Gå til innhold

Fysisk avstraffelse i militæret


Bro2

Anbefalte innlegg

militæret var morro det. brodern dro akkruat inn, nesten så jeg misunner han (rent bortsett fra lønna). befalet er ikke idioter i utgangspunktet, men hvis du er idiot, så blir de idioter tilbake...

Befalet er stort sett noen maktsyke drittsekker som egentlig ikke har noe bedre å ta seg til.

jepp...helt klart. og alle sivilarbeidere en noen unnaslunterere som ikke tør å dra inn i militærert fordi de ikke tør flytte hjemmefra enda. de brukte også bleier til de var 9 år, og bruker smokker fremdeles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jepp...helt klart. og alle sivilarbeidere en noen unnaslunterere som ikke tør å dra inn i militærert fordi de ikke tør flytte hjemmefra enda. de brukte også bleier til de var 9 år, og bruker smokker fremdeles.

Jeg synes det er bra at du har så stort grunnlag for uttalelsene dine. Du har jo vært veldig lenge i forsvaret, så jeg forstår jo at du må ha en enorm kunskap om det.

Lenke til kommentar

ang det med push-ups osv, så har de ikke lov til å si at du skal ta 20 push-ups fordi du ikke har barbert deg, med mindre de tar de sammen med deg (noe de gladelig gjør :D)

 

Det "de" gjør er ikke å avstraffe 1 person om gangen.. men å gi hele troppen beskjed om å ta 20 push-ups... Da blir det regnet som trening, ikke som avstraffelse... :D

 

Men førstegangstjenesten var en fin tid okke som. Selv om noen av det ferske befalet vi hadde var litt vel firkantete noen ganger..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg skal inn i militæret, av den enkle grunn at jeg ikke klarer 2 pushups engang.

 

Kall meg svak, men skal banke dere i håndbak.. :p *Sense the irony*

 

Menne, uansett. Jeg ser på militæret som idiotisk, og frivillig..

Blir jeg tjenestedyktig skal jeg pisse den sersjanten oppetter øra, og nekte og gå inn.. Samme hva de gjør, så skal ikke jeg inn i militæret.

 

De får gjøre hva de vil, men jeg skal tviholde på ytringsfriheten min, og det faktum av at vi visstnok bor i ett FRITT land.

Ingen som skal tvinge meg til noe.

 

EDIT: Og det med fysisk avstraffelse er det DUMMESTE som noengang har vært i militæret. Det er noe som skjer rundtom i tjenestestasjonene, eller hva en skal si, og det er generelt FEIL etter min mening.

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg skal inn i militæret, av den enkle grunn at jeg ikke klarer 2 pushups engang.

 

Kall meg svak, men skal banke dere i håndbak.. :p *Sense the irony*

 

Menne, uansett. Jeg ser på militæret som idiotisk, og frivillig..

Blir jeg tjenestedyktig skal jeg pisse den sersjanten oppetter øra, og nekte og gå inn.. Samme hva de gjør, så skal ikke jeg inn i militæret.

 

De får gjøre hva de vil, men jeg skal tviholde på ytringsfriheten min, og det faktum av at vi visstnok bor i ett FRITT land.

Ingen som skal tvinge meg til noe.

 

EDIT: Og det med fysisk avstraffelse er det DUMMESTE som noengang har vært i militæret. Det er noe som skjer rundtom i tjenestestasjonene, eller hva en skal si, og det er generelt FEIL etter min mening.

Kall meg svak, men skal banke dere i håndbak.

 

er det sant eller bare tuller du.? og hvis det er sant hvordan vinner du i håndbakk? er det en spesiell teknikk?

 

Menne, uansett. Jeg ser på militæret som idiotisk, og frivillig..

Blir jeg tjenestedyktig skal jeg pisse den sersjanten oppetter øra, og nekte og gå inn.. Samme hva de gjør, så skal ikke jeg inn i militæret.

