Gå til innhold

NEC 20,1" 2080UX+BK vs Dell 2005FPW


3dRacer

Anbefalte innlegg

Har Dell 2001FPW fra før, føler at den er helt grei men nå skal jeg skaffe meg en skjerm til. Netshop har NEC skjermen på tilbud til 7000,- og Dell har sin på tilbud også til underkant av 5000,- Er forskjellen på 2000,- verdt det? For meg er bildetkvalitet viktigst, spiller velidig lite...

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2005FPW er jo Widescreen, så skal du ha den nye skjermen ved siden av den gamle i et dualscreen-oppsett, så bør du først og fremst velge en skjerm i samme størrelse.

 

Den NEC'en er etter min mening den ypperste 20"eren på markedet, og hadde jeg vært i ditt sted ville jeg nok valgt NEC'en. Super bildekvalitet.

 

Dell'en er god den også. Flott med Widescreen til film og spill, men i et dualscreen med en vanlig 20" blir det litt weird syns jeg..

 

Hadde Dell 2001FPW vært på tilbud også nå, så ville jeg nok valgt den istedet for NEC'en da de ekstra 2000 kr. ikke ville forsvart nec'en. Men nå som de ikke er så stor prisforskjell så er NEC'en et bedre valg IMO.

Lenke til kommentar
X800XT eller 6800U har da ingen problemer med å dra de fleste spill i 1600x1200. Er enig i at BF2 kan bli litt fór krevende ja.

Klarer ca 55 - 60 FPS i snitt med mitt x800xtpe i BF2 på 1200 x 1600 alt på High 2 x AA. Synes egentlig det holder jeg, men så klarer jeg meg med 2 x AA da.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Dette må undersøkes nærmere, for jeg sitter ikke her å ljuger på meg FPS. Lå på 40 FPS med samme innstillinger i demoen og 1 GB ram. Gikk opp til 60 tallet med orginalversjonen og påfølgenede patcher. Kjøpe nylig 2 GB med RAM og økte til stabilt 60 - 65 FPS.

 

Derimot ser jeg ingen forskjell ved FPS i Battlefield 2 ved å klokke prosessoren mellom 3,6 og 4,0 ghz.

 

Dobbling av rammen gav meg en boost, og jeg er nok ikke den første som har opplevd det i battlefield 2.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

hm 2gb fix jo kunne ramlagg er egenlig ikke noen fps boost som skal gi 10fps mer

 

btw hvor kjøpe du

 

Crucial Ballistix Tracer (PC 4000) rammen?

 

men å komme over til tråden begger skjerm er veldig god ikke så lett å velge nei

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...