Gå til innhold

Explorer eller Firefox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kis, det er ikke som om du skal bestille enten vare A eller vare B til 50.000,- og lurer på hvilken som er best.. Last ned Firefox, prøv den, finn ut selv om du liker den eller ikke. Om du ikke liker den kan du bare avinnstallere den uansett - no biggie.

 

Uansett, siden latskapen og maktesløsheten tydeligvis råder:

 

http://www.switch2firefox.com/

http://www.mozilla.org/products/firefox/switch

Lenke til kommentar

Både FireFox og Opera er fullgode alternativer som absolutt fortjener en prøverunde - dvs. uttesting av applikasjonene i mer fem minutter. Du vil nok merke en klar forbedring, da hovedsaklig med tanke på sikkerhet, men òg i funksjonalitet og mulighet for utvidelse (især i FireFox).

 

Hvilken nettleser du velger, er selvsagt opp til deg, men jeg fraråder deg på det sterkeste å benytte Internet Explorer, såfremt du da ikke til tider er tvunget til det, grunnet ActiveX og liknende (Windows Update). Men utenom Microsoft.com og et fåtall andre sider, er støtten for de øvrige nettleserene helt glimrende.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet for noen dager siden, det er egentlig ingen forskjell fysisk. Man importerer alle IE-bookmarks under install, og browseren oppfører seg akkurat som man er vant til. Bare litt andre knapper øverst. Overgangen er så smooth at man ikke merker at det er en annen browser engang. Har bytta ut IE-ikonet med FF-ikonet i quick launch.

 

Så hva som er best er egentlig usikkert. De føles helt likt i bruk. Ja, også kan Firefox bruke "tabbed browsing", altså åpne nye sider i arkfaner istedet for å spawne en ny browser.

 

Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne.

Og hva slags maskin har du? Her tar det 2-3s maks hver gang.

Opera tar generelt lengere tid å starte opp. Firefox kommer med en gang du trykker på knappen.

Lenke til kommentar
Du vil nok merke en klar forbedring, da hovedsaklig med tanke på sikkerhet, men òg i funksjonalitet og mulighet for utvidelse (især i FireFox).

For min del var det stikk motsatt. Jeg merket ingen nevnverdig forskjell når det gjaldt sikkerhet, men et hav av ny funksonalitet åpnet seg når jeg byttet over til Firefox. Jeg hadde nemlig verken spyware, pop-ups eller virus når jeg brukte IE. Jeg er imidlertid glad jeg ikke hørte på "hvorfor bytte ut noe som fungerer"-folkene, for jeg byttet ut noe som fungerte greit med noe som fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne.

Og hva slags maskin har du? Her tar det 2-3s maks hver gang.

Opera tar generelt lengere tid å starte opp. Firefox kommer med en gang du trykker på knappen.

Veldig rart, her er det omvendt. Jaja...

Lenke til kommentar

Legger bare ved at HVIS man mister profilen i Firefox (som jeg gjorde første gangen jeg testa), skriver man "Firefox.exe -profilemanager" i run... og velger den gamle igjen. Må lukke alle instanser av FF først.

Hos meg skjedde det bare tilfeldig, og alle bookmarks var borte.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...