Gå til innhold

CPU til cad prog. filmer, 3d studio


Nitrob

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en pc til Media, Autocad, 3D studio + mer krevende konstruksjons programer.

Har aldri kjørt noe annet en AMD, men siden jeg nå ikke er interessert i spill pc så er det en tanke som har streifet.

Noen som har erfaring med både Intel og AMD?

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal drive med CAD-programmer og 3D, pleier disse å være beregnet for flere prosessorer. Jeg anbefaler dermed en dobbeltkjerneprosessorer. AMD sine er genialt bra, intel sine har jeg ikke personlige erfaringer med, men de yter litt dårligere, er mer strømkreevende og varmeutviklende, men billigere.

 

Uansett tror jeg ikke AMD X2 er noe dumt valg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå er det jo slått fast i flere tråder.. AMD til spill, Intel til resten.

Jeg ville foreslå en vanlig P4 med HT og så stor L1 og L2 cache som mulig. Intel er jo rå på tallknusing og du bør vel ha med et skjermkort for CAD. Her er et par eksempler fra Komplett på slike kort.

 

Mine erfaringer med Intel Og AMD tror jeg ikke er til AMD fordel, fordi det er så lenge siden jeg brukte AMD, men jeg vet det er mindre mikk makk med Intel en med AMD. (Nå kommer det helt sikkert mange innlegg om det motsatte, men jeg forteller bare mine erfaringer fra de som ikke er så veldig flinke med data).

 

Nå skal de jo sies at AMD X2 er dyrere enn Intels dobbeltkjerne, men det snur seg vel...

Lenke til kommentar

Ville tatt en Athlon 64 X2 3800+. De gir mye for pengene...

 

Overal så er den også bedre enn både Pentium D 820 og 830, samt at den langtifra utviklier like mye varme som Pentium D...

 

Så det med AMD til spill og Intel til resten gjelder ikke med dualcore... Her er det AMD til alt, så fremt du ikke er på ekstremt budsjett!

Lenke til kommentar

er autocad så veldig krevende da?

 

huskervi tegnet autocad n or jeg jikk på GK mekaisk og vk1 plate og sveis på yrke skolen

da satt man på non vanlige 2.0ghz fra Compar på data rommet

 

i klasserommene så tegna vi autocad på litt mer eldre pcer pentium 2 osv

 

kan ikke huske det hakka noe uvanlig ?

Lenke til kommentar

Takker folkens! Ser ikke ut til at det er stor respons fra andre en gamere her på forumet så satser vel på AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB

 

Margarus

Det er her snakk om litt mer avansert bruk av CAD programmer ikke bare for grunnleggende teknisk tegning

Lenke til kommentar
Takker folkens! Ser ikke ut til at det er stor respons fra andre en gamere her på forumet så satser vel på AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB

 

Margarus

Det er her snakk om litt mer avansert bruk av CAD programmer ikke bare for grunnleggende teknisk tegning

Ikke dårlig valg det der... var mitt tidligere førstevalg, men så kom X2 3800+, med en hyggeligere pris.

 

Uansett: lykke til med valget av komponenter og selve byggingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...