Gå til innhold

Kan ikke se film med ver. 77.72 og opp


Zappza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nøyaktig samme problemet selv, da jeg også har Leadtek 6600GT kort

 

Se min post for en tid tilbake. Men problemet er ikke skikkelig løst, fordi BF2 krever ny driver for optimal (god) ytelse. Det er spillbart men ikke bra nok. Selv bruker jeg PC'n minst like mye til videoavspilling som til BF2 og andre "krevende" spill, så jeg kjører nå siste versjon som funker å spille av video med, 71.89....

 

Det er tragisk at det skal være så JÆVL4 vanskelig - og ikke har jeg hørt noe fra produsenten eller noen andre enn deg faktisk som har samme problem som meg. Jeg har testet mitt kort på Digital Impuls der jeg kjøpte det, så det er ikke hardware relatert...

 

Er det noen andre som har problemer med å se video med andre skjermkort enn Leadtek 6600GT?

 

urrrrk. lei.

 

Hvis noen har løsningen / har hørt noe om dette så gi lyd!

Lenke til kommentar

Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet.

 

For å se video, gå inn på skjerminnstillinger --> innstillinger -->avansert --> feilsøking, og skru av hardware-akselerasjon. Dette fikser problemet frem til nvidia får sendt ut en brukbar driver. Husk å slå på akselerasjon for hver gang dere skal spille igjen.

 

Edit: Det er mange som sliter med dette problemet, og det blir fikset fortere dess flere som sender mail til nVidia og klager.

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar

Fra nVidia release notes:

GeForce 6800/6800GT/6800 Ultra, Windows XP, Windows XP

Professional x64: NVIDIA Overlay gamma controls under Standard

mode do not work properly, resulting in overly dark or overly bright

video.

To work around this issue:

1 From the NVIDIA control panel, click the Color Correction menu tree item.

2 From the Color Correction page, click the Apply color changes to list arrow and select All, then click Restore Defaults.

3 Click Apply.

 

Sørg for at de gamel driverene er avinstallert SIKKELIG! Last derretter ned 77.77, der fungerer det, og det gjør det også i 77.76

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='15/08/2005 : 23:07'] Fra nVidia release notes:
GeForce 6800/6800GT/6800 Ultra, Windows XP, Windows XP

Professional x64: NVIDIA Overlay gamma controls under Standard

mode do not work properly, resulting in overly dark or overly bright

video.

To work around this issue:

1 From the NVIDIA control panel, click the Color Correction menu tree item.

2 From the Color Correction page, click the Apply color changes to list arrow and select All, then click Restore Defaults.

3 Click Apply.

 

Sørg for at de gamel driverene er avinstallert SIKKELIG! Last derretter ned 77.77, der fungerer det, og det gjør det også i 77.76

Neei. Dette er ikke color overlay-feil :p

De har ingen feil med farger ved videoavspilling, fordi de får ikke til å spille av video pga at pc'en går i lås. (100% cpu load).

Lenke til kommentar
Neei. Dette er ikke color overlay-feil :p

De har ingen feil med farger ved videoavspilling, fordi de får ikke til å spille av video pga at pc'en går i lås. (100% cpu load).

Merkelig... Sitter her med 77.77 og et 6600 kort...

 

Spiller av både windows Media filer, DVD, DivX, Real og QuickTime... Både med Windows Media Player og Media Player Classic... Ingen problemer what so ever...

 

Sikker på at driveren er sikkelig av-installert... Jeg pleier å gå inn i sikkerhetsmodus og avinstallere den der, samt kjøre driver cleaner

Lenke til kommentar
Raptor,15/08/2005 : 23:16] Merkelig... Sitter her med 77.77 og et 6600 kort...

 

Spiller av både windows Media filer, DVD, DivX, Real og QuickTime... Både med Windows Media Player og Media Player Classic... Ingen problemer what so ever...

 

Sikker på at driveren er sikkelig av-installert... Jeg pleier å gå inn i sikkerhetsmodus og avinstallere den der, samt kjøre driver cleaner

Jepp, har gjort alt det der. Har tross alt fiklet litt med konfing av skjermkortdrivere en del år ;)

 

Ettersom det er såpass mange andre som har samme feil, og det er flere forskjellige skjermkortprodusenter som er påvirket, så er det vanskelig å komme utenom at det er driver-feil. Men det merkelige er at det bare påvirker en liten promille av produserte Geforce 6-kort.

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar

Har hatt problemer med et PoV 6800Ultra-kort, hvor videoen er fullstendig blass og generelt ubrukelig. Jeg trodde det var noe galt med kortet mitt jeg :)

 

Det fikser nok problemet mitt, men vet ikke helt om jeg skal returnere kortet. Fikk 6800 Ultra kortet for 2900, så det var vel i og for seg et godt kjøp.

Endret av enl
Lenke til kommentar
Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet.

 

For å se video, gå inn på skjerminnstillinger --> innstillinger -->avansert --> feilsøking, og skru av hardware-akselerasjon. Dette fikser problemet frem til nvidia får sendt ut en brukbar driver. Husk å slå på akselerasjon for hver gang dere skal spille igjen.

 

Edit: Det er mange som sliter med dette problemet, og det blir fikset fortere dess flere som sender mail til nVidia og klager.

Skal prøve å avinstallere, reinstallere77.77, slå av/på "hardware acceleration" jeg også. Poster hvordan det gikk. Forresten Carbonite, hvor kom du over info om dette? Kan du poste en link? Har ikke funnet noe om det noe sted.

 

Gjett om jeg skal klage til nVidia ;)

Lenke til kommentar
Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet.

 

For å se video, gå inn på skjerminnstillinger --> innstillinger -->avansert --> feilsøking, og skru av hardware-akselerasjon. Dette fikser problemet frem til nvidia får sendt ut en brukbar driver. Husk å slå på akselerasjon for hver gang dere skal spille igjen.

 

Edit: Det er mange som sliter med dette problemet, og det blir fikset fortere dess flere som sender mail til nVidia og klager.

Skal prøve å avinstallere, reinstallere77.77, slå av/på "hardware acceleration" jeg også. Poster hvordan det gikk. Forresten Carbonite, hvor kom du over info om dette? Kan du poste en link? Har ikke funnet noe om det noe sted.

 

Gjett om jeg skal klage til nVidia ;)

Jeg fant det på supportforumet til Gainward. Sjekk linken og se etter en post av en som kaller seg "wes". Slik fant jeg det.

 

Har forresten ikke testet denne løsningen med 77.77. Men det fungerer med versjonen som følger med BF2 originalt (77.30?) og 77.72 om jeg ikke tar helt feil.

 

Link

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...