Gå til innhold

Bilspill til PC ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Skjønner ikke helt hvordan jhj kan mene det finnes få bilspill til PC. Det er jo her man finner de fleste virkelige godspilla. ;)

På tide noen sa ifra!

Vi hadde jo GP2 når konsollfolket satt med Ridge Racer, PC med ratt er i mine øyne den klart beste plattformen for skikkelige bilspill!

Når det gjelder arkadespill som NFS serien derimot, så er jeg enig i at det kanskje ikke er så voldsomt mye å velge i. Gran Turisimo 4 er nok dessverre det beste alternativet når man ønsker et stort utvalg av ekte biler og halvseriøst gameplay (GT4 er ikke 99% realistisk nei!). Som du er smertelig klar over, så finnes jo ikke dette på pc.

Ønsker du en spillopplevelse som handler om mer enn å se den franske rivieraen eller kjøre rundt i storbyer, så kan jeg anbefale Live for speed, Richard Burns Rally, Grand Prix Legends, F1 Challenge og GTR.

Hvis ikke, så er det vel nesten like greit med Grand Theft Auto spillene? Masse biler, stor by, bra grafikk, på kjøpet får du i tillegg mafia, balltre, fet musikk og et par virituelle babes, det må jo være midt i blinken ;)

Endret av oysteini
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kjører jeg på med et forslag bare en har nevnt tidligere i tråden. Trackmania Sunrise.

Dette er et arkadespill av typen sinnsyke baner. Det er tre forskjellige banetyper, og det er mange baner. Det er bare en tyåe pil per banetype. men disse bilene er til sitt forsvar meget godt balansert.

Du får servert sinnsyke hopp, looper tunneler, svinger og mer av heftig kaliber. Hjertet kommer garantert å kjøre i høygir under hele banen da du ikke kan slappe av et sekund. Du kommer til å kjøre opp ned og enda mer, på noen baner.

Når det er snakk om baner, ha spillet en egen "track editor" der du kan lage dine egne baner. Du vil kunne bygge større baner jo lengre ut i campiagn-en du har kommet. Disse banene kan du også spille med på internett. Dette skaper en varighet større enn det de andre bilspillene har.

Evig med baner med andre ord. Det er også en skin editor som lar deg skinne bilene dine. Her er det forhåndsbestemte "klistremerker" du kan male på bilen din. Å skinne bilen manuelt (altså i et eget bildeprogram) er som alltid et bedre valg, men skin editor-en fungerer bra.

Alt i alt et helmaks spill som gir deg mye morro for pengene. Dersom du øpnsker realisme er ikke dette spillet for deg. Om du derimot ønsker 100% morro er dette akkurat det du ønsker deg. Snart kommer også en ekspansjonspakke som blir lagt ut på spillets hjemmeside gratis. Bare dette i seg selv gjør spillet verdt sin pris.

Sier bare LØP og KJØP på elkjøp.

Skrevet (endret)

Ingenting slår Live for Speed på realisme. S2 (LFS 2) er ute nå på www.liveforspeed.net

GTR og Gran Turismo er arkade-spill på brettspill-nivå i forhold. Ja, jeg har prøvd begge med mitt Driving Force Pro ratt. Ingen av de gir realistisk gjengivelse av slitasje, demper-effekter, lufttrykk i dekkene, aerodynamikk osv. Og force feedbacken i GTR er det verste jeg har opplevd. Den virker helt tilfeldig. Men det skal jeg ikke klage for mye over, for det kan like gjerne være dårlig støtte for rattet mitt (som egentlig er beregnet for PS2) men i LFS S2 fungerer rattet perfekt. Også i NFSU 2 for den del, men det er en annen historie. Er du heller ute etter kjørerealisme enn neonpulser og kromfelger så laster du ned Live for Speed. Demoen er gratis og fullversjonen er billig.

(det er forresten et online-spill med et veldig aktivt community. Singleplayer er der for pynt)

edit: når jeg sier realisme tenker jeg på kjørefysikken, temperatur og slitasje. Motorlyden er kanskje ikke den mest realistiske. GTR er sikkert bedre på "rå" lyd.

Endret av Steffenm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...