Gå til innhold

Bytte distro, tips?


Anbefalte innlegg

Dropline GNOME ser jo helt fantastisk ut. Akkurat det jeg lette etter.

Men jeg skjønner ikke helt hvordan all softwaren som blir installert med Dropline Gnome blir pakka ned til 158 kb. Må jeg kanskje laste ned ISO Imaget?

Det vel du.

 

Eg foretrekk å laste ned ISO-en, mounte den, og så køyre installeren. Syns det er raskare enn å bruke dropline-installer til å laste ned ein og ein pakke frå nettet.

 

Dersom du skal installere Slackware og så Dropline GNOME, installerar du Slackware utan pakkegruppane: GNOME, X og XAP

 

KDE-pakkegruppen kan du la vere om du vil ha KDE.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok. sitter i denne stund å laster ned ISO fila til Dropline Gnome. Tror jeg satser på den jeg, siden at jeg har trådløst nettverk her og at jeg ikke har kunnskap nok til å sette opp trådløst nettverk i Linux enda.

Er no berre å bruke iwconfig og ifconfig/dhcpcd.

 

Men det var vel kanskje drivaren du ikkje hadde inne?

Lenke til kommentar
Den største forskjellen er at i Slackware finner du ingen programmer som hjelper deg med konfigurering. Med andre ord så må du redigere tekstfiler.

å dæven.....

det må jeg innrømme hørtes vanskelig ut...

er det slik i arch og gentoo også? slik at dette er noe en bare kan lære seg med en gang?

 

sikkrt logisk som du sier, men i begynnelsen....

lastet ned ei bok på ei av slacksidene(tror jeg), stpr det såpass i den at jeg kan komme et stykke på vei? eller må jeg kan programmere nesten for å konfigurere maskina mi?

Det er ikke så vanskelig som det høres ut som.

 

konfigfilene/tekstfilene er vanligvis godt dokumentert.

 

Det er ikke mye lettere i Arch eller Gentoo.

 

Se signaturen min for mer info ang. Slackware.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Dersom du skal installere Slackware, og så Dropline GNOME, installerar du Slackware utan pakkegruppane: GNOME, X og XAP

Jeg har kommenterte det før, men gjør det igjen. Dropline erstatter jo halve Slackware, den største grunnen til at jeg bruker Slackware er stabilitet, dette forsvinner nå du er avhengig av sikkerhetsoppdateringer fra noen andre.

 

Men, valget er såklart deres :)

 

Grunnen til at GNOME ble fjernet er at GNOME er et helvete å sette sammen. Har selv kompilert GNOME og det er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Halve Slackware?

 

Den erstattar X.Org, det er det einaste (no som GNOME ikkje lengre vert inkludert).

 

Dei har ein fin liste over kvifor dei gjer det (blant anna på grunn av nokre bugs i Slackware sin X.Org). X.Org-en som vert lagt inn er ein heilt rein X.Org, ikkje noko tull med den, i ekte Slackware-stil.

 

Du kan forresten velje å legge inn dei pakkane du vil.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Halve Slackware?

 

Den erstattar X.Org, det er det einaste (no som GNOME ikkje lengre vert inkludert).

Den erstatter X, veldig mye i L og XAP.

 

BTW: Har kompilert den nyeste versjonen av GNOME (2.11.91) i Slackware Current (bare for å teste) og det eneste jeg måtte erstatte var glib2 (grunnet at den i Slackware var en versjon for gammel).

Endret av olear
Lenke til kommentar

Står mykje nederst her:

 

http://dlgwiki.dot42.org/index.php/Frequen...asked_Questions

 

Uansett, Dropline GNOME er ein fin ting om ein vil ha GNOME-desktoppen på Slackware, blant anna fordi ein får med mykje bra GNOME-programvare, som ein ikkje får ellers, og alt det vert holdt up-to-date med oppdateringsverktøyet. Det den oppdaterar i XAP (om du har XAP inne, det har ikkje eg), er GNOME-relaterte ting.

 

Stort sett alt av det som vert erstatta i L, har med GNOME å gjere, og det er vel ikkje så rart at det vert oppdatert når dei pakkane er bygd mot GNOME 2.6?

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Stort sett alt av det som vert erstatta i L, har med GNOME å gjere, og det er vel ikkje så rart at det vert oppdatert når dei pakkane er bygd mot GNOME 2.6?

Jeg snakker om Current, den har nyere pakker. De fleste programmene som ligger i XAP er basert på GTK (og relaterte bibliotek), hvis man erstatter det som er i L så vil man nok få problemer med disse (såklart hvis man bruker noe fra XAP).

Lenke til kommentar
Å gå fra Fedora til Slackware blir som å gå fra bil til hest og kjerre. Slackware er dødt, på tide de siste tilhengerne innser at community-distro'ene er lysår foran Patrick Volkerding's såkalte distro.

Slackware er ikke død og kommer heller ikke til å dø. Respekter andres valg.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...