Gå til innhold

Innkalling...


Bisarre

Anbefalte innlegg

Statens Krematorium

Smestad

OSLO

 

 

 

 

 

 

 

INNKALLING.

 

 

Da vi gjennom nøye informasjoner har erfart at De ikke lenger har noen samfunnsrettigheter og at De med Deres elendige utseende kun er til redsel for menneskeheten, og da De dertil er til byrde for Deres medmennesker, har vi foreslått avlivelse, og vi befordrer Dem med glede hinsides.

 

De blir herved oppfordret til å møte 24 des. I ovennevnte krematorium. For å bli kvitt deres hengslete figur.

 

De må møte nyvasket på hals og i ørene, og fremmøte skal finne sted kl. 08.30 hos overfyrmester R.Reis, inngang 1. De må møte upåvirket av alkohol, likeledes må ikke sådant nytes i 8 timer før nevnte tidspunkt, slik at faren for eksplosjon kan unngås.

 

Følgende bes medbragt:

 

2 hl koks

1 bunt fyringsved

papir, fyrstikker og ildrake.

 

Videre er det ønskelig at det medbringes en sekk, slik at asken kan oppbevares til vinteren for å bli strødd på våre glatte veier.

 

For eventuelt mislykket forsøk ved brenningen ber vi Dem ta med kr. 20,-.

 

Deres urinblære må på forhånd tømmes og De må ikke innta noen som helst form for flytende føde, da dette kan medføre at varmen slukker.

 

Føtter bør også vaskes, da lakrisbåter mellom terne brenner svært dårlig.

 

 

På forhånd takk for Deres kadaver.

 

Med hilsen

Dr. Rinhart -

 

 

 

OBS:

Forfall må begrunnes med offentlig dødsattest. Hvis ikke sådan forefinnes, henstilles til en av Deres nærmeste foresatte å møte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 år senere...

Statens Krematorium

Smestad

OSLO

 

 

 

 

 

 

 

INNKALLING.

 

 

Da vi gjennom nøye informasjoner har erfart at De ikke lenger har noen samfunnsrettigheter og at De med Deres elendige utseende kun er til redsel for menneskeheten, og da De dertil er til byrde for Deres medmennesker, har vi foreslått avlivelse, og vi befordrer Dem med glede hinsides.

 

De blir herved oppfordret til å møte 24 des. I ovennevnte krematorium. For å bli kvitt deres hengslete figur.

 

De må møte nyvasket på hals og i ørene, og fremmøte skal finne sted kl. 08.30 hos overfyrmester R.Reis, inngang 1. De må møte upåvirket av alkohol, likeledes må ikke sådant nytes i 8 timer før nevnte tidspunkt, slik at faren for eksplosjon kan unngås.

 

Følgende bes medbragt:

 

2 hl koks

1 bunt fyringsved

papir, fyrstikker og ildrake.

 

Videre er det ønskelig at det medbringes en sekk, slik at asken kan oppbevares til vinteren for å bli strødd på våre glatte veier.

 

For eventuelt mislykket forsøk ved brenningen ber vi Dem ta med kr. 20,-.

 

Deres urinblære må på forhånd tømmes og De må ikke innta noen som helst form for flytende føde, da dette kan medføre at varmen slukker.

 

Føtter bør også vaskes, da lakrisbåter mellom terne brenner svært dårlig.

 

 

På forhånd takk for Deres kadaver.

 

Med hilsen

Dr. Rinhart -

 

 

 

OBS:

Forfall må begrunnes med offentlig dødsattest. Hvis ikke sådan forefinnes, henstilles til en av Deres nærmeste foresatte å møte.

 

 

Hei!

Dette innlegget som jeg ser her var litt morsomt å finne igjen på nettet, men fra originalen som ble skrevet av meg, Kristian A. Jørgensen og Helge Kristiansen i 1974, så er en del av innholdet tatt ut, og en del annet forandret på.

 

Dette ble skrevet og sendt til en kollega av oss som jobbet på Narvik Postkontor, med samarbeid fra et postkontor i Oslo.

Dette var i den tiden da offentlige institusjoner benyttet frimerke merket med "Offentlig Sak" på. Vi sendte brevet til Oslo for å få dette Poststemplet med stempel som viste at brevet kom fra Oslo, hvor mottaker ikke skulle tvile på ekteheten av brevet.

Dette var også i den tiden da kopiering måtte gjøres på en "spritduplikator", og fra den tiden så har jeg den ene parten av den originale innkallingen, og jeg mener og tror at den andre finnes hos Helge Kristiansen.

 

Mvh

Kristian A. Jørgensen, Tromsø

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Hyggelig å se idiotiske kommentarer, det sier noe om personen og ikke noe om tråden i diskusjonen. Jeg har ikke kjennskap til "innkalling til obduksjon" og vet faktisk ikke hva det dreier seg om. Det kan være mulig at det vi skrev i 1974 kan være benyttet som en "mal" til det men det skal ikke jeg si noe om. Jeg kan kun si noe om det vi skrev i 1974 og at den versjonen som dere der sør har skrevet om for å tilpasses "mammaspråket" er helt forkastelig. Når en skriver en slik innkalling som vi gjorde i 1974 så er det blankt umulig og oversette den til Oslo-dialekt eller et språk som eksisterer sør for Bodø og det underliggende land.

Om jeg ville ta æren "innkallingen" så hadde jeg vært mann nok til å si det også, men her er det ikke snakk om ære for noe, det er bare med stor beklagelse at jeg ser at andre har tatt seg rett til å ødelegge den originale innkallelsen!!!!!

Lenke til kommentar

" ... ødelegge den originale innkallelsen ..."

 

Denne slags russeavis-humor har da slett ikke noe originalt ved seg. Den har blitt laget utallige varianter av dette der folk blir innkalt til kremasjon, obduksjon, amputasjon, kastrasjon, inseminasjon, osv. - helst på et offisielt-lignende brevpapir.

 

Hvis du tror at noen i 2002 satte seg ned for å "omskrive" ditt litterære verk av 1974, så har du kanskje litt for høye tanker om deg selv.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...