 

Militæret er ikke så ille som mange skal ha det til. Alle er forskjellige og derfor er det selvsagt noen som mistrives i kongens klær. Men hvis man ikke vet hva man skal utdanne seg til så er faktisk militæret et fint sted

 

De får gjøre hva de vil, men jeg skal tviholde på ytringsfriheten min, og det faktum av at vi visstnok bor i ett FRITT land.

Ingen som skal tvinge meg til noe.

 

Jeg tror du har misforstått det der med ytringsfrihet og at "norge er et fritt land".

Vi har faktisk et par lover.

Lenke til kommentar

Etter et kjapt søk i UD 2-1 fant jeg ingenting om fysisk avstraffelse, men jeg fant en artikkel puplisert 6.2.2004 i forsvarets forum. Der sier de at knebøy ol. trening er definert som fysisk avstraffelse og jeg velger å forholde meg til dette.

 

Jeg har selv gått befalskurs i forsvaret og har blitt utsatt for den treningen trådstarter snakker om. Har også hørt begrunnelsen at du velger selv, helt frivillig, om du vil ta befalsutdannelse eller ikke og om du velger å være der så bør du gjøre det du får beskjed om.

 

Dersom man gjør en feil å trenger en lærepenge er det etter min mening bedre at du får litt ekstra trening enn at du blir tatt inn i depoet og banket slik som i gamle dager. Og bare innse det, du har ikke vondt av litt ekstra trening selv om det svir litt akkurat der og da. Det er som regel en grunn til at du får den uansett. Det kan være som at du ikke klarer å komme tidsnok på oppstilling gang etter gang, ergo du er i dårlig form å trenger mere kondisjonstrening. Da er løping et godt alternativ. Er det ikke bedre at befalet hjelper deg å komme i bedre form så du rekker oppstillingen enn at de refser deg for ordrenekt? For det kan regnes som ordrenekt dersom du ikke møter opp til den tiden du er beordret.

 

Mitt beste råd til dere som skal og er inne i førstegangstjeneste. Gjør ting skikkelig så slipper dere å gjøre det 2 eller 3 ganger. Dere sparer mye tid på å gjøre det skikkelig med en gang. Dere slipper å bli i dårlig humør fordi dere må fikse deres egne feil og befalet slipper å bli sur fordi dere slurver.

 

Mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som heter fysisk avstraffelse i millitæret medmindre du blir tatt til fange :p

 

Ingen har vondt av noen pushups. Klarer man ikke feks 20 stk., så kan ingen kreve at du tar alle 20 heller. Hva skal de gjøre da? Dimme deg? :D

 

Hvis du ikke har gjort noe som er så teit at du har bedt om 'straff', så snakk med en overordnet til det befalet som gjorde det mot deg. Fungerer som bare det, så lenge du framtrer seriøs og har en grunn.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg skal inn i militæret, av den enkle grunn at jeg ikke klarer 2 pushups engang.

 

Kall meg svak, men skal banke dere i håndbak.. :p *Sense the irony*

 

Menne, uansett. Jeg ser på militæret som idiotisk, og frivillig..

Blir jeg tjenestedyktig skal jeg pisse den sersjanten oppetter øra, og nekte og gå inn.. Samme hva de gjør, så skal ikke jeg inn i militæret.

 

De får gjøre hva de vil, men jeg skal tviholde på ytringsfriheten min, og det faktum av at vi visstnok bor i ett FRITT land.

Ingen som skal tvinge meg til noe.

 

EDIT: Og det med fysisk avstraffelse er det DUMMESTE som noengang har vært i militæret. Det er noe som skjer rundtom i tjenestestasjonene, eller hva en skal si, og det er generelt FEIL etter min mening.

Kall meg svak, men skal banke dere i håndbak.

 

er det sant eller bare tuller du.? og hvis det er sant hvordan vinner du i håndbakk? er det en spesiell teknikk?

 

Menne, uansett. Jeg ser på militæret som idiotisk, og frivillig..

