Gå til innhold

AMD64 stoppet @ 2,2Ghz. Men jeg vil MER! Volt+?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10-15 min er ikke nok for prime, du må kjøre mellom 10 og 24 timer hvis det skal kalles noenlunde stabilt. Prøv heller OCCT (google!).

 

Finnes OCCT kun i BETA (0.91) ?

Lurer jeg på og?

 

Skal klokke litt igjen, ble bare litt opgitt en periode over skjermkortet. Ingen som vet noe jo. Artifacts i både hue og ræva med litt klokk på FSB men AGP MHz er 66-67. :hm: Skjønner ikke hvorfor, ingen som har en FJERNESTE anelse om hva det kan være?

 

Kan det være skadelig med artifacts egentlig...?

 

EDIT: Og noik en gang: Hvilken Prime95 test er mest "rett" å kjøre når jeg skal teste stabilitet av CPU litt kjapt? Når klokken min var helt på trynet krasja den jo på 2min.

 

EDIT2: Hmm klokket ned skjermkortet nå til standard og da skjøt CPU score i været i Aquamark og GFX scoren sank ca. 700poeng men overall scoren ble 54'000 som er ca det samme jeg får med GFX klokk. De opphøyde hverandre.

 

Altså: Ingen klokk på skjermkort gir samme ytelse fordi CPU går opp.

:shrug:

¨

CPU var forresten på 2,26GHz med 1,55 vCore og ram på 333 og standard timings.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Hvor lenge bør jeg kjøre OCCT? Liker å klokke før Alle elsker Raymond og Malcom i midten for så å kjøre tester mens jeg ser på TV. :p

 

Ut ifra grafen på OCCT siden ser det ut som 25-30min er passe?

30 min er greit d ja tror jeg.. Det den "testen" er i hvert fall... Passer nydelig mens det er Malcolm og co ja :D

 

Mange som kjører testen flere ganger for sikkerhetsskyld da, men det gidder ikke jeg =)

Lenke til kommentar

Aha, det er ikke samme opplegg som Prime95 nei. Daså. :)

Kjørte testen helt fin-fint med:

FSB: 226MHz

vCore: 1.55 (default)

CPU Multipler: 10x

HT: 3x

RAM: 333MHz @ 2.5-3-3-8

 

Men tester denne kun varme osv eller tester den egentlig for at systemet er skikkelig stabilt? Fikk inntrykk av at den bare sjekker volts og temperaturer. :p Var iallefall eneste jeg fikk noe tilbakemelding på etterpå. Noen forskjellige grafer med temp og v. Ellers så stod det jo test successful elns og da.

Lenke til kommentar
Men tester denne kun varme osv eller tester den egentlig for at systemet er skikkelig stabilt?

At det står med store bokstaver "stability test" kan være et hint ;):p

Bare en deilig bonus at den også tar med tempraturer o.l...

 

Kjører stabilt på 250fsb, HT:3, ram 333 og Vcore på 1.7(eller no sånt).. Men blir alt for varmt med kun stock kjøler (nesten 60 grader), så jeg bruker: Fsb:240, HT:3, ramm 333 og Vcore 1.575.

 

Trådstarter, du husker kanskje at jeg kjørte stabilt med HT:4 (960mhz)? Når jeg satte ned HT til 3, fikk jeg mye bedre resultater på benchmarks... Bare så du vet det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...