Gå til innhold

Apple Store og manglende profesjonalitet.


Anbefalte innlegg

Apple store frustrerer meg for tida, jeg sendte følgende epost til de i dag:

 

Viser til bestillingsnummer WXXXXXXXX.

 

Jeg vil med dette si meg misfornøyd med deres oppgitte leveringstid ved bestilling av min iBook. Oppgitt leveringstid var 3-7 virkedager etter at ordren var sendt. Da pakken fikk status ”shipped” mandag 01. august d.å. antok jeg at pakken ville være meg i hende senest i dag, onsdag 10. august, noe som skulle sju virkedager etter oppgitt dato for sending.  Etter en samtale med TNT i dag fikk jeg vite at pakken ville være meg i hende tidligst fredag 12. august, noe som da er 9 virkedager etter pakken angivelig ble sendt.  Jeg har dog ikke noe problem med at det tar tid å sende en pakke fra Kina til Norge, men med at man oppgir en leveringstid som ikke er realistisk. Dette er i mine øyne misledende markedsføring og mildt sagt lite seriøst fra deres side.

 

Når det gjelder deres kundesørvis på telefon har jeg følgende å påpeke. Ved min første henvendelse fredag 05. august blir jeg opplyst om at pakken min straks vil ankomme Nederland, men får ikke oppgitt noe sporingsnummer på pakken. Jeg ringer igjen mandag 08. august og får beskjed om at pakken ankom Nederland ”allerede” den 08. august, hvorpå jeg påpeker dagens dato ovenfor kundebehandleren. Jeg vil si at ”straks” i mine øyne er noe kortere enn tre dager. Deretter spør jeg når jeg kan forvente pakken, og får til svar at det vet hun ikke, men jeg kan spore pakken selv på TNT sine websider. Når jeg påpeker at jeg ikke har fått noe sporingsnummer får jeg på nytt beskjed om at jeg kan spore pakken på TNTs websider selv. Jeg må faktisk forklare kundebehandleren tre ganger at jeg ikke har mottatt noe sporingsnummer før jeg får opplyst dette.

 

En annen ting jeg vil påpeke med deres telefonsupport er at jeg ikke har fått snakke med en norsk kundebehandler. Jeg er klar over at deres callsenter ligger i Irland, men i mine øyne har jeg handlet fra en norsk butikk, og ikke minst ringer jeg et norsk telefonnummer, så fra kundens synspunkt forventer man her å snakke med en norsk kundebehandler. Ikke det at jeg verken har problemer med dansk, engelsk eller svensk, men jeg har tross alt handlet fra en norsk butikk.  Jeg kan fint forstå at man plasserer et callsenter i et land med lavere lønnskostnader enn i Norge, men kunden bør dog ikke merke dette. Jeg har selv jobbet innenfor Scandic/Hilton-konsernet, hvor også all callsenteraktivitet er plassert i lavkostland, men i motsetning til Apple Store har man her sørget for å ha tilstrekkelig med personale som behersker morsmålet til de landene man mottar samtaler fra.

 

Jeg håper at Apple Store tar mine synspunkt til etterretning, og at jeg får tilbakemelding fra dere på disse.  Når jeg som kunde har valgt å bruke en såpass stor sum hos dere forventer jeg profesjonell sørvis og realistisk oppgitt leveringstid.

 

Med hilsen

 

Morten M Wiken

IT-student, Høgskolen i Molde

 

Daglig leder og teknisk ansvarlig

Radio-PX - Studentradioen i Molde

http://www.radio-px.no

 

Og dersom dere tror jeg var frustrert når jeg skrev denne eposten, så er det ikke noe i mot hvor frustrert jeg ble når jeg fikk svar noen timer senere:

 

Dear Med hilsen,

 

Thank you for contacting the Apple Store.

 

You have come through to the UK Consumer e-mail team. In order for us to be able to assist you with your query, please respond to this query in English and we will be happy to assist you.

(...)

 

Er det nå jeg skal svare "My point excactly!"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke apple som er problemet i denne saken... er TNT som driter seg ut... Apple har avtale med TNT om at de skal levere varer for dem innen en viss tid, men dette klarer TNT aldri å holde... Har selv vært med på å hente myyye apple utstyr fra apple store, og har irritert meg grønn på akkurat det samme problemet... har til og med hatt problem med at pakken HAR kommet til norge, og jeg har vært hjemme, men får beskjed om at jeg ikke har vært hjemme når pakken liksom skal ha blitt levert... HALLO!?

 

anyway, får håpe apple bytter leverandør.. DHL har jeg aldri, aldri hatt problemer med...

Lenke til kommentar
er ikke apple som er problemet i denne saken... er TNT som driter seg ut... Apple har avtale med TNT om at de skal levere varer for dem innen en viss tid, men dette klarer TNT aldri å holde... Har selv vært med på å hente myyye apple utstyr fra apple store, og har irritert meg grønn på akkurat det samme problemet... har til og med hatt problem med at pakken HAR kommet til norge, og jeg har vært hjemme, men får beskjed om at jeg ikke har vært hjemme når pakken liksom skal ha blitt levert... HALLO!?

