Gå til innhold

Er kampanjer lureri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pfft! Jeg er salgskonsulet, ikke telefonselger :D

 

Neida, men virka som en ganske gøy jobb dette faktisk.. møter mange rare folk, og vi prøver faktisk ikke å lure folk, men å hjelpe folk. 70% i Norge har feil abb. i forhold til bruken sin (et jævli bra salgsargument, btw :D)

 

Skal nok få deg over til trygge Telenor-mobil før du veit ordet av det :D

Endret av phatsam
Lenke til kommentar
Pfft! Jeg er salgskonsulet, ikke telefonselger :D Neida, men virka som en ganske gøy jobb dette faktisk.. møter mange rare folk, og vi prøver faktisk ikke å lure folk, men å hjelpe folk. 70% i Norge har feil abb. i forhold til bruken sin (et jævli bra salgsargument, btw :D) Skal nok få deg over til trygge Telenor-mobil før du veit ordet av det :D

70% av norges befolkning har vel telenor da.. :roll:

 

Du mener vel "hjelpe folk til å betale lønna di". Mange andre operatører sparer mye penger på å ikke ha folk som deg, noe som igjen gir lavere priser for samme tjeneste.

 

Trygg? Ikke med tanke på lommeboka i hvertfall.

 

Både det med "hjelpe folk" og "trygg" er typiske hersketeknikker/overtalingsteknikker som uvitende mennesker kan falle for, uavhengig av produktet som selges.

 

"Virka som en ganske gøy jobb". Sorry, men da må du ha kommet fra en jobb som er ille !! Jeg vet ikke om du har vært selger før, men forvent deg en god del irriterte og sure kunder. Særlig om du prøver å presse på dem overprisede og uønskede produkter.

Lenke til kommentar

(Dette innlegget er fra meg personlig, og ikke på vegne av Amobil)

 

Jeg jobber på Telenor Telehuset, og de aller fleste kundene er svært fornøyd med å ha et abonnement som ikke forsvinner fra markedet dagen etterpå for å sette det på spissen. I tillegg er det bra for svært mange å ha kundeservice som etter min erfaring er de som er kjappest og mest effektivt. Og jeg har brukt tre forskjellige operatørers kundeservice svært mye.

 

Det er jo likevel ikke de store operatørene som er mildest mot lommeboka da, men å spare et fåtall kroner i måneden på slikt er ikke min personlige livsstil.

 

Dette er selvsagt en vurderingssak for hver enkelt. Jeg har selv brukt andre operatører der jeg merket en betydelig nedgang i telefonregningen.

Lenke til kommentar
Dette er selvsagt en vurderingssak for hver enkelt.

Ja, det er det som er problemet - de aller fleste vurderer ikke, eller vet ikke hva de skal vurdere.

 

Selvfølgelig, et "trygt" abonnement hos "stabile" Telenor er viktig for mange, men jeg er 100% sikker på at for størstedelen av Norges-mobilabonnementer er et abonnement fra billig-operatørene (Chess/Talkmore/Mobyson/Tele2) det optimale.

 

Noen som vet hvor stor del av Norges mobilabonnementer som bruker tjenester som MMS/WAP/GPRS? Hadde vært interessant å sett en statistikk på dette. Jeg har en følelse av at det totalt sett ikke er så enormt mange? (finnes jo mange foreldre/besteforeldre :p)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor stor del av Norges mobilabonnementer som bruker tjenester som MMS/WAP/GPRS? Hadde vært interessant å sett en statistikk på dette. Jeg har en følelse av at det totalt sett ikke er så enormt mange? (finnes jo mange foreldre/besteforeldre :p)

Jeg har også på følelsen av at det er få som sender MMS. Det er vel derfor det var perioder med gratis MMS for et år eller to siden. Nemlig for å hekte oss på et nytt 'dop' som teleselskapene pusher. Netcom er visst ennå ikke fornøyd med MMS-bruken så de har startet en kampanje med 'finaly friday', som innebærer billig MMS hver fredag. Jeg regner med dette er for å friste med en billig smaksprøve til de mellom ca 30 og 60 som er litt sene med å skaffe seg ny mobil, men som likevel har kjøpt ny fordi den gamle streiket (typisk med kvaliteten på telefonene når for tiden).

 

Det var vanskelig å finne statistikk på dette, men dagbladet påstår at det er vanlig å MMS-flørte ved å sende vorspiel-bilder, og begrunner dette med engelske undersøkelser av bruksmønstere for SMS. De påstår med det samme at 70% av de mellom 14 og 35 har mobil med kamera. Men ta dagbladets statistikk med en stor klype salt.

