Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjørt dette oppsettet noen uker nå.

 

HK: Shuttle FN41

CPU: AMD Athlon XP-M 2400+ (45Watts versjonen) 1800 Mhz @ 2427 Mhz

Ram: OCZ DDR PC3200 2,5-3-3-7 @ 200 Mhz

 

Kjøling: Shuttle's Heatpipe system, med påmontert 120mm vifte bakpå kabinettet for mer gjennomstrømning.

 

Edit: merkelig, forumet vil ikke la meg legge ved bilde. Får se om jeg kan laste det opp noe sted.

 

Edit2: La bildet ut på photobucket

 

GCS0103Medium.jpg

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Denne posten kan bli bra, men hadde det ikke vært en ide og ta med type kjøling og evt  type stabilitet på første sida?

 

Er jo litt forskjell på å være prime stabil i et døgn mot for et screenshot i windows.

Hadde vært bra fått dette i tabell.

Dette er god ide Asbjørn, du har forresten en PM liggende...

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

2,98Ghz.

Med AMD A64 3500+ Clawhammer S939 (130nm,512KB Cache, asbox, CG stepping)

V-core 1,65V. Asus A8N-sli Deluxe hk, og 4x512 Corsair C2 og 4400C25, 2,8V, men disse er jo da ikke klokket så mye akkurat nå. Vannkjølt, gpu, cpu og chipset med div komponenter.

 

Etter oppfordring fra Alcoholiday:

2,98Ghz er "Starte Windows og skrive Word" stabil

2,95Ghz er Superpi stabil 29,750 sek

2,86Ghz er stabil. Bestått OCCT torture, 3Dmark osv

 

Av en eller anne grunn får jeg ikke lastet opp fil i denne og noe få andre tråder, så har bare linker til bilder.

2,98 Ghz cpu-z

SuperPi 29,750 @2,95

14788 3DMark @2,85

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
2,98Ghz.

Med AMD A64 3500+ Clawhammer S939 (130nm,512KB Cache, asbox, CG stepping)

V-core 1,65V. Asus A8N-sli Deluxe hk, og 4x512 Corsair C2 og 4400C25, 2,8V, men disse er jo da ikke klokket så mye akkurat nå. Vannkjølt, gpu, cpu og chipset med div komponenter.

 

Etter oppfordring fra Alcoholiday:

2,98Ghz er "Starte Windows og skrive Word" stabil

2,95Ghz er Superpi stabil 29,750 sek

2,86Ghz er stabil. Bestått OCCT torture, 3Dmark osv

 

Av en eller anne grunn får jeg ikke lastet opp fil i denne og noe få andre tråder, så har bare linker til bilder.

2,98 Ghz cpu-z

SuperPi 29,750 @2,95

14788 3DMark @2,85

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, da er nytt hus i boks :yes:

Utvendig snekkerbod/rotebod med gode muligheter for sub-zero temperaturer bare kulda kommer. (Kjerringa blir ublid av mine 'utluftingsprosjekter'..) Desto kaldere det blir, så mer skal det fyres - tenke seg til..

 

Litt mer Ontopic: Inser at S478 systemet mitt er utdatert snart - når skattepengene kommer i sept (?) frister det det med ny HW. Gammel Intelman er blitt i tvil; mulig AMD er noe å se nærmere på? Synes ikke dbl.kjerne cpu'ene til intel kan forsvares enda. OC bugggen har tatt meg - må ha noe med potensiale.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 22/08/2005 : 20:52

:thumbup:

Takk.

Syns det var et fint tiltak dette her stoolman. Ble litt skeptisk til enda en "hvor langt" tråd, men når det nå blir samlet litt skikkelig er det veldig mye mer spennende og titte innom.

 

Er litt spent på å se om det dukker opp noen fler som min Clawhammer her også, og om de klokker like fint. Tror ikke det er så alt for mange av dem, da ryktene sier at disse bare kom ut en periode pga mangel på 3500+ kjærner, og at det er derfor det er Clawhammer med disablet Cache.

Men er ikke så lett og finne ut noe nøyaktig om dette, så om noen har noe utfyllende rundt det hører jeg det gjerne ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Her er mitt bidrag.

CPU: XP-M 2400+

Ram: 512MB Kingston HyperX.

Hovedkort: Abit NF7-S V.2.0

 

bb.JPG

 

Den samme CPU kjører i dag på 2600MHZ som en slags sommerklokk på en mye mer moderat volt.

Er dette 45W versjonen av Athlon M2400+? Venter med å legge inn score før jeg hvet hvilken versjon dette er..

Lenke til kommentar

Klokket lenger denne gangen. Hovedpoenget var å skjekke hvor langt jeg kunne trekke FSB.

Lurer også på hvordan det er med usynkront minne? Det er jo lettere å få en høy Ghz med usynkront minne, men samtidig er det urettferdig for oss med sugen ram at man skal havne langt ned på lista.

 

Anyway her er mitt bidrag, kjører samme setup som i min forige post. Prøvde 280FSB også, men da måtte jeg resette cmos før maskinen ville starte igjen..

 

270FSB.JPG

Lenke til kommentar
Klokket lenger denne gangen. Hovedpoenget var å skjekke hvor langt jeg kunne trekke FSB.

Lurer også på hvordan det er med usynkront minne? Det er jo lettere å få en høy Ghz med usynkront minne, men samtidig er det urettferdig for oss med sugen ram at man skal havne langt ned på lista.

 

Anyway her er mitt bidrag, kjører samme setup som i min forige post. Prøvde 280FSB også, men da måtte jeg resette cmos før maskinen ville starte igjen..

 

270FSB.JPG

Pen klokk på den Newcastelen DDKB!!

Lenke til kommentar

cpu:AMD athlon xp 2500+(1830Mhz)

cup kjøler: bitspower silent storm og en 120mm vifte bak

hk: abit nf7-s v2.0

ram: 2x512 samsung pc3200 søppel

 

2679.jpg

 

ikke en fryktlig bra klokk men skal nok bli bedre når jeg går for vannavkjøling,

har store planer om å nå 3Ghz

Endret av gobeinet
Lenke til kommentar

Vente på minusgrader ute :D....

 

 

Fan dette var den høyeste jeg hadde verifisert!!! :cry:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=33433 :yes:

 

Har fila til denne klokken også men er hos fattern så sitter på AMD nå! :p

 

cpu42955tl.png

 

Så nå at jeg har faktisk rekord på s478 for øyeblikket :blush:

Samme stepping om noen lurer på om begge er mine! Det er samme cpu! :thumbup:

Endret av tbend
Lenke til kommentar

Legger inn min klokk også. Pentium 4 Prescott 3.2ghz s478

 

Resten av HW:

Abit IC7-G

2 x 512 corsair XMS 3200c2

XFX GeForce 6600GT 256mb ram

 

Vet at Alcoholiday sikkert også klarer denne klokken, men jeg får vel mine par timer som nr 1 på 3.2ghz :p

 

CPU_4056.jpg

Kuttet bare bort det fra 3dmark :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...