Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Enda en maskin som ikke vil starte opp


Anbefalte innlegg

Hvis det ikke er kontakt mellom cpu og kjøler vil ikke varmen overføres til kjøleren og den blir dermed ikke varm..

 

Sier ikke at det må være et temperaturproblem, men det kan være det.

Ja, det er riktig. Men du trenger ikke å bruke kjølepasta hvis ribbeflaten er ren og jevn og den ligger i lett press mot prosessor. Ordet kjølepasta er litt missvisende. Skulle vært "varmelederpasta" :tease: , da den ikke kjøler men sørger for at det er jevn kontakt mellom ribbe og prosessor så mest mulig av varmen blir overført til ribba.. Har kjørt en p4 3ghz prescott med orginal kjøler og uten kjølepasta. Det gikk helt fint.

Men du kan ikke nekte for at det er best med kjølepasta.. Det funker uten, men det funker mye bedre med. Er snakk om temperaturforskjell på kanskje 10 grader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet her er uansett ikke pastaen..

Selv uten pasta og med ujevn kjøler så skal ikke cpu`en nå en slik temp i løpet av 2 sekunder at maskinen slår seg av.

Men..

 

Jeg ville ha testet først med en annen PSU.., tatt ut alle komponenter utenom CPU.. for så å sjekke. Er det ikke liv da heller.. prøv ett annet hovedkort om mulig.

Lenke til kommentar
Er dessverre ikke alle som funker uten kjølepasta.  Er ikke samme temp på alle CPU'ene i utgangspunktet heller...

Som sagt tidligere, pcen skjekker ikke om det er kjølepasta på. :nei: Og cpu kan ikke bli 90 grader på 2 sek.

 

Jeg tror at det er hk eller psu. Du kan jo prøve cpuen hos kameraten din om den fungerer der, så vet du om det er den eller ikke. ;)

Om du har mulighet ville jeg testa en annen psu og.

 

EDIT: Hva merke er det på psuen din og hvor stor er den?

Endret av batti64
Lenke til kommentar
problemet her er uansett ikke pastaen..

Selv uten pasta og med ujevn kjøler så skal ikke cpu`en nå en slik temp i løpet av 2 sekunder at maskinen slår seg av.

Men..

 

Jeg ville ha testet først med en annen PSU.., tatt ut alle komponenter utenom CPU.. for så å sjekke. Er det ikke liv da heller.. prøv ett annet hovedkort om mulig.

ja, du har helt rett :)

Lenke til kommentar

Dette skjedde med meg i dag også. Funket fett i går kveld men etter omtrent 15sekunder med booting i dag tidlig slo den seg av og ble som beskrevet her. Bracket saken viser 4 røde lys men MSI er så smarte at de ikke tok seg bryet å skrive hva det betydde i manulen sin.

 

Edit: Jeg har ikke neo 2

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...