 

anyway, får håpe apple bytter leverandør.. DHL har jeg aldri, aldri hatt problemer med...

Apple er stort sett alltid problemet hvis man diskuterer kundeservice. De har vært monopolister (dvs de har unike produkter) i så mange år at de vet at kundene ikke bare kan gå et annet sted. Og det merkes.

Lenke til kommentar
er ikke apple som er problemet i denne saken... er TNT som driter seg ut... Apple har avtale med TNT om at de skal levere varer for dem innen en viss tid, men dette klarer TNT aldri å holde... Har selv vært med på å hente myyye apple utstyr fra apple store, og har irritert meg grønn på akkurat det samme problemet... har til og med hatt problem med at pakken HAR kommet til norge, og jeg har vært hjemme, men får beskjed om at jeg ikke har vært hjemme når pakken liksom skal ha blitt levert... HALLO!?

 

anyway, får håpe apple bytter leverandør.. DHL har jeg aldri, aldri hatt problemer med...

Dersom du leser posten min en gang til ser du at det er mer enn frakta jeg påpeker. I tillegg så er det for meg som kunde Apple sin skyld at de ikke klarer å levere den bestilte varen tidsnok. For meg som kunde er det da rivruskende likegyldig hvilken speditør Apple bruker så lenge jeg får varen til riktig tid.

 

Ellers må jeg jo nevne at TNT faktisk klarte å få pusha på pakka mi, sånn at jeg faktisk nå sitter og skriver mitt første hardware.no-innlegg på mac :) Og jeg må innrømme at OS X er det desidert mest intuitive OSet jeg noensinne har brukt, alt er egentlig bare logisk.

Lenke til kommentar
er ikke apple som er problemet i denne saken... er TNT som driter seg ut... Apple har avtale med TNT om at de skal levere varer for dem innen en viss tid, men dette klarer TNT aldri å holde... Har selv vært med på å hente myyye apple utstyr fra apple store, og har irritert meg grønn på akkurat det samme problemet... har til og med hatt problem med at pakken HAR kommet til norge, og jeg har vært hjemme, men får beskjed om at jeg ikke har vært hjemme når pakken liksom skal ha blitt levert... HALLO!?

 

anyway, får håpe apple bytter leverandør.. DHL har jeg aldri, aldri hatt problemer med...

Dersom du leser posten min en gang til ser du at det er mer enn frakta jeg påpeker. I tillegg så er det for meg som kunde Apple sin skyld at de ikke klarer å levere den bestilte varen tidsnok. For meg som kunde er det da rivruskende likegyldig hvilken speditør Apple bruker så lenge jeg får varen til riktig tid.

 

Ellers må jeg jo nevne at TNT faktisk klarte å få pusha på pakka mi, sånn at jeg faktisk nå sitter og skriver mitt første hardware.no-innlegg på mac :) Og jeg må innrømme at OS X er det desidert mest intuitive OSet jeg noensinne har brukt, alt er egentlig bare logisk.

sorry, leste den en gang til nå... skjønner at du ikke bare påpeker frakta... og jeg må si meg enig i at OS X er ett utrolig intuitivt OS, kan ikke vente til jeg til neste år bestiller min egen iBook, men da med yonah prosessor... :yes:

Lenke til kommentar

Må bare komme med min lille erfarng med TNT og apple...

På torsdag, 11.08, fikk jeg en telefon av TNT hvor de sa jeg ville få pakken fra apple på kvelden eller på fredag, dette pga noe surr med flyet. Dette var jo bra, for om leveringstiden til apple stemte, altså 8-9 virkedager, var jo ikke dette før på mandag/tirsdag, noen dager senere (har ikke fått den enda nei, får den i "morgen").

 

Men, timene går, og ingen pakke fra TNT på torsdagen, greit nok. På fredagen får jeg en telefon fra TNT, og tror de ringer for å finne veien (noe alle firmaer, bortsett fra posten, gjør... *host* øde *host*), men neida... Da får jeg beskjed om at det ligger en pakke hos de som kan bli levert på mandag. Jeg sier at det passer, men spør også hvorfor jeg ikke får den på fredagen, som avtalt, men dama i andre enden sier bare "eeh..." og spør om andre ting, som feks om navnet mitt stemmer, noe jeg allerede hadde svart på. Jeg gjenntar spørsmålet mitt, og hun sier bare "Hade", og før jeg rekker å reagere er samtalen brutt.... Synes dette var ganske dårlig kundebehandlig :hrm: Hadde de bare kunne svart på spørsmålet mitt, hadde jeg ikke vært sur i det hele tatt! Hadde de surra på lageret, greit nok, menneskelig å feile!

