Gå til innhold

Dårlig erfaring med Myspaceworld.no


Anbefalte innlegg

Hei

 

Det var på tide med ny mobiltelefon og myspaceworld.no hadde 6230i billigst så da bestilte jeg derfra. Bestilte hjem på døren.

 

Pakka kom til Oslo i dag og jeg ringte posten og spurte om når jeg ville få den hjemkjørt. Da viste det seg at spaceworld hadde sendt den som vanlig pakke og ikke hjem på døren. Utrolig dårlig! Tenk om jeg ikke hadde vært så utolmodig og bare sittet og ventet på pakka. Det kunne blitt lenge!

 

Men etter å ha stønna litt tok jeg bena fatt og gikk til postkontoret og henta pakka. Ettersom min tidligere telefon ikke funker glede jeg meg til den nye. Hadde bestilt den uten abonoment og bindingstid. Ante ugler i mosen når jeg så at telefonen var pakka inn i en Telenor Entry pakka. Når jeg skrur den på viser det seg at spaceworld har klart og sende meg en telenor-låst telefon som krever en kode for at jeg skal kunne bruke mitt Noextras sim-kort. Altså ingen mobil i dag :(

 

Eneste positive jeg kan si er at de sendte fort, men hva hjelper vel det når de sender på feil måte og sende et låst produkt?

 

To feil på en sending, dette er bare for dårlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket spaceworld.no/myspaceworld.no (samme side) nå, og der står det ingenting om operatørlås.

 

Dermed kan du i prinsippet sende telefonen inn for debranding (fjerning av entry) til et verksted, og så sende regninga til spaceworld. Evt bare be om at de sender deg en ny uten entry og du sender din i retur.

 

men ta nå kontakt med de, og si at du forventer at de ordner opp. Om et produkt ikke oppfyller de spesifikasjonene som det står beskrevet på nettsiden (altså er låst selv om det ikke står noe om det), så har varen en mangel, og mangler skal rettes gratis.

Lenke til kommentar
Sjekket spaceworld.no/myspaceworld.no (samme side) nå, og der står det ingenting om operatørlås.

Om et produkt ikke oppfyller de spesifikasjonene som det står beskrevet på nettsiden (altså er låst selv om det ikke står noe om det), så har varen en mangel, og mangler skal rettes gratis.

Så sant de ikke har skrevet på siden at de tar forbehold om trykkfeil/feil på siden.

Det står også diverse valg om forskjellige abonnement, på ALLE disse står det i overskrift 12 mnd binding

 

Men hvis du har bestilt moben uten binding, så har de gjort en feil selvfølgelig

Lenke til kommentar
Sjekket spaceworld.no/myspaceworld.no (samme side) nå, og der står det ingenting om operatørlås.

Om et produkt ikke oppfyller de spesifikasjonene som det står beskrevet på nettsiden (altså er låst selv om det ikke står noe om det), så har varen en mangel, og mangler skal rettes gratis.

Så sant de ikke har skrevet på siden at de tar forbehold om trykkfeil/feil på siden.

Det står også diverse valg om forskjellige abonnement, på ALLE disse står det i overskrift 12 mnd binding

 

Men hvis du har bestilt moben uten binding, så har de gjort en feil selvfølgelig

Det er forskjell på trykkfeil og det å ikke nevne at en telefon er låst. Dette kan ikke være en "trykkfeil" i dette tilfellet da det ikke står noe som helst på hele siden deres at de selger låste telefoner. Jeg har sett igjennom spesifikasjonene på telefonen, selv på de solgt med abo, det står ingenting. Da er det ingen trykkfeil.

 

Det er ikke spesifisert at det er låst, og da har varen en mangel når varen faktisk er låst.

 

I tillegg er det forskjell på bindingstid og operatørlås!

Lenke til kommentar

Uten abb.

 

Pris kr. 0,00 pr. mnd. Etableringsgebyr kr. 0,00.

Totalutgift inkl. etabl. og abo. i 12 mnd: 2.498,00.

 

Det står det om telefonen jeg bestilte. At den er låst i 12 mnd er altså ikke nevnt. Ringer dem i morgen og da regner jeg med at ordner seg! Håper i allefall :p

Lenke til kommentar
Sjekket spaceworld.no/myspaceworld.no (samme side) nå, og der står det ingenting om operatørlås.

Om et produkt ikke oppfyller de spesifikasjonene som det står beskrevet på nettsiden (altså er låst selv om det ikke står noe om det), så har varen en mangel, og mangler skal rettes gratis.

Så sant de ikke har skrevet på siden at de tar forbehold om trykkfeil/feil på siden.

