Gå til innhold

Hjelp med Ghost 2003

Tomasito

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger hjelp !!, jeg vil lage en image cd fra en maskin som er klar til å bli klonet, jeg har GHOST 2003 for å gjøre jobben, for å brenne cd´ene har jeg en ektern brenner som er koblet via USB port, jeg skal klonet denne bestemt maskin med andre. Jeg har installert Ghost på denne maskin jeg starter programmet, velger backup, velger fra disk ikke root; for å ta hele disken, til cd. Da kommer jeg til advance settings og da endrer jeg til USB1 deretter for jeg en resume. Maskinen starter opp igjen og begynner å jobbe, men ingenting fungerer når jeg setter de cd`ene i en annet maskin. De andre maskinene er helt blank de har ingenting. Hva som ikke fungerer ?. Takk hvis noen kan hjelpe meg jeg stresser nå. Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er de maskinene du skal klone helt like (samme hardware oppsett)?

Får du skrevet noe til CD i det hele tatt? Du kan jo sjekke CD og se om det er noen filer på den.

Det finnes jo andre muligheter enn å bruke CD, hvis det er det som er problemet. Ta ut en blank disk og sett den som slave. Så bruker du Ghost til å klone disken. Kloning (disk to disk) er noe av det enkleste du kan gjøre med Ghost 2003.

Dette kan bli en del jobb hvis du har mange maskiner, men du må først se om du får dette til å virke med en.

Endret av hårek
Skrevet
ingenting fungerer når jeg setter de cd`ene i en annet maskin. De andre maskinene er helt blank de har ingenting. Hva som ikke fungerer ?. Takk hvis noen kan hjelpe meg jeg stresser nå. Takk

Jeg forstår ikke helt. Du har altså en maskin, hvor du vil klone software-oppsettet fra over til en maskin med helt blank harddisk. Så brenner du et image fra denne maskinen over på en CD. Regner med at du nå har et Ghost-image på CDen, i formatet .v2i. Også setter du denne CDen i maskinen med den blanke harddisken, og forventer at image automatisk skal bli dekomprimert og installert som en klone? Jeg bare lurer. For jeg bruker Norton Ghost ganske flittig selv. Jeg har bestandig et par imager liggende på en beskyttet partisjon av harddisken, slik et jeg når som helst kan "installere" en frisk Windows-installasjon, med drivere og programvare i en fei. Men for å kunne installere disse imagene, må jeg jo først boote maskinen fra Ghost-CDen min, slik at jeg kommer inn i et Ghost-miljø. Derfra kan jeg velge ut det ønskede imaget fra partisjonen min, og så installere dette. Så det jeg lurer på: Må ikke du også boote maskinen fra Ghost-CDen, slik at du med det som utgangspunkt kan velge å installere Ghost-imaget? Jeg bare prøver meg frem her, for jeg har aldri brukt den klone-funksjonen i Ghost. Er jeg helt ute å kjører her, eller er det noe i det jeg sier? :)

Skrevet

Snakker du da om Ghost 9.0, pmarius? Ghost 2003 kan gjerne boote fra floppy, og det er bare et lite DOS program. Da er det litt ukjent å snakke om et "Ghost-miljø".

Men jeg skjønte heller ikke helt forklaringen til Tomasito, derfor foreslår jeg å forsøke disk to disk clone først, så trenger man ikke tenke på CD overhodet.

Skrevet
Snakker du da om Ghost 9.0, pmarius? Ghost 2003 kan gjerne boote fra floppy, og det er bare et lite DOS program. Da er det litt ukjent å snakke om et "Ghost-miljø".

Men jeg skjønte heller ikke helt forklaringen til Tomasito, derfor foreslår jeg å forsøke disk to disk clone først, så trenger man ikke tenke på CD overhodet.

Selvfølgelig Hårek, jeg glemmer jo at Ghost finnes i mange versjoner, med forskjellig bruksmåte og GUI. Som du tror, er det nok Ghost 9.0 jeg snakker om, og som jeg har installert på min maskin. Men jeg forstår fortsatt ikke hva han mener, som du. Kanskje han kommer med en tydeligere forklaring etter hvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...