Gå til innhold

Hva skal vi med 3D i strategispill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er kjempe bra, så lenge du kan velge. I Empire Earth kunne man velge mellom 3D, og standard isometrisk synsvinkel. Dette er kjempe flott. Jeg må også innrømme det var litt moro å se store slag i 3D!

 

Besides, Battlezone var jo helt rått når det kom. Red Alert i 3D. Kjør rundt på basen din mens du bygger, send en skvaderon inn i fiendens base med deg i spissen. Det var skikkelig moro.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 13:35, El_PoLLa skrev:

det er ikke noe minus og ha 3d, men ikke nødvendigvis noe pluss heller.


 

Det krever ofte mer av maskinvaren. Uten ekte 3D er det vanskelig å kunne ta "ekte" fordel av terrenget.

Spinney-rotatey-3D-motorer kan gjøre ting lettere å følge med på også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 15:51, LarsC skrev:

Quote:


Den 2002-08-07 13:35, El_PoLLa skrev:

det er ikke noe minus og ha 3d, men ikke nødvendigvis noe pluss heller.


 

Det krever ofte mer av maskinvaren. Uten ekte 3D er det vanskelig å kunne ta "ekte" fordel av terrenget.

Spinney-rotatey-3D-motorer kan gjøre ting lettere å følge med på også.

 

det krever alltid mere av maskinvaren, og mye mere også. det stemmer det at en ikke kan ta fordel av terrenget uten 3d på samme måte som med ekte 3d, men det er ikke alltid nødvendig. i noen spill kan det være grunnleggendes, mens sc1 f.eks. klarer seg bedre uten 3d enn de aller fleste 2d og 3d spill.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke heltent på 3D i strategi spill. Spilt RTS spill siden Dune 2 (the mother of all RTS games)...og favoritten av alle er SC. Jeg synes 3D spill blir mini RTS spill..3Den tar så mye system resurser du kan ikke bygge gigantisk armeer....(som er noe jeg liker)...kartene ser overdimensjonerte ut...alle proposjoner blir rare. WC3 synes jeg ser teit ut...sånn som enhetene humper og dalter bortover..ser ut som babyer med bleier. Det ENESTE stedet jeg har DIGGET 3D i RTS spill er Homeworld...og der var det TOTALT riktig å ha 3D.

 

Så jeg synes spm er MEGET godt....hva skal vi med 3D i RTS spill...fokuser på Gameplay..og ikke på å briefe med 3D grafikk.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg trodde nå det. Mulig jeg tar feil.

 

Sakset fra FAQen:

"All right, enough wih the nice-guy act, Scooter. What makes TA different from other real-time strategy games?

 

TA's true 3D unit and terrain models are the biggest difference. When a tank goes up a hill, it really tilts, and you see it from different angles. When a unit fires a heavy gun, the whole vehicle rocks. Turrets can move separately from the rest of the vehicle, hatches can open and units unfold and change before your eyes"

 

Men motoren var vel ikke spinney-rotatey.

Lenke til kommentar

Hva med Emperor - Battle for/of Dune.

Der var det slik wc3 "opp/ned med kamera, og sving kamera til høyre/venstre". Det var en effekt som var ganske grei å bruke, serlig fordi du var så nærme byggninger osv. Det var btw et veldig bra skalert spill, med svake raske og kraftige trege uniter (slik jeg liker det, at alle har svakheter som lett kan utnyttes).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 20:17, CAT-scan skrev:

TA var 3D ja, alt var ikke bygd opp av polygoner men...


Unitene var full 3D, mens terrenget var et 3D grid med høydeverdier med et 2D bilde oppå. (noe som gjorde at mapene ble veldig detaljrike samtidig som man kunne utnytte høydeforskjeller og lignende)


 

Ah, det var sånn det var. Takk for info.

 

Edit: Tok med quote, noen kom meg i forkjøpet :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-08-08 00:50 ]

Lenke til kommentar

Age of Mythology og Rise of Nations prøver begge å fornye grafikken i RTS-spill. Det er ikke snakk om mye, men for min del liker jeg mye bedre at de spanderer mange flere gode animasjoner, som når en kanon eller et gevær må lades, en enhet med sverd svinger sverdet på flere måter osv.

 

En jobbesak er også å få til detaljerte skader og skadeeffekter på alle enheter og bygninger, som når to enheter slåss og den andre blokkerer med sjoldet, så mister ikke enheten hit points, eller om den ene treffer hodet (uten hjelm) til den andre så dør den med en gang (og mister hodet *sikle, sikle*).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...