 

 

:hrm:

 

 

Edit:

Som andre sier her, har jeg aldri hatt problemer med DHL. Har personlig aldri mottatt noe fra TNT før, men dette ble den siste også, om jeg har noe valg... Linjegods, DHL og flere har jeg aldri hatt problemer med! Rakse leveringer og hyggelige folk :thumbup:

 

 

Edit2:

McMort: Gratulerer med mac! :D

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Aaaargh!! :hrm:

Nå er jeg lei!!

 

Har fått denne meldingen nå:

 

15 Aug 2005  12:00  Oslo  Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing

Hva f*en skal det bety? Alle andre firmaer ringer og spør etter veien, for ingen finner den ellers.. Så det er ingen unskyldning om de ikke fant fram.. Og "missing", de kan ikke bare miste pakka?!? Og "incomplete", hva er det som er det, den skjønte jeg ikke helt..? :hmm: Og feil adresse? Adressen er riktig, så det kan de ikke klage på!

 

Men først sier de at jeg får den på torsdag/fredag, så mandag, men så kommer den ikke på mandagen heller? Hva er dette for noe? Jeg ringte TNT nå, men kom bare til en skummel amrikansk dame jeg ikke skjønte så mye av! :p Men det kommer norske på jobb klokka 7 i morgen, og gjett om jeg skal ringe de da! :hrm::hrm:

 

Siste gang jeg bestiller noe fra apple om de fortsatt beholder TNT...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fra tnt.com:

-Vårt mål er å overgå de forventningene kunden selv har til transporten av sine varer og dokumenter globalt.

 

-Vi leverer kvalitet til kundene våre ved å tilby de raskeste og mest pålitelige løsningene innen distribusjon og logistikk.

 

Vår visjon

Å overgå kundens forventninger,

handler alltid om å yte det lille ekstra, om å tenke lenger enn de vanlige prosedyrene, om å kunne tenke i nye retninger, om vår ambisjon om alltid å være best.

 

innebærer en innstilling om at alt kan ordnes, at det finnes konkurranseinstinkt, nytenkning, ansvar, omsorg og ambisjoner.

 

betyr å være optimistisk i forhold til å takle utfordringer og oppnå våre ambisiøse mål.

 

Ærlig talt, har nå handlet med alle de store internasjonale spedisjonsselskapene, og servicen jeg har fått hos TNT er den desidert verste!

Merkelig at en vare kan ta en dag fra kina til nederland og hele fem dager fra nederland til norge...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Har utelukkende positive erfaringer med TNT, har sikkert sendt/mottatt 200-300 forsendelser med de og aldri noe tull.

 

Hvis folk skal dømme et stort multinasjonalt selskap nord og ned fordi en eller annen kverulant får skjermen sin noen dager for sent blir det bare patetisk!

Lenke til kommentar
Ærlig talt, har nå handlet med alle de store internasjonale spedisjonsselskapene, og servicen jeg har fått hos TNT er den desidert verste!

Merkelig at en vare kan ta en dag fra kina til nederland og hele fem dager fra nederland til norge...

Hørt om tollbehandling?

 

Har opplevd verre tollbehandlings tid en 3- 4 dager ;)

Lenke til kommentar
Aaaargh!! :hrm:

Nå er jeg lei!!

 

Har fått denne meldingen nå:

 

15 Aug 2005  12:00  Oslo  Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing

Hva f*en skal det bety? Alle andre firmaer ringer og spør etter veien, for ingen finner den ellers.. Så det er ingen unskyldning om de ikke fant fram.. Og "missing", de kan ikke bare miste pakka?!? Og "incomplete", hva er det som er det, den skjønte jeg ikke helt..? :hmm: Og feil adresse? Adressen er riktig, så det kan de ikke klage på!

 

Men først sier de at jeg får den på torsdag/fredag, så mandag, men så kommer den ikke på mandagen heller? Hva er dette for noe? Jeg ringte TNT nå, men kom bare til en skummel amrikansk dame jeg ikke skjønte så mye av! :p Men det kommer norske på jobb klokka 7 i morgen, og gjett om jeg skal ringe de da! :hrm::hrm:

 

Siste gang jeg bestiller noe fra apple om de fortsatt beholder TNT...

Det er nok sjaføren som har tatt en spansk en. Det er ikke pakka som er incomplete/missing men adressen, i følge sjåføren vel å merke. Det ble vel for komplisert å finne telefonnummeret ditt :-)

Lenke til kommentar
Ærlig talt, har nå handlet med alle de store internasjonale spedisjonsselskapene, og servicen jeg har fått hos TNT er den desidert verste!

Merkelig at en vare kan ta en dag fra kina til nederland og hele fem dager fra nederland til norge...

Hørt om tollbehandling?

 

Har opplevd verre tollbehandlings tid en 3- 4 dager ;)

Når jeg sente et skjermkort i retur så ble den holdt igjen i tollen i 1 måned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...