Det står også diverse valg om forskjellige abonnement, på ALLE disse står det i overskrift 12 mnd binding

 

Men hvis du har bestilt moben uten binding, så har de gjort en feil selvfølgelig

Det er forskjell på trykkfeil og det å ikke nevne at en telefon er låst. Dette kan ikke være en "trykkfeil" i dette tilfellet da det ikke står noe som helst på hele siden deres at de selger låste telefoner. Jeg har sett igjennom spesifikasjonene på telefonen, selv på de solgt med abo, det står ingenting. Da er det ingen trykkfeil.

 

Det er ikke spesifisert at det er låst, og da har varen en mangel når varen faktisk er låst.

 

I tillegg er det forskjell på bindingstid og operatørlås!

Sjekket siden selv nå, og det står ikke noe om mulig feil på siden, sa den er jo grei.

Men med bindingstid følger det gjerne også en operatør lås.

Jeg trodde dette var en selvfølge og noe folk visste.

 

Uten abb.

 

Pris kr. 0,00 pr. mnd. Etableringsgebyr kr. 0,00.

Totalutgift inkl. etabl. og abo. i 12 mnd: 2.498,00.

 

Det står det om telefonen jeg bestilte. At den er låst i 12 mnd er altså ikke nevnt.

 

Så du har kjøpt en mob uten abb. Og den er bundet til Telenor? impressive

Endret av knert
Lenke til kommentar

Da har jeg snakka med spaceworld. Etter lang ventetid fikk jeg snakke med en fyr som ikke visste noe. Telefonen var i følge han bestilt med operatørlås. Så sa jeg til han at det står det ikke noe på sidene deres om. Da ble han stille, og etter en lang stund sa han at hovedkontoret skulle se på det. Og så sa han ha det.

 

Har ikke blitt så mye klokere på hva som har skjedd eller hva som kommer til å skje her.

 

Noe annet jeg ikke skjønner. Om du bestiller en telefon som er låst til telenor i 12 måneder, bestiller man ikke da like gjerne et telenor abonoment i 12 måneder så man får telefonen mye billigere?

Lenke til kommentar

Og svaret fra spaceworld ble at jeg må retunere produktet og få tilbake pengene. Ringte for morro skyld forbrukerrådet og de mener at jeg har rett til å beholde produktet ettersom jeg både har betalt og fått ordrebekreftelse.

Så spørsmålet er om jeg skal orke og krangle eller sende det tilbake

Lenke til kommentar
Og svaret fra spaceworld ble at jeg må retunere produktet og få tilbake pengene. Ringte for morro skyld forbrukerrådet og de mener at jeg har rett til å beholde produktet ettersom jeg både har betalt og fått ordrebekreftelse.

Så spørsmålet er om jeg skal orke og krangle eller sende det tilbake

Du har rett til å beholde produktet, men da får du vel ikke igjen pengene dine?

 

Eller mente forbrukerrådet at du kan beholde telefonen OG få igjen pengene dine?

Lenke til kommentar
De mente at jeg hadde rett på å få låst opp telefonen og ikke betale noe mer

Det stemmer jo også.

 

Selger har ikke rett til å heve salget så sant du ikke misligholder avtalen, mao. ikke betaler.

 

Hvis selger ikke kan fylle avtalen, altså å skaffe deg en telefon uten lås, så sier kjøpsloven at du har rett til å foreta dekningskjøp, og få dekket utgftene av selger.

 

Mao, hvis ikke spaceworld vil låse opp telefonen, så har du krav på ikke bare det du har betalt, men det telefonen koster et annet sted uten lås/bindingstid.

Lenke til kommentar
Og svaret fra spaceworld ble at jeg må retunere produktet og få tilbake pengene. Ringte for morro skyld forbrukerrådet og de mener at jeg har rett til å beholde produktet ettersom jeg både har betalt og fått ordrebekreftelse.

Så spørsmålet er om jeg skal orke og krangle eller sende det tilbake

Selgeren har plikt til å rette mangelen på telefonen din. Om de ikke klarer dette uten at det blir en totalt urimelig kostnad (noe å skaffe opplåsningskode til en telefon overhode ikke er), så har DU rett til å heve kjøpet.

 

Butikken har IKKE rett til å bestemme at du må enten beholde telefonen som den er eller levere tilbake og få pengene igjen, dette kan de kun dersom det er umulig for selger å få rettet mangelen. Etter min tolkning av forbrukerkjøpsloven iallefall.

 

Ikke gi deg på denne saken, du skal få telefonen opplåst.

 

EDIT: Theniceone sier dette bedre enn meg, du har også rett til å foreta dekningskjøp, altså kjøpe en ulåst telefon, returnere telefonen du har kjøpt hos spaceworld og be om kjøpssummen pluss mellomlegget til en låst telefon refundert. Porto tur/retur skal du også få dekket.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...