Gå til innhold

Bra av nettshop


Anbefalte innlegg

Jeg har venta på pakka mi med de nye rambrikken, kabinett, kabelstrømper og et program fra netshop.no.

jeg bestilte det på lørdag eller søndag og jeg hadde ikke fått det enda. (Onsdag 10.08)

det var de ocz brikkene som var på tilbud forrige uke.

Nå synes jeg det hadde tatt lang tid så jeg ringte de i dag og spør om han kunne se om den var sendt det eneste som lå inne som jeg hadde bestilt var en 4400+ den bestilte jeg i går.

Jeg spurte om han kunne få ordna med det andre som de ikke hadde registrert.

jaja men jeg måtte betale full pris på rambrikkene som ikke var på tilbud nå!!!!! :nei::nei::nei:

Det er da ikke min feil at de ikke har registrert min bestilling skal jeg bare gi de de 500 kronene da????

 

Jeg sendte de mail på kvelden, han sa hvis jeg fortsatt ville ha alla varene skulle jeg få de til tilbudspris.

Jeg hadde bestilt for ca 8000.

 

Jeg får de til tilbudspris!!!

Endret av terje142
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke fikk en mail etter at du trykket på godkjenn bestilling, så har bestillingen rett og slett aldri skjedd i Netshop sine datasystemer, og du har dermed ingen krav på de varene til tilbudspris.

 

Kjipt, men sånn er det. :(

 

Kan jo være at de tror deg da, men ikke ha forhåpninger :p

Lenke til kommentar
egentlig har han krav fortsatt. for han kan ikke straffes for at netshop sin server osv, ikke tok imot bestillinge på rett tid.

Tviler på at det har blitt en feil der... En evt feil ligger nok mer i at trådstarter glemte å trykke bekreft el

Og med mindre han har betalt for varen allerede har nok ikke netshop noen forpliktelser ovenfor han

Lenke til kommentar

Eg vil si at du ikke har krav på noenting.

 

Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikke

har fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre.

 

Du har tross alt ansvar for å sørge for at bestillingen er gjort, spessielt

når du vet at noe er tilbudsvare. Dessuten kan ganske mye ha skjedd her,

og langt i fra alle er nødvendigvis netshop's servere sin feil.

- sløv klikking

- programheng

- programkræsj

- treg windows

- windows som hang seg

- dårlig internett linje

- spyware

...osv.

 

Og hvorfor skal da NetShop betale for det? Han var klar over at det ikke

kom noen ordrebekreftelse, mao burde han ha sjekket opp i dette lenge før.

 

Men dette er bare min mening ;)

Lenke til kommentar

Det kjøpet som er bindende mellom begge parter er det som står i ordrebekreftelsen du får servert pr epost etter at du har kjøpt, det er kjøpers plikt å se at den stemmer i henhold til du har bestilt.

 

Har du kun fått ordrebekreftelse på CPU så er det kun den som gjelder og du må da betale vanlig pris.

 

Naits har jo sagt det jeg sier så er kanskje et litt mer beskrivende svar det her.

Lenke til kommentar
egentlig har han krav fortsatt. for han kan ikke straffes for at netshop sin server osv, ikke tok imot bestillinge på rett tid.

Tviler på at det har blitt en feil der... En evt feil ligger nok mer i at trådstarter glemte å trykke bekreft el

Og med mindre han har betalt for varen allerede har nok ikke netshop noen forpliktelser ovenfor han

Enig med CaZiO her.

Feilen er nok mest sannsynligvis brukerrelatert.

 

Hvis bestillingen derimot ligger i ordrehistorikken til trådstarter, med korrekt dato så er jo saken grei.

 

Hvis den ikke gjør det, så er det enten en brukerfeil eller serverfeil.

Som igjen betyr at Netshop ikke er pliktig til å gjøre noe med forespørselen om tilbudet.

Lenke til kommentar
jeg huska elt det der ja, mamma pappa og broren min så jeg trykte bekreft så..

Det spiller ingen trille om så julenissen stod og så på. :p

 

Det blir ditt ord mot Netshop sitt, og da blir det nok ikke noe tilbud på deg.

 

Eller du kan jo være heldig da som sagt. Kanskje de er snille og gir deg tilbudet fordiom. :)

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikke

har fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre.

 

er ingen automatikk i det der. MPX sine systemer gav meg ikke slik varsel når jeg la inn ordre. Men jeg kunne fint sansynliggjøre at det hadde skjedd transaksjon siden kortet mitt var belastet.

 

muligens han stiller svakt med bevis, men sansynliggjøringen gjør at netshop burde la tvilen komme han til gode.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikke

har fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre.

 

er ingen automatikk i det der. MPX sine systemer gav meg ikke slik varsel når jeg la inn ordre. Men jeg kunne fint sansynliggjøre at det hadde skjedd transaksjon siden kortet mitt var belastet.

 

muligens han stiller svakt med bevis, men sansynliggjøringen gjør at netshop burde la tvilen komme han til gode.

Men hvis ordren ikke er på ordrehistorikken hans så er det vel ikke så mye å gjøre på.

 

Og det blir jo ikke nevt noe om betaling med VISA her så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...