Blir jeg tjenestedyktig skal jeg pisse den sersjanten oppetter øra, og nekte og gå inn.. Samme hva de gjør, så skal ikke jeg inn i militæret.

 

Militæret er ikke så ille som mange skal ha det til. Alle er forskjellige og derfor er det selvsagt noen som mistrives i kongens klær. Men hvis man ikke vet hva man skal utdanne seg til så er faktisk militæret et fint sted

 

De får gjøre hva de vil, men jeg skal tviholde på ytringsfriheten min, og det faktum av at vi visstnok bor i ett FRITT land.

Ingen som skal tvinge meg til noe.

 

Jeg tror du har misforstått det der med ytringsfrihet og at "norge er et fritt land".

Vi har faktisk et par lover.

er det sant eller bare tuller du.? og hvis det er sant hvordan vinner du i håndbakk? er det en spesiell teknikk?

 

Det var en tull, legg merke til "*sense the irony*" som jeg mener betyr, merk ironien.

 

Militæret er ikke så ille som mange skal ha det til. Alle er forskjellige og derfor er det selvsagt noen som mistrives i kongens klær. Men hvis man ikke vet hva man skal utdanne seg til så er faktisk militæret et fint sted

 

Jeg er Elektrikerlærling, så det er ikkenoe problem med utdanning. Jeg er bare lite glad i mye fysisk arbeid.

 

Jeg tror du har misforstått det der med ytringsfrihet og at "norge er et fritt land".

Vi har faktisk et par lover.

 

No shit, sherlock.

Men, det er ikke PÅBUDT og måtte bli sjefet rundt av en fersk befal som er 3 år yngre enn deg?

 

Uansett, militæret er IKKE stedet for meg..

Lenke til kommentar

så lenge de FOLKEVAGTE stortingsrepresentantene våre velger å ikke avskaffe lovpålagt verneplikt, så er det nok det.

 

Du kan selvsagt velge å si at du er pasifist og få siviltjeneste, men da vil jeg tro at militærtjeneste er mer gøy.. da kommer du deg iallefall "ut" og får oppleve litt nytt :)

 

så flabbete som norsk ungdom blir for tiden, så er litt ekstra trening bare bra. Om du dessuten klarer å oppføre deg noenlunde ok og ikke som en drittunge, så skal det mye til for å få "fysisk avstraffelse"... Hvis du f.eks. ofte er sein til oppstilling så ville jeg heller vært mer redd for dine medmenige enn befalet. DE liker som regel ikke å stå i -20 å vente på deg fordi du ikke klarer å kle deg på rimelig tid. Eller å måtte ta pushups mens de venter på deg...

Lenke til kommentar
[...]Hvis du f.eks. ofte er sein til oppstilling så ville jeg heller vært mer redd for dine medmenige enn befalet. DE liker som regel ikke å stå i -20 å vente på deg fordi du ikke klarer å kle deg på rimelig tid. Eller å måtte ta pushups mens de venter på deg...

Der har du meg.. Sover lenge, og er sløv med "påkledningen" :p

Lenke til kommentar

Er du redd Fysisk arbei tror jeg du har missforstått elektrikkerfaget litt oxo, er perioder hvor man svetter som en gris å har mere vont i armene en etter 50 puchups, å har en sur faen av en skjef som mener du skulle vært ferdig med jobben for 2 dager siden, fordi HAN har regnet feil på anbudet....... til ettertanke, 1.g.t. for mange er å sitte å glane tv i en vaktbu...

 

Mener oxo at det er litt bak mål å lang til skogs at man MÅ inn på 1.gangtj..

2% av livet, i de årene man virkelig lever...

Lenke til kommentar
Hm, nå jobber jeg MED sjefen min da.. han er "ute i felten", men skjønner hva du mener.. Trekke 240 er IKKE morro :nei:

eller montere 300stk 2x58w lysarmaturer på 15kg hvær, alene, med en "litt" for kort stilars 6meter oppe.?

 

ikke rart elektrikere er invalide når de/vi runder 40....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...