Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilder og info om din sykkel..


ssswopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
H.. Honda CBR.. 4-Takter... hvordan er den og kjøre i forhold til 2-T?

 

Slappere? Kvassere? syns ikke noe om den sykkelen der jeg.. vet ikke hvorfor :S ikke NSR heller for den saks skyld.

6920626[/snapback]

Raskere aks,men treiger tophastighet det et alt jeg veit..Har ikke kjørt så mye enda...fyller ikke før neste år,men hat fått sykkelen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Normalt sett har 2 taktere raskere aks. Minuset er at det er lettere at motoren havarerer. 4 taktere er også litt sterkere i motbakker.

 

Man kan nesten sammenligne 2 T vs. 4 T som bensin vs. diesel med tanke på aks o.l.

Lenke til kommentar

LOL dahl det er søstra din sin sykkel, ikke kom her å si at den er din altså, men jaja søstra di er sikkert smart nok til å gi deg den. 4takt derimot er raskere i bunndrag, men 2takt i seg selv er bedre på aks. du kan da eks ta sammenligne Honda CBR 125cc og en Honda NSR 125cc. NSR er mye mer villig til å ta aksen hardt på i forhold til CBR, mens CBR henger da litt bak men tar for igjen så fort den kommer i oppover bakken. 4takter bruker også mer bensin og olje, men den går mye "penere" i forhold til en 2takter.

Lenke til kommentar
H.. Honda CBR.. 4-Takter... hvordan er den og kjøre i forhold til 2-T?

 

Slappere? Kvassere? syns ikke noe om den sykkelen der jeg.. vet ikke hvorfor :S ikke NSR heller for den saks skyld.

6920626[/snapback]

Raskere aks,men treiger tophastighet det et alt jeg veit..Har ikke kjørt så mye enda...fyller ikke før neste år,men hat fått sykkelen :)

6920756[/snapback]

Raskere og raskere :p Aksen er ikke noe å hoppe i taket for, ikke at en orginal RS med 2taktsmotor er et fartsmonster heller men.

 

Og til den smartingen som sa at 4takt bruker mer bensin, seriøst nå håper jeg du tuller. Du tar så feil så feil, en 4takter bruker nærmest ikke olje. Stempel og alt blir smurt av motoroljen, den får ikke tilført ekstra olje i bensinen slik en totakter gjør. De har også somregel mindre forgassere, og mindre forgassere = ? .. nettopp, mindre forbruk :)

Endret av scoot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...