og minnekontroller.

Ok. Da lurer jeg på om det er noen her som kan og har anledning til å teste om dette faktisk fungerer? :whistle:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...