Gå til innhold

Problemer med "D0" punkt på xbox


tp88

Anbefalte innlegg

Skulle chippe min xbox her om dagen med min nye duox2 lite chip, alt gikk fint, alle loddepunkter ble gode. Så skulle jeg kaste me over den siste ledningen å lodde, punktet fra "D0" til chippen. Streblet lenge med å få det til å sitte, selvom jeg skrapet vekk det belegget på toppen av punktet. Etter kanskje en time med mye fomling på "D0" så fikk jeg ledningen til å sitte, skulle da bare vri den bittelitt for å lodde den fast på chippen. Så så jeg at den løsnet litt igjen på "D0" med det sammen jeg trekte kabelen mot chippen, så ble den nesten helt løs. Da tenkte jeg bare faen, må lodde den på nytt da. Så dro jeg den opp, da jeg merket at den faen med dro med seg banen på kretskortet til punktet "D0". Banen har bare løsnet fra kortet, men er ikke revet av. Hva faen gjør jeg nå da? Prøvde å lodde den på plass igjen men den ville ikke sitte. Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at jeg får forbindelse da, tenkte over den tanken igår når jeg loddet. Må få forbindelse med den løsnede banen til hullet og den gule ledningen på bildet som er festet til chippen. Er stygt redd for at tapen kan begynne å smelte hvis jeg skal lodde den på den ledningen der. Skal få noen andre til å lodde den på siden jeg tydligvis ikke fikk det til selv. Må ha noen som er stødig på hånden :p

Lenke til kommentar

Jeg ville bare festet den så godt jeg kunne med teip eller noe lignende. Prøv å boote Boxen ....funker det, så funker det. Funker det ikke må du kanskje lodde på en ny ledning som er isolert i stedet for kobberbanen.

 

Har også klart å trekke ut baner på den måten....og det gikk ikke spesielt bra dessverre :(

 

Det der er uansett en lei situasjon....lykke til

Lenke til kommentar

Jaja, le nå bare dere, lett å være etterpåklok nå :!: Har aldri hatt noen problemer med å lodde, men akkurat det jævla punktet ble så utrolig lite.

 

Det er vanskelig å se hvor den banen går, kikket med forstørrelsesglass og mener at den går inn i IC'n, så må vel muligens komme inn fra undersiden en eller annen plass der den banen slutter. Overlater nå det punktet til noen som kan med det der, men kanskje det var litt i seneste laget? ;)

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å se på det bildet der, men det ser ut som om du har skadet litt område rundt d0-punktet? Har sett noen som har klart det og før, og det krever enda mer fikling for å fikse det også :hm:

Du gidder ikke ta et litt større bilde enn 1024 da? :innocent:

Området er ikke skadet rundt der, er bare litt "rensestoff" (husker ikke ordet) fra loddetinnet som har havnet rundt der. Har større bilder, men får ikke publisert dem her på forumet siden alle er på rundt 500 kB. Har ingen plass å laste dem opp heller.

 

Noen som kan fortelle meg om det er noe som kan gjøres her, eller synger xboxn min på siste vers? Kan omså sende bilder på msn hvis noen oppgir msn adresse.. (men det må være folk som har peiling på slike reperasjoner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...