Gå til innhold

LICS AAF-X800/X850 GPU-vannblokk


Anbefalte innlegg

Er det planlagt flere gpu-tester framover, eller kan vi komme med ønsker ?

Det er planlagt flere tester, men kom gjerne med forslag også :)

 

Vil gjerne at dere tester så mange som mulig av disse blokkene:

Swiftech MCW50

Swiftech MCW50T (80w peltier)

AC vannblokk,aquagrATIx,X800/850, AGP/PE

Danger Den MAZE4 GPU

Danger Den MAZE 4 GPU Acetal

Danger Den Acetal Top MAZE4-1GPU Peltier Version

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det planlagt flere gpu-tester framover, eller kan vi komme med ønsker ?

Det er planlagt flere tester, men kom gjerne med forslag også :)

 

 

ATWindsor: Ja, det er nå litt flisespikkeri.. :p Jeg har satt en northQ 120mm vifte rett ved siden av på 5V - og det skal godt gjøres å høre den fra 0.5m avstand.

Ikke akkurat en GPU-test, men jeg ser gjerne en test av reserator 1 plus, gjerne en sammenlikningstest mellom den og reserator 1 også :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Fin test.

For å spore litt av topic igjen. Ser du har Waterchill 12V pumpe. Hvilken versjon er det og hvordan er støyen fra denne? Har du erfaringer med andre (L30?) pumper i samme system?

 

Vurderer selv Extreme pumpa og er nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Hmm hvis den der er restriktiv, hva må man da si om denne: Alphacool NexXxoS NVXP-2 For 6800GT/Ultra?

Desverre ser man ikke kanalene på det bildet, men blokka er mye av samme prinsippet som den LICS blokka, (og veier over 600G) men ut fra hva jeg kan se på bildene i testen, virker den (Alphacool) veldig mye trangere i de innvendige kanalene. LICS så jo veldig bra ut i så måte.

Nå forsto også jeg at det som gjorde testens blokk restiktiv var inn og utgangene, men hadde vært litt interessant med en test av denne NexXxoS'en syns jeg. Selv om inn/ut gangene var restriktiv, er det vel en fordel med større areal kontaktflate på vannet. Ikke ifht flow, men i varmeopptak?

Kan inn/ut på LICS'en borres opp litt tro?

 

Eventuelt en test av noen de andre heldekkende for 6800GT hadde jeg likt å se. Gjerne feks denne; AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2

Forøvrig syns jeg testen var god, men forsto ikke helt hva "festet i løpet av sekunder" innebar i praksis, kan det utdypes litt?

(He he, får håpe det var lettere enn for han stakkar'n som har skrevet bruker-erfaringen på den NexXxoS-blokka på komplett, Gainward's ødsling med ordet "ultra" i hytt og pine har nok skapt litt frusterasjon ja :p )

Lenke til kommentar
Selv med sine svakheter gjør man ikke mye galt ved å velge denne blokken fra LICS, det fins bare bedre alternativer der ute :)

 

Hvis det er så, hvordan kan dere da anbefale denne blokka?

 

Hvor restriktiv er den? Hvordan var sirkulasjonen sammenlignet med Waterchillblokka?

Det er da ingen anbefalt logo på testen - vi sier at blokken langt i fra er dårlig, men det fins bedre alternativer.

 

Ser ikke helt hvordan du leser den settningen som en anbefalning..

 

Har desverre ingen tall med tanke på flow, men det var er merkbar forskjell.

Legg dog merke til at Asetek blokken langt mer optimalisert for flow en ytelse.

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har måleutstyr for å måle flow, bør dere skaffe dere det!

 

Eller, en enkel måte å måle strømningsmotstand er å fylle f.eks. en bøtte med vann, koble til en slange mellom bøtte og blokk, og ta tiden det tar for å tømme bøtta. Selv om denne metoden ikke gir tall for motstand direkte, så har vi da ihvertfall et sammenligningsgrunnlag.

 

Synsing som "denne er litt bedre enn den andre, men ikke så god som den der" blir for useriøst.

 

Det er da ingen anbefalt logo på testen - vi sier at blokken langt i fra er dårlig, men det fins bedre alternativer.

 

Ser ikke helt hvordan du leser den settningen som en anbefalning..

 

Vel, det er bare det at jeg tolker den slik:

 

 

Siste setningsledd sier "Alle andre er bedre", mens første ledd sier "Du gjør noe lurt hvis du kjøper denne". Jeg synes at det ikke er samsvar mellom de to påstandene.

Lenke til kommentar

Vi er faktisk "halvveis" til slikt utstyr, men det koster jo "noen" kroner!

 

Inntil det er komplett må du nok nøye deg med "synsinga" vår.

At slikt ikke er godt nok kan man vel på sett og vis si seg enig i. Men ta det i alle fall positivt, vi forsøker jo etter beste evne å vurdere slike ting til ditt og andre forbrukeres beste!

Alternativet er å la det være, men da hadde du neppe visst såpass mye om den kjøleren som du nå tross alt gjør?

 

Tolkninger og oppfatninger er selvsagt opp til hver og en, og på en dårlig dag kan jo den verste kverulant få en solskinnsdag til å fortone seg som et ragnarokk!

Dem om det........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...