 

Statistisk sentralbyrå har ikke noe statistikk på MMS-bruk. Det er kun totale driftsinntekter for operatørene de måler (12-17 milliarder kr/år) Link

 

Edit: Rettet fra gratis til billig. (takk for rettelsen Fjart)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Takk for ditt siste innspill CesiuM_e :)

 

Jeg jobbet selv i en klart svar butikk og solgte netcom, og flesteparten av de som velger å handle hos oss gjorde det pga god service i butikken og god kommunikasjon med netcom. Vi var ikke den billigste butikken i Kongsberg, men det var flere som valgte oss selvom de hadde elkjøp rett oppi gata.

 

Jeg er en netcombruker selv, og merket stor forskjell når jeg gikk over til smartTALK. Det er en verdig konkurrent til lavprisoperatørene, med tiden får man nok flere fordeler med det aboet.

 

Men hvis du klarer å fikse meg Djuice Nonstop med en abopris til halvparten av det den er i dag så kan det blir interessant :thumbup:

Lenke til kommentar
Pfft! Jeg er salgskonsulet, ikke telefonselger :D

 

Neida, men virka som en ganske gøy jobb dette faktisk.. møter mange rare folk, og vi prøver faktisk ikke å lure folk, men å hjelpe folk. 70% i Norge har feil abb. i forhold til bruken sin (et jævli bra salgsargument, btw :D)

 

Skal nok få deg over til trygge Telenor-mobil før du veit ordet av det :D

 

Godt poeng, 70% har Telenor og burde skifte!

 

Og trygge Telenor.. nei, er ikke så mye tryggere ved dem enn ved eksempelvis Netcom, Chess, Tele2 osv.. :nei:

Lenke til kommentar
Men hva i huleste ringer dere kundeservice for?

Lurer på det samme! Jeg og familien min har brukt Chess og Talkmore de siste årene, og har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice.

 

Er disse "trygge" og "stabile"-operatørene så trygge og stabile, dersom dere kontakter kundeservice så ofte at pris og åpningstid er vesentlig?

Lenke til kommentar

Hallo!! Dette korstoget deres blir for dumt noen ganger! Alle har ikke like skillz på mobil som mange av oss som henger her inne på forumet vett! Vi er vel heller en meget bitteliten minoritet i massen av mobilbrukere i dette land. Og de som ikke har peil ringer nettopp kundeservice med en gang telefonen henger seg, mister nettverk, GPRS/MMS ikke fungerer, det er noen rare symboler i displayet, sms feiler pga fullt minne osv..osv..Selv om det i de fleste tilfeller er dem selv som har laget problemet så er de overlykkelige over at de kan ringe kundeservice og få hjelp der og da, selv om det kanskje bare gjelder å få byttet ringetone på telefonen.

 

Sorry gutter, den holder ikke! :no:

Lenke til kommentar
Hallo!! Dette korstoget deres blir for dumt noen ganger! Alle har ikke like skillz på mobil som mange av oss som henger her inne på forumet vett! Vi er vel heller en meget bitteliten minoritet i massen av mobilbrukere i dette land. Og de som ikke har peil ringer nettopp kundeservice med en gang telefonen henger seg, mister nettverk, GPRS/MMS ikke fungerer, det er noen rare symboler i displayet, sms feiler pga fullt minne osv..osv..Selv om det i de fleste tilfeller er dem selv som har laget problemet så er de overlykkelige over at de kan ringe kundeservice og få hjelp der og da, selv om det kanskje bare gjelder å få byttet ringetone på telefonen.

 

Sorry gutter, den holder ikke! :no:

Helt enig.

I tillegg føler mange det er trygt å kunne ringe kundesørvis VISS det skulle være noe galt. Derfor vil de også betale litt mer.

Lenke til kommentar
Og de som ikke har peil ringer nettopp kundeservice med en gang telefonen henger seg, mister nettverk, GPRS/MMS ikke fungerer, det er noen rare symboler i displayet, sms feiler pga fullt minne osv..osv..

Slike problemer er ikke vi kjent med. Er det vanlig hos Telenor/Netcom? (:p )

Så du mener at du ikke kan få fullt minne fordi du bruker chess?

Heller ikke at telefonen henger seg etter at den har stått påskrudd sammenhengende i halvannet år?

Endret av Dragutin
Lenke til kommentar
Telenor er dyrt, men solid! Lite tull, god kundeservice, subsiderte telefoner (  ) Det holder egentlig for meg, selv om jeg ikke har Telenor.

 

Eksempel på bra subsidiert mobil :

 

Elkjøp selger nå Nokias 3G-mobil 6630 for 499 kroner. Uten abonnement koster samme telefon 3.849 kroner. Telenors heftige subsidiering markerer starten på høstjakta etter 3G-kunder.

 

499 + 1400 = kr. 1899

 

http://www.computerworld.no/index.cfm/topp...tikkel/id